Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lightroom spørgsmål
Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 29-11-07 22:40

Aftageren af en af mine billedeserier har fået et medie med alle billeder i
CR2 format. Det viser sig at vedkommende også bruger Lightroom. Jeg vælger
derfor "export metadata to files" og sender en ZIP med XMP'erne til
vedkommende. Det fungerer, og vedkommende kan nu redigere videre ud fra mine
ændringer. Men history feltet er tomt og man kan ikke se de enkelte steps.

Er der et trick der kan bringe dette frem? Eller indeholder en XMP kun
summen af alle ændringerne og ikke hvert step?

Skal jeg virkelig eksportere dette album til en LRCAT database og sende hele
denne?

Mvh.
Anja

Fra : Mogens Hansen

Dato : 29-11-07 23:56

"Anja Dunning-Krüger" <spam@spam.invalid> wrote in message

[8<8<8<]
> Eller indeholder en XMP kun summen af alle ændringerne og ikke hvert step?

Ja

> Skal jeg virkelig eksportere dette album til en LRCAT database og sende
> hele denne?

Ja.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 30-11-07 00:34

> Ja.

Det afføder lige et spørgsmål mere:
Anvender LRCAT databasen relative eller absolutte stier til RAW filerne?

Mine billeder ligger under c:\users\anja\pictures\navnet på serien.
Lightroom databasen ligger også i en undermappe til pictures. Således burde
det hele vel passe sammen såfremt databasen anvender relative stier.

Vil det virke hvis man restorer pictures mappen i en anden mappe, fx.
c:\documents and settings\anja\desktop, eller skal man altid sørge for at
placere RAW filerne i samme mappe som LRCAT databasen forventer?

Der burde vel være funktionalitet til at lokalisere flyttede RAW filer som
forårsager orphans i databasen?

Mvh.
Anja

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-11-07 00:53

> [...]

Ja

> Der burde vel være funktionalitet til at lokalisere flyttede RAW filer som

Mvh,
Hans

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 01-12-07 16:18