MS Windows
briani 27239
32 eller 64 bit
Fra : Marni

Dato : 30-11-07 02:30

Hej,

Jeg skal samle en helt ny maskine som skal styres af Windows Vista.
Cpu'en er en Intel Core 2 Duo som understøtter 64 bit.
Computeren skal bruges til spil, billedredigering, surfing, .... dvs. alt
muligt, uden at blive rigtig seriøst ;)
Skal jeg vælge 32 eller 64 bit versionen???

Knud.

Fra : ai

Dato : 30-11-07 11:43

jeg ville nok foretrække 32 bit versionen,
som jeg forstår skal programmerne understøtte 64 bit
for at få noget ud af det
//ani

Fra : Marni

Dato : 30-11-07 12:21

"ai" <anixyr@webspeed.dk> wrote;
> som jeg forstår skal programmerne understøtte 64 bit for at få noget ud af
> det.

Men det er der jo efterhånden også mange der gør!

Martin.

Fra : Christian Sparre

Dato : 30-11-07 13:12

> jeg ville nok foretrække 32 bit versionen,
> som jeg forstår skal programmerne understøtte 64 bit
> for at få noget ud af det

Der ville jeg nok vælge 64 bit versionen for størstedelen af Windows
komponeneterne er 64 bit, hvis ikke alle er det under Vista. SÃ¥ allerede her
vil tingene køre hurtigere.

Man skal derimod specielt være varsom da det måske ikke er alle drivere der
understøtter at køre på et 64 bit os.

--
Christian

Fra : Marni

Dato : 30-11-07 13:57

"Christian Sparre" <christian@sparre.it> wrote in message

> [...]
> her
> vil tingene køre hurtigere.
>
> Man skal derimod specielt være varsom da det måske ikke er alle drivere

Kan du give et eksempel på et almindeligt stykke software som ikke kan
bruges
på et 64 bit system?

Knud

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-12-07 13:05

Marni wrote:

> Kan du give et eksempel på et almindeligt stykke software som ikke kan
> bruges
> på et 64 bit system?

Sun JAVA, virker ikke i firefox, hvis du køre 64 bit java/firefox, under
linux, så det er sikkert det samme under win. og med såvel firefos, som ie,
da det er pluginnet som ikke findes i 64 bit.

Linux's Konqueror bruger dog ikke pluginnet, så den kan godt køre 64 bit
java.

Ivar