MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Lille skriftstørrelse i dialogbokse
Fra : anne-lise

Dato : 26-11-07 14:09

Hej Gruppe!

Håber spørgsmålet hører hjemme hos jer.
Fik bredformat skærm og ny pc. Mit hjemmelavede skrivebordstema virker fint,
MEN mange af "skiltene" ("Gem som", indstillinger for skærm, "Vil du
overføre .. til papirkurven", skiltet med faneblade i "Indstillinger" i
Outlook Express m.m.m.) har lille bitte skrift (skriftstørrelse 6 eller
deromkring). Det er ikke engang konsekvent. Nogle af skiltene er
små/normale, andre er 100% normale, andre er 100% små. Feltet hvor man skal
skrive filnavn e.lign. kan være normalt eller småt. Der ser ikke ud til at
være nogen linie i det overhovedet.

Er det noget, nogen har prøvet?
Kan det være en indstilling i Windows "indvolde"? Er der noget jeg selv kan
gøre for at fikse dette irriterende problem (skal faktisk i visse tilfælde
have næsen helt henne ved skærmen)?

Dersom problemet har været belyst, har jeg ikke set diskussionen og vil være
taknemmelig for et link.

mvh
anne-lise

Fra : emj

Dato : 26-11-07 15:17

anne-lise skrev:

>Er der noget jeg selv kan
>gøre for at fikse dette irriterende problem (skal faktisk i visse tilfælde
>have næsen helt henne ved skærmen)?

Du kan prøve at højreklikke midt på skærmen og så vælge "egenskaber"
Vælg fanebladet "udseende"
Prv så først at ændre skriftstørrelsen fra Normal til Stor eller
Ekstra stor.
Hilsen emj

Fra : anne-lise

Dato : 26-11-07 15:37

> [...]
> Vælg fanebladet "udseende"
> Prv så først at ændre skriftstørrelsen fra Normal til Stor eller

Tak for svaret, emj.
Skulle have sagt, at jeg har prøvet det tidligere, men at det ikke ændrer på
det problem, jeg oplever. "Skilteskriften" er stadig lille for det meste.
mvh
anne-lise

Fra : Gamle

Dato : 26-11-07 22:13

anne-lise wrote:
> [...]
> visse tilfælde have næsen helt henne ved skærmen)?
>
> Dersom problemet har været belyst, har jeg ikke set diskussionen og

Hej.

Kontrolpanel/skærm/egenskaber for skærm/udseende/avanceret/element og vælg
menu.
Her sættes skriftstørrelsen.
Du kan også ændre andet, men læg mærke til indstillingerne før du ændrer.
F.eks. mellemrummet mellem ikonerne både lodret og vandret. O.s.v.

Mvh.
Torben

Fra : anne-lise

Dato : 27-11-07 12:28

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du kan også ændre andet, men læg mærke til indstillingerne før du ændrer.
> F.eks. mellemrummet mellem ikonerne både lodret og vandret. O.s.v.

Tak for forslaget, Torben. I mit tema har jeg allerede justeret disse ting,
og alt fungerer perfekt i den henseende.
Problemet er, at skilte/dialogbokse, der har direkte med Microsoft Windows
XP Pro at gøre inklusive Microsoft programmer (Word, Excel IE og Outlook
Express) på min pc har denne fejl. Min mand har også sit eget
skrivebordstema og samme bredformat skærm, som virker perfekt hos ham.
Prøver jeg at skifte til hans tema på min pc, har jeg stadig problemet.
Jeg tror, der er tale om en slags systemfejl, hvor Windows er konfigureret
uhensigtsmæssigt.

mvh
annelise

Fra : Jama

Dato : 27-11-07 12:54

"anne-lise" <carpentry_væk_@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg tror, der er tale om en slags systemfejl, hvor Windows er konfigureret

Jeg tror, at jeg ville prøve, sfc /scannow ( ned i start og kør) husk XP
CDen i drevet. Hvis der er systemfejl rettes de, hjælper det ikke, ja så må
du lave en Rep. m. R af din XP, så burde dit OS kunne køre normalt igen.
Mvh.Jama

Fra : anne-lise

Dato : 27-11-07 14:15

"Jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> CDen i drevet. Hvis der er systemfejl rettes de, hjælper det ikke, ja så
> må du lave en Rep. m. R af din XP, så burde dit OS kunne køre normalt

Jama, det kan ikke lade sig gøre. Min XP ligger på sin egen partion, og jeg
har geninstalleret OS pga et andet problem for et par uger siden, og inden
jeg gjorde det, var problemet der også.

Jeg har læst på en af Microsofts grupper, og det lader til, at problemet
kunne skyldes grafikkortets driver.
Nu vil jeg prøve at ringe til support hos IBM/Lenovo for at høre, hvad de
kan sige.

mvh
anne-lise

Fra : Gamle

Dato : 27-11-07 15:37

anne-lise wrote:
> Jeg har læst på en af Microsofts grupper, og det lader til, at
> problemet kunne skyldes grafikkortets driver.
> Nu vil jeg prøve at ringe til support hos IBM/Lenovo for at høre,
> hvad de kan sige.

Surt show.
Håber det kan løses med en opdatering af driveren.
Du må godt lade os det vide.

Mvh.
Torben

Fra : anne-lise

Dato : 30-11-07 17:19

> Surt show.
> Håber det kan løses med en opdatering af driveren.
> Du må godt lade os det vide.
>
> Mvh.
> Torben

Driver til grafikkort opdateret. Ændrede dog ikke skriftstørrelsen på
"skiltene".
Jeg vil lære at leve med det Torben.
Tak til dig og gruppen for hjælpen.

mvh