sammenligne
Fra : tranebær

Dato : 07-12-07 16:08

Findes der et (godt) program der gør det muligt at sammenligne om to
mapper/HD er indentiske. Skal bl.a. bruges i.f.m. flytning af en del
billeder, en opgave der kan blive ikke så lidt uoverskuelig når man
har billeder og kopier af mange af dem liggende på 4 HD...?

mvh
Jens

Fra : Jon

Dato : 08-12-07 10:12

tranebær <gogjand@hotmail.com> wrote:

> [...]
> billeder, en opgave der kan blive ikke så lidt uoverskuelig når man
> har billeder og kopier af mange af dem liggende på 4 HD...?

Last ned XCode (gratis, man må evt. ha et "online" medlemskap i SDC,
eller det følger med Leopard el Tiger). Deretter:
<http://www.macworld.com/weblogs/macosxhints/2006/03/cmpfldr/index.php>
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Torben Koch

Dato : 08-12-07 10:16

> [...]
> billeder, en opgave der kan blive ikke så lidt uoverskuelig når man
> har billeder og kopier af mange af dem liggende på 4 HD...?

ChronoSync:
http://www.econtechnologies.com/site/Pages/ChronoSync/chrono_overview.html

--
venlig hilsen/best regards:
Torben Koch

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 08-12-07 10:54

> [...]

> billeder, en opgave der kan blive ikke så lidt uoverskuelig når man
> har billeder og kopier af mange af dem liggende på 4 HD...?

Du kan bruge Søg efter dubletter-funktionen i GraphicConverters
indbyggede browser til at genemsøge et helt mappehierarki, og få vist
nøjagtige matches eller lignende arkiver, som du kan vælge at beholde
eller slette.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-12-07 18:22

tranebær wrote:
> [...]
> billeder, en opgave der kan blive ikke så lidt uoverskuelig når man
> har billeder og kopier af mange af dem liggende på 4 HD...?

FolderUpdater 1.4.9 (freeware)
compare/update folders of Reunion's family cards based on content changes
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/1683

Kan godt lide den, men har ikke prøvet, om den virker på Leopard. - Det
er et ret gammelt program fra 2002...

Compare Folders 2.6 (shareware)
folder comparison utility with powerful Item Actions
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22492

Har prøvet den på både Tiger og leopard. fungerer ganske godt, men lidt
uoverskuelig...

mvh. Erik Richard

Fra : tranebær

Dato : 08-12-07 14:32

Jeg siger tak for input, nu er der lidt at gå igang med, glæder mig
til at undersøge nærmere, og efterfølgende kan få "luet" i mine
dubletter. Tak for hjælpen.

mvh
Jens