Når mor begår sexovergreb.
Fra : Patruljen

Dato : 05-12-07 11:43

- Andelen af kvinder, der begår seksuelle overgreb, har ligget på
mellem 26 og 34 procent i de senestte år. Det er i høj grad mødre, som
står bag overgrebene, siger Endre Førland fra det norske center for
seksuelt misbrugte mænd til nettavisen.
Center for seksuelt misbrugte mænd mener, at problemerne ikke kan
løses, så længe der er så stor tabu omkring emnet.
Handlingslammelse
- Det er så stort tabu, at ikke en gang hjælpe-apparatet tager sig af
problematikken. Og så længe samfundet ikke vil tale om kvinder, der
forgriber sig, så har de frit slag, siger Endre Førland.
Overgreb begået af mødre resulterer ofte i stor forvirring og
handlingslammelse hos ofrene. Det betyder, at overgrebene i flere
tilfælde aldrig kommer frem.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article365933.ece

Fra : Bo Warming

Dato : 07-12-07 07:07

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

BW: INdgreb med blødende sår kommer nok til politiets kundskab og forskes i
og straffes
I andre tilfælde er det nærliggende at ignorere og lade børn være forældres
ejendom, indtil de er så gamle at de knytter kontakter til andre voksne og
evt kan klage selv.
Staten gør oftest skade når den blander sig.

Jeg tror forældre frustreres af lærdes spekulative spilleregler for
opdragelse og at engangbleer er eksempel på uheldigt snobberi og tøjbleer
var en overkommelig udfordring.
I filmen DAisy Diamond, der endnu går i Palads dræber en desperat enlig mor
sig barn da hun i weekenden mens alle butikker er lukket , løber tør for
pampers-libero bleer og kolikungen s fulde lorteble skal skiftes.

Så enkelt er det sjældent når forældrer myrder deres børn, men tilvæning til
tøjbleer anser jeg for en god ting

Fra : David T. Metz

Dato : 22-01-08 21:12

Patruljen wrote:
> - Andelen af kvinder, der begår seksuelle overgreb, har ligget på
> mellem 26 og 34 procent i de senestte år.

Mellem hver 4. og hver 3. kvinde begår et skesuelt overgreb? Jeg tvivler.

David

Fra : Wilstrup

Dato : 08-03-08 10:26

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
Patruljen wrote:
> [...]
> ligget på
> mellem 26 og 34 procent i de senestte år.

Mellem hver 4. og hver 3. kvinde begår et skesuelt overgreb?

Hvorfor dog det? kan kvinder ikke være pædofile selvom det er
vanskeligere at "spotte"?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-03-08 10:44

"Wilstrup" <nix@invalid.com> writes:

> "David T. Metz" <dtm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
>
> Mellem hver 4. og hver 3. kvinde begår et skesuelt overgreb?
> Jeg tvivler.

Du læser da tal som fanden læser Bibelen! Ud af de seksuelle overgreb
der er blevet begået, er mellem 26% og 34% begået af kvinder, resten
af mænd. Jeg håber da ikke du er matematiklærer!

Mvh Trine

Fra : Thomas Corell

Dato : 08-03-08 10:54

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Du læser da tal som fanden læser Bibelen! Ud af de seksuelle overgreb
> der er blevet begået, er mellem 26% og 34% begået af kvinder, resten
> af mænd. Jeg håber da ikke du er matematiklærer!

Sådan læste jeg det også. Jeg vil mene det er ufatteligt dårligt
formuleret, hvis det i virkeligheden er "26-34% af alle overgreb begås
af kvinder". "Andelen af kvinder .." læser jeg som hvor stor en del af
alle kvinder. At vi læser det på forskellige måder, er ihvertfald en
indikation på at det ikke er entydigt formuleret.

--
Don't waste space

Fra : Wilstrup

Dato : 08-03-08 11:39

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> alle kvinder. At vi læser det på forskellige måder, er
> ihvertfald en
> indikation på at det ikke er entydigt formuleret.

Men hvorfor mit svar til David skal føre til et personangreb
om at man ikke håber at jeg er matematiklærer, når jeg slet
ikke har svaret på noget om tallenes lødighed eller det
modsatte, fatter jeg ikke. Er det den almindelige måde at
debattere på i denne gruppe: når man ikke har argumenter, så
er personsvineri i orden?

