problem med WAN på D-link DI 704 router - ~
Fra : petersen_michael

Dato : 13-07-01 17:23

hejsa, håber jeg er i den rigtige NG
til hjælp med følgende spørgsmål
ellers så puf mig blidt men bestemt over i korrekt NG..

jeg har lige anskaffet ovenstående bredbåndsrouter
switch delen ( til mit LAN ) virker perfekt

men jeg kan ikke pinge routeren, og følgelig kan jeg
ikke ændre i dens opsætning..
jeg kan ikke komme på internettet, da jeg ikke kan ændre
den default IP ( 192.168.0.1 ) til den IP jeg er blevet tildelt
af min Inet udbyder..

jeg har prøvet at lade routeren´s DHCP tildele min primære
PC, en IP for at løse lidt op på problemet, det hjalp ikke

uanset om jeg kører med faste IPer eller ej, er der ingen
IP konflikter..

mit LAN består PT kun af 4 PCer, så det er til at overskue,
med faste IPer..

jeg har prøvet med dels et "lige ud" dels et "cross" kabel
mellem router, og kabelmodem, med "ligeud" kablet
lyser lamperne på routeren korrekt

men routeren kan stadig ikke pinges..

såe, hvis en lige har de vise sten, hører jeg gerne om det

min udbyder er TDC, men gennem "dansk kabel TV"

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : petersen_michael

Dato : 14-07-01 16:30

kan mit spørgsmål ikke ses, eller er der ingen der kan hjælpe ?

TDC news er lidt ustabilt, her hos mig :-/

<3b4f206d$0$360$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...