MS Windows
briani 27239
Kan ikke længere lave mappe og fildeling i~
Fra : Pindsvinet

Dato : 30-11-07 01:41

Efter at have rodet med en ekstra HD og Partition Magic har min XP Pro
nægtet at lave mappe og fildeling.

Jeg har prøvet med en systemgendannelse - det virker ikke..
Ligeledes har jeg prøvet at ligge SP2 ind igen, men så virkede firewallen
ikke, så matte jeg
lave en systemgendannelse igen, og tilbage var jo mit nuværende problem.

Fejlmeldingen når jeg prøver at dele en mappe er:

"Der opstod en fjl under deling af C: Server-tjenesten er ikke startet.
Den delte ressource blev ikke oprettet"

Jeg har været inde i "Tjenester" og prøve at starte serveren op - men så
kommer den med følgende melding:

"Tjenesten Server på Lokal computer kunne ikke startes.
Fejl 1075 Den underliggende tjeneste findes ikke eller er blevet mærket
til sletning"

Jeg er ikke meget for at omformattere og ligge en ny XP ind da
jeg kører min apache og IIS webserver samt min mailserver og min
media-server på maskinen

HVAD GØR JEG??

Mvh
Stampe

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-07 16:08

Pindsvinet skrev bl.a.:

> Fejlmeldingen når jeg prøver at dele en mappe er:
>
> "Der opstod en fjl under deling af C: Server-tjenesten er ikke
> startet. Den delte ressource blev ikke oprettet"

Gå ind i Kontrolpanelet -> Netværksforbindelser.
Undersøg egenskaberne for din LAN forbindelse.

I listen 'Denne forbindelse bruger følgende elementer:' skal du
kunne finde "Fil- og udskriftdeling til Microsoft-netværk" og
der skal være flueben ud for den.

Hvis den ikke står på listen, så klik på [Installer...] knappen,
vælg "Tjeneste", klik [Tilføj...], vælg "Fil- og udskriftdeling til
Microsoft-netværk" og klik [OK]. Luk vinduet med egenskaber
for LAN og GENSTART din PC.

Hvis det ikke hjælper, så kan en Windows "reparation"
vha. installations CD'en måske hjælpe?

- E.G.

Fra : Pindsvinet

Dato : 30-11-07 19:30

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> for LAN og GENSTART din PC.
>
> Hvis det ikke hjælper, så kan en Windows "reparation"

Det forsøger jeg med det samme - takker for
dit svar & melder tilbage

Mvh
Stampe

Fra : Pindsvinet

Dato : 30-11-07 20:07

> [...]
> for LAN og GENSTART din PC.
>
> Hvis det ikke hjælper, så kan en Windows "reparation"

Ja hvor tænkte jeg ikke på det ? Nå men "Fil- og udskriftdeling til
Microsoft-netværk"
Var installeret, men så slettede jeg den og geninstallerede den... Nu virker
det

Takker mange gange

Mvh
Stampe