MS Windows
briani 27239
Windows Installer - Forbereder Installatio~
Fra : Kim Hansen

Dato : 04-12-07 20:43

Jeg har en pc med Office 2003, jeg har så forsøgt at installerer den gratis
prøveversion af Office 2007,
men har efter kort tid afinstalleret den igen.

Når jeg nu starter et program i Office 2003, det være sig Outlook eller
Word, så kommer der efter
kort tid en lille boks frem med overskriften "Windows Installer". I boksen
står der "Forbereder Installationen..."
Maskinen fryser i ca 60 sec. og så forsvinder omtalte boks.

Det hjælper IKKE at sætte installations CD'en i når dette sker, det får den
ikke til at installerer hvad den
nu end vil installerer.

Er der en her der ved hvor i registreringsdatabasen jeg frakoble denne
"Installation"?

Jeg har prøvet at rense registreringsdatabasen med forskellige programmer,
uden at fjerne problemet.

Hilsen
Kim

Fra : Klaus H

Dato : 04-12-07 22:53

"Kim Hansen" <Kim.B.Hansen@forum.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Installation"?
>
> Jeg har prøvet at rense registreringsdatabasen med forskellige programmer,

Prøv med "tilføj eller fjern programmer".
Vælg reparer installation i stedet for at slette.
Kun et gæt.

Klaus H

Fra : Kim Hansen

Dato : 05-12-07 08:42

> Prøv med "tilføj eller fjern programmer".
> Vælg reparer installation i stedet for at slette.
> Kun et gæt.
>
> Klaus H

Den mulighed har jeg prøvet, og det hjælper ikke. Der er tilsyneladende ikke
noget galt
med Office 2003.
Ligesom der er steder hvor programmer får besked på at starte op med windows
(og de er kendte)
så kunne det være interessant at finde det sted hvor Windows Installer for
besked på at starte op
når man åbner et office program..

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-07 20:30

Kim Hansen wrote:

> [...]
> windows (og de er kendte)
> så kunne det være interessant at finde det sted hvor Windows

Prøv at downloade og køre en tur med denne utility:
http://support.microsoft.com/kb/290301

-E.G.

Fra : Kim Hansen

Dato : 06-12-07 22:56

> Prøv at downloade og køre en tur med denne utility:
> http://support.microsoft.com/kb/290301
>
> -E.G.

Tak for svar

Men til det omtalte program du henviser til står der i vigtig filen
følgende:

*** BEMÆRK!: Oprydningsværktøjet til Windows Installer skal ikke bruges til
at fjerne installationsoplysningerne til 2007 Microsoft Office-systemet. ***

Så tror du det er fornuftigt at prøve...

Kim.

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-07 12:26

Kim Hansen wrote:

> [...]
> bruges til at fjerne installationsoplysningerne til 2007 Microsoft
> Office-systemet. ***
> Så tror du det er fornuftigt at prøve...

Tja, der burde vel ikke kunne ske noget ved at prøve...
Ellers har jeg ingen bud. Jeg bruger ikke selv Office 2007.

Men ellers prøv at gå på Microsofts web-site og søg efter en
løsning. Hvis det er en "standard fejl" du har, findes der sikkert
også en løsning... På nedenstående link har jeg søgt på "installer
Office 2007" og der kommer en del artikler frem. Er der noget,
der kan bruges dér?

http://kortlink.dk/4hyk

-E.G.