Det er jo den samme Trine der eller mener at vi skal holde op
med at beskylde hinanden for alt muligt i forbindelse med
fotograferingsdebatten i svømmehallerne,

Hun skriver til dette blandt andet:

"Tag jer sammen! Det burde være muligt for voksne mennesker at
diskutere selv et ømtåleligt emne som pædofili uden at det
skal ende i
en gang mistænkeliggørelse og mudderkastning."

Moral er godt- dobbeltmoral er dobbelt så godt?

Fra : Thomas Corell

Dato : 08-03-08 11:51

Wilstrup wrote:

> Men hvorfor mit svar til David skal føre til et personangreb
> om at man ikke håber at jeg er matematiklærer, når jeg slet ...

Jeg kan kun tale på egne vegne. Personligt prøver jeg så vidt muligt at
undgå personangreb, derfor ønsker jeg ikke at forholde mig til
specifikke tilfælde. Det var også derfor jeg ikke bed på Trine's
flame-bate baseret på din person.

> ikke har svaret på noget om tallenes lødighed eller det
> modsatte, fatter jeg ikke. Er det den almindelige måde at
> debattere på i denne gruppe: når man ikke har argumenter, så
> er personsvineri i orden?

Det er ikke typisk for denne gruppe, men omvendt er indlæg fra Ludvig
heller ikke typiske i denne gruppe ;)

--
Don't waste space

Fra : Wilstrup

Dato : 08-03-08 12:04

Er det den almindelige måde at

> Det er ikke typisk for denne gruppe, men omvendt er indlæg
> fra Ludvig
> heller ikke typiske i denne gruppe ;)

Og jeg finder ham uendelig trist og kedelig, så jeg har
blokeret ham. Han har nemlig nu svaret på alle mine indlæg i
alle grupper - alle med et eller andet svinsk, så jeg tror at
han har en ubændig trang til at forfølge enkeltpersoner -
"stalking" som man kalder det på udenlandsk.

Mit svar er at selvom han vil have min krop, så får han den
ikke. Den tilhører min kone, som jeg nu har været gift med i
25 år i år. Det er hende jeg har to børn med (piger) som
tydeligvis er mine egne.

Jeg er dog træt af hans idelige udfald mod enhver der tillader
sig at debattere åbent om ting der er en smule kontroversielle
og følsomme, og jeg har opdaget at jeg blot spilder min tid
med en sådan debat -eller skal vi sige - mudderkastning med
ham.

Han kan få lov til at "dø" i glemslen.

Fra : Per Vadmand

Dato : 08-03-08 11:32

> [...]
> der er blevet begået, er mellem 26% og 34% begået af kvinder, resten
> af mænd. Jeg håber da ikke du er matematiklærer!

Du har sikkert ret, det lyder mere sandsynligt, men i så fald er det ret
klodset formuleret, for jeg opfattede det også først på den anden måde.

Per V

--
Nyt palindrom: "Allah lavede Valhalla"

Fra : Wilstrup

Dato : 08-03-08 11:35

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i
meddelelsen news:uk5kdr1mw.fsf@trinekc.dk...
> [...]
> der er blevet begået, er mellem 26% og 34% begået af
> kvinder, resten
> af mænd. Jeg håber da ikke du er matematiklærer!

Hvad er det dog for en gang useriøst ævl at fyre af? Hvad har
min evt. beskæftigelse med sagen at gøre?

Få styr på hvem du svarer førend du gør det - jeg har på intet
tidspunkt skrevet noget om antallet af seksuelle overgreb
begået af kvinder.

Jeg svarer alene på David T. Metz tvivl om tallene, hvor jeg
skriver at kvinder også kan være pædofile (fordi jeg antager
at gruppen her har med familie og børn at gøre.

David T. Metz skriver altså: "Mellem hver 4. og hver 3. kvinde
begår seksuelle overgreb" (jeg har rettet trykfejlene i hans
indlæg)- og han fortsætter: "Jeg tvivler".

Mit svar er så et hvorfor -mon han dermed antyder at kvinder
ikke kan være pædofile eller begå seksuelle overgreb?

Dit svar er så helt hen i vejret, hvor du benytter dig af din
viden om min profession til at defamere mig.

Jeg må i den forbindelse spørge: er du sikker på at du er
kvinde eller blot en transvestit?

Undlad dog disse personlige kommentarer der intet har med
sagen at gøre.

Til din oplysning;: ja, jeg har været matematiklærer, men
fungerer ikke længere som sådan, da andre fag har en større
interesse, men det ændrer jo ikke at dit svar er helt ude i
hampen.