MS Windows
briani 27239
flytte harddisk med win xp pro
Fra : Knud Iversen

Dato : 21-11-07 19:50

Jeg har en Ibm t42 1,8 med defekt skærm, der er rigtig mange programmer på
hardisken som jeg gerne vil undgå at skulle ominstalere lige nu, det er alle
orginale programmer så det er ikke derfor,

kan jeg flytte harddiske med win xp til en anden pc og køre videre uden
problemer, jeg har en næsten ens t42 1,7 som jeg kunne bruge.
Mvh Knud

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 21-11-07 19:59

Nej, du er nok nødsaget til at formattere disken....
Det er vel ikke noget problem, da du har alle drivere og programmer, eller
er det `?

Fra : Knud Iversen

Dato : 21-11-07 20:26

"Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> vrøvlede i meddelelsen
> Nej, du er nok nødsaget til at formattere disken....

Taler du af erfaring eller vil du bare prøve at lokke mig

> Det er vel ikke noget problem, da du har alle drivere og programmer, eller
> er det `?

Læste du ikke i mit spørgsmål at det er alle orginale programmer.

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-07 20:14

> [...]
>
> kan jeg flytte harddiske med win xp til en anden pc og køre videre uden
> problemer, jeg har en næsten ens t42 1,7 som jeg kunne bruge.

Hvis det kun er proccesoren til forskel, og alt andet hardware er ens, så
ser jeg intet problem i det.

mvh Ebbe

Fra : Knud Iversen

Dato : 21-11-07 20:27

"Ebbe (7000)" skrev i meddelelsen

> Hvis det kun er proccesoren til forskel, og alt andet hardware er ens, så
> ser jeg intet problem i det.
>
> mvh Ebbe

Ja jeg tager nok chancen.
Mvh Knud

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 21-11-07 20:15

Den Wed, 21 Nov 2007 19:50:24 +0100 skrev Knud Iversen:

> [...]
>
> kan jeg flytte harddiske med win xp til en anden pc og køre videre uden
> problemer, jeg har en næsten ens t42 1,7 som jeg kunne bruge. Mvh Knud

Det ville jeg mene godt ville fungere. Du ricikerer dog at skulle
genaktivere windows og evt at skulle instalere nogle drivere for det
ydstyr der evt er anderledes.

Du fysisk flytte disken eller klone den med et klonningsprogram.

/A

Fra : Knud Iversen

Dato : 21-11-07 20:40

"Andreas Lorensen" <andlo@fita.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ydstyr der evt er anderledes.
>
> Du fysisk flytte disken eller klone den med et klonningsprogram.

Jeg vil fysisk flytte disken.
det er mest det med windows der bekymrer, begge T42 er med xp pro licens,
kan den komme i tanke om at gå i lås så det ikke er nok at genaktivere ?

hvis det ikke fungerer vil jeg bare flytte disk tilbage og så undvære mine
gode programmer i den tid det tager at få den sendt ind og få ny skærm.
problemet er bare at jeg bruger maskinen hver dag til mit arbejde.

alternativ er som nævnt anden sted at formatere og geninstalere, vil bare
gerne vente til juletravlheden har lagt sig
Mvh Knud

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-07 21:23

> [...]
>
> alternativ er som nævnt anden sted at formatere og geninstalere, vil bare
> gerne vente til juletravlheden har lagt sig

Jeg tvivler på at Windows kan "se" at disken er blevet flyttet. Det lyder
som om den kommer til at se identisk hardware ( bortset fra den anelse
langsommere processor).

mvh Ebbe

Fra : Knud Iversen

Dato : 28-11-07 23:46

"Ebbe (7000)" < skrev

> Jeg tvivler på at Windows kan "se" at disken er blevet flyttet. Det lyder
> som om den kommer til at se identisk hardware ( bortset fra den anelse
> langsommere processor).
>
> mvh Ebbe

Nu blev jeg tvunget til at flytte harddisken på en t42 1,7 til en anden t42
1,7. dette forløb uden problemer, tror ikke windows opdagede byttet
mvh Knud

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-07 07:05

Knud Iversen wrote:

> [...]

Ganske som forventet

mvh Ebbe

Fra : Jama

Dato : 22-11-07 10:50

> [...]
>
> kan jeg flytte harddiske med win xp til en anden pc og køre videre uden
> problemer, jeg har en næsten ens t42 1,7 som jeg kunne bruge.

Kan du ikke bruge(sætte) en extern skærm til, så din PC(Ibm t42 1,8) kan
køre videre.
Mvh.Jama

Fra : Henning

Dato : 22-11-07 14:29

On Thu, 22 Nov 2007 10:49:57 +0100, "Jama" <nonspam@mail.com> wrote:

>"Knud Iversen" <nospam@kfo2.dk> skrev i en meddelelse

>Kan du ikke bruge(sætte) en extern skærm til, så din PC(Ibm t42 1,8) kan
>køre videre.

Det bliver maskinen jo ikke repareret af