MS Windows
briani 27239
"Task Manager" i Vista ??
Fra : edob

Dato : 22-11-07 15:09

Hej. Jeg kender Task-Manager fra XP, men kan ikke finde den tilsvarende i
Windows Vista. Findes den her, så jeg kan se aktiviteten ?

V.h. Frank

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-07 15:19

"edob" <frankhan@mail.dk> wrote in message
> Hej. Jeg kender Task-Manager fra XP, men kan ikke finde den tilsvarende i
> Windows Vista. Findes den her, så jeg kan se aktiviteten ?

Ja, den er der da.

a) CTRL+ALT+DEL og klik på "Task Manager"
b) Højreklik på taskbaren og vælg "Task Manager"

mvh
///M

Fra : Akadut

Dato : 22-11-07 15:43

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse
> "edob" <frankhan@mail.dk> wrote in message
>
> Ja, den er der da.
>
> a) CTRL+ALT+DEL og klik på "Task Manager"
> b) Højreklik på taskbaren og vælg "Task Manager"

Ja, er det ikke sjovt, så meget det ligner Windows XP?

Fra : edob

Dato : 22-11-07 16:06

> Ja, den er der da.
>
> a) CTRL+ALT+DEL og klik på "Task Manager"
> b) Højreklik på taskbaren og vælg "Task Manager"
>

> mvh
> ///M

Hej ///M.

Men,men - når jeg gør det får jeg følgende valgmuligheder:

Lås denne computer
Skift bruger
Log af
Skift adgangskode
Start jobliste

men ikke noget med Task Manager !

Det er en Windows Vista Home Primium

v.h. Frank

Fra : Akadut

Dato : 22-11-07 16:26

"edob" <frankhan@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej ///M.
>
> Men,men - når jeg gør det får jeg følgende valgmuligheder:

> [...]

Det er nok, fordi der ikke er noget (i nogen dansk Windows-version), der
hedder Task Manager.

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-07 16:32

Akadut wrote:
> [...]

Det ku' jeg godt finde på at oversætte med "start jobliste", ( frit
oversat )

mvh Ebbe

Fra : edob

Dato : 22-11-07 16:50

> Det ku' jeg godt finde på at oversætte med "start jobliste", ( frit
> oversat )
>
> mvh Ebbe

BINGO Ebbe, og tak for det.

V.h. Frank

Fra : Akadut

Dato : 22-11-07 16:45

"Ebbe (7000)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> skrev i en meddelelse

> Det ku' jeg godt finde på at oversætte med "start jobliste", ( frit
> oversat )
>
> mvh Ebbe

Osse jeg, men åbenbart ikke spørgeren.

Fra : -= JF =-

Dato : 22-11-07 20:20

Akadut skrev:

> Osse jeg, men åbenbart ikke spørgeren.

Nej - så derfor var det nok hjælp han skulle have, og ikke bedrevidende
ironiske svar!

--
Mvh. John

Fra : Akadut

Dato : 22-11-07 22:30

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Nej - så derfor var det nok hjælp han skulle have, og ikke bedrevidende
> ironiske svar!

Nu må vi i al vores godhed jo ikke glemme, at spørgeren udmærket kendte
funktionen fra Windows XP. Men vedkommende spørger har tilsyneladende fundet
det lettere at spørge her end at bruge samme teknik som Windows XP.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-11-07 07:42

Akadut wrote:

> Nu må vi i al vores godhed jo ikke glemme, at spørgeren udmærket kendte
> funktionen fra Windows XP. Men vedkommende spørger har tilsyneladende fundet

Det er åbenbart forskel på sprogversionerne og det er ikke sikkert at OP
tænker lige så logisk som dig.

> det lettere at spørge her end at bruge samme teknik som Windows XP.

Igen...

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-07 17:17

| Hej. Jeg kender Task-Manager fra XP, men kan ikke finde den tilsvarende i
| Windows Vista. Findes den her, så jeg kan se aktiviteten ?

Genvej: "%WINDir%\system32\taskmgr.exe" (virker vistnok)
Tastekombination: <Ctrl>+<Shift>+<Esc>

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy