/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Computer kører langsommere
Fra : Kirsten


Dato : 21-11-07 16:46

Hej Gruppe igen

Jeg skal lige hører om andre oplever de samme ting:

Pludselig er min 7 kabale i Vista begyndt at kører langsommere i
animationen, nærmest hakkende, og det uden jeg har ændret eller installeret
noget. Jeg havde dog faktisk forsøgt at få den til at kører hurtigerer ved
at ændre bagrundsbillede til en ren farve på skrivebordet og forenklet
effekterne og fjernet lydede i Vista. Det er jo ikke fordi det betyder så
meget, men alligevel lidt træls at den er blevet så træg i det.

En anden ting er at jeg kan se den stort set hele tiden arbejder, er det
normalt i Vista at den arbejder så meget ( i jobliste-ydeevne, kan jeg se
den kører helt op til 100 % i CPU forbrug). Det skal den da vel ikke
eller??? Hvad skyldes det??? Jeg har 2 gb ram plus 2 gb ekstern ram til den.

Hilsen

Kirsten



 
 
Anders \(6400 Sønder~ (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Anders \(6400 Sønder~


Dato : 21-11-07 17:14

Prøv at pille de 2 eks. blokke ud, for Vista kan sagtens køre 100% med 2GB
ram

Hvad kører du med af anitvirus og antispyware programmer ?

A

"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i en meddelelse
news:474452be$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Gruppe igen
>
> Jeg skal lige hører om andre oplever de samme ting:
>
> Pludselig er min 7 kabale i Vista begyndt at kører langsommere i
> animationen, nærmest hakkende, og det uden jeg har ændret eller
> installeret noget. Jeg havde dog faktisk forsøgt at få den til at kører
> hurtigerer ved at ændre bagrundsbillede til en ren farve på skrivebordet
> og forenklet effekterne og fjernet lydede i Vista. Det er jo ikke fordi
> det betyder så meget, men alligevel lidt træls at den er blevet så træg i
> det.
>
> En anden ting er at jeg kan se den stort set hele tiden arbejder, er det
> normalt i Vista at den arbejder så meget ( i jobliste-ydeevne, kan jeg se
> den kører helt op til 100 % i CPU forbrug). Det skal den da vel ikke
> eller??? Hvad skyldes det??? Jeg har 2 gb ram plus 2 gb ekstern ram til
> den.
>
> Hilsen
>
> Kirsten
>
>



Kirsten (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 21-11-07 17:18


"Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:47445930$0$12269$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Prøv at pille de 2 eks. blokke ud, for Vista kan sagtens køre 100% med 2GB
> ram
>
> Hvad kører du med af anitvirus og antispyware programmer ?
>
> A
>
> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i en meddelelse
> news:474452be$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Hej Gruppe igen
>>
>> Jeg skal lige hører om andre oplever de samme ting:
>>
>> Pludselig er min 7 kabale i Vista begyndt at kører langsommere i
>> animationen, nærmest hakkende, og det uden jeg har ændret eller
>> installeret noget. Jeg havde dog faktisk forsøgt at få den til at kører
>> hurtigerer ved at ændre bagrundsbillede til en ren farve på skrivebordet
>> og forenklet effekterne og fjernet lydede i Vista. Det er jo ikke fordi
>> det betyder så meget, men alligevel lidt træls at den er blevet så træg i
>> det.
>>
>> En anden ting er at jeg kan se den stort set hele tiden arbejder, er det
>> normalt i Vista at den arbejder så meget ( i jobliste-ydeevne, kan jeg se
>> den kører helt op til 100 % i CPU forbrug). Det skal den da vel ikke
>> eller??? Hvad skyldes det??? Jeg har 2 gb ram plus 2 gb ekstern ram til
>> den.
>>
>> Hilsen
>>
>> Kirsten
>>
>>
>


Hej Anders

Tusind tak for svar!!

Kan de eksterne ram (USB nøgle) godt konflikte???

Uh ja nu du spørger til mit antivirus program, joe jeg kører Norton, men det
kan vel ikke være den, når computeren ikke før har været så langsom??

Mange hilsner

Kirsten


Hagar (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 21-11-07 17:56

> Hej Anders
>
> Tusind tak for svar!!
>
> Kan de eksterne ram (USB nøgle) godt konflikte???
>
> Uh ja nu du spørger til mit antivirus program, joe jeg kører Norton, men
> det kan vel ikke være den, når computeren ikke før har været så langsom??
>
> Mange hilsner
>
> Kirsten

Norton er ikke just det program der fremmer hastigheden på din maskine, det
er der skrevet om før her i gruppen. Prøv at fjern Norton og installer AVG i
stedet for http://free.grisoft.com/doc/2/

Hagar



Anders \(6400 Sønder~ (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Anders \(6400 Sønder~


Dato : 21-11-07 18:43

Norton kan sagtens være problemet !

Bruger selv Avast Anti Virus (gratis).
Programmet kan hentes her www.avast.com husk at vælge Home Edition - da Pro
Vers. koster penge.

Så få afinstalleret Norton i en fart....

Som antispyware program bruger jeg SuperAntiSpyare, og det kan du finde i en
free edition via Google

A

"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i en meddelelse
news:47445a3d$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:47445930$0$12269$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>> Prøv at pille de 2 eks. blokke ud, for Vista kan sagtens køre 100% med
>> 2GB ram
>>
>> Hvad kører du med af anitvirus og antispyware programmer ?
>>
>> A
>>
>> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i en meddelelse
>> news:474452be$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Hej Gruppe igen
>>>
>>> Jeg skal lige hører om andre oplever de samme ting:
>>>
>>> Pludselig er min 7 kabale i Vista begyndt at kører langsommere i
>>> animationen, nærmest hakkende, og det uden jeg har ændret eller
>>> installeret noget. Jeg havde dog faktisk forsøgt at få den til at kører
>>> hurtigerer ved at ændre bagrundsbillede til en ren farve på skrivebordet
>>> og forenklet effekterne og fjernet lydede i Vista. Det er jo ikke fordi
>>> det betyder så meget, men alligevel lidt træls at den er blevet så træg
>>> i det.
>>>
>>> En anden ting er at jeg kan se den stort set hele tiden arbejder, er det
>>> normalt i Vista at den arbejder så meget ( i jobliste-ydeevne, kan jeg
>>> se den kører helt op til 100 % i CPU forbrug). Det skal den da vel ikke
>>> eller??? Hvad skyldes det??? Jeg har 2 gb ram plus 2 gb ekstern ram til
>>> den.
>>>
>>> Hilsen
>>>
>>> Kirsten
>>>
>>>
>>
>
>
> Hej Anders
>
> Tusind tak for svar!!
>
> Kan de eksterne ram (USB nøgle) godt konflikte???
>
> Uh ja nu du spørger til mit antivirus program, joe jeg kører Norton, men
> det kan vel ikke være den, når computeren ikke før har været så langsom??
>
> Mange hilsner
>
> Kirsten



Kirsten (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 21-11-07 19:24


"Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:47446e19$0$12263$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Norton kan sagtens være problemet !
>
> Bruger selv Avast Anti Virus (gratis).
> Programmet kan hentes her www.avast.com husk at vælge Home Edition - da
> Pro Vers. koster penge.
>
> Så få afinstalleret Norton i en fart....
>
> Som antispyware program bruger jeg SuperAntiSpyare, og det kan du finde i
> en free edition via Google
>
> A
>
> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i en meddelelse
> news:47445a3d$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:47445930$0$12269$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>>> Prøv at pille de 2 eks. blokke ud, for Vista kan sagtens køre 100% med
>>> 2GB ram
>>>
>>> Hvad kører du med af anitvirus og antispyware programmer ?
>>>
>>> A
>>>
>>> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i en meddelelse
>>> news:474452be$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> Hej Gruppe igen
>>>>
>>>> Jeg skal lige hører om andre oplever de samme ting:
>>>>
>>>> Pludselig er min 7 kabale i Vista begyndt at kører langsommere i
>>>> animationen, nærmest hakkende, og det uden jeg har ændret eller
>>>> installeret noget. Jeg havde dog faktisk forsøgt at få den til at
>>>> kører hurtigerer ved at ændre bagrundsbillede til en ren farve på
>>>> skrivebordet og forenklet effekterne og fjernet lydede i Vista. Det er
>>>> jo ikke fordi det betyder så meget, men alligevel lidt træls at den er
>>>> blevet så træg i det.
>>>>
>>>> En anden ting er at jeg kan se den stort set hele tiden arbejder, er
>>>> det normalt i Vista at den arbejder så meget ( i jobliste-ydeevne, kan
>>>> jeg se den kører helt op til 100 % i CPU forbrug). Det skal den da vel
>>>> ikke eller??? Hvad skyldes det??? Jeg har 2 gb ram plus 2 gb ekstern
>>>> ram til den.
>>>>
>>>> Hilsen
>>>>
>>>> Kirsten
>>>>
>>>>
>>>
>>
>>
>> Hej Anders
>>
>> Tusind tak for svar!!
>>
>> Kan de eksterne ram (USB nøgle) godt konflikte???
>>
>> Uh ja nu du spørger til mit antivirus program, joe jeg kører Norton, men
>> det kan vel ikke være den, når computeren ikke før har været så langsom??
>>
>> Mange hilsner
>>
>> Kirsten
>

Hej Hagar og Anders

Mange tak for svar!!!!

Det er bestemt et forsøg værd. Det vil jeg gøre fluks.

Mange hilsner

Kirsten


Hans (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 21-11-07 17:31

Kirsten wrote:
> Hej Gruppe igen
>
> Jeg skal lige hører om andre oplever de samme ting:
>
> Pludselig er min 7 kabale i Vista begyndt at kører langsommere i
> animationen, nærmest hakkende, og det uden jeg har ændret eller
> installeret noget. Jeg havde dog faktisk forsøgt at få den til at kører
> hurtigerer ved at ændre bagrundsbillede til en ren farve på
> skrivebordet og forenklet effekterne og fjernet lydede i Vista. Det
> er jo ikke fordi det betyder så meget, men alligevel lidt træls at
> den er blevet så træg i det.
> En anden ting er at jeg kan se den stort set hele tiden arbejder, er
> det normalt i Vista at den arbejder så meget ( i jobliste-ydeevne,
> kan jeg se den kører helt op til 100 % i CPU forbrug). Det skal den
> da vel ikke eller??? Hvad skyldes det??? Jeg har 2 gb ram plus 2 gb
> ekstern ram til den.
Hvad er det for en proces i joblisten som bruger din CPU?

Hans



Kirsten (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 21-11-07 17:37


> Hvad er det for en proces i joblisten som bruger din CPU?
>
> Hans
>
>

Hej Hans

Tak for din respons.

Undskyld, men jeg forstår ikke helt spørgsmålet, eller hvor jeg kan se det.

Mener du hvad det er for process navne der står i fanebladet processor
eller???

Mange hilsner

Kirsten


Hans (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 21-11-07 17:40

Kirsten wrote:
>
> Mener du hvad det er for process navne der står i fanebladet processor
> eller???
>
Ja, lige præcis - Hvilken eller hvilke prosesser bruger din CPU. Det ser du
på tallet i kolonnen CPU.

Hans




Kirsten (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 21-11-07 17:58


"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen
news:47445f55$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Kirsten wrote:
>>
>> Mener du hvad det er for process navne der står i fanebladet processor
>> eller???
>>
> Ja, lige præcis - Hvilken eller hvilke prosesser bruger din CPU. Det ser
> du på tallet i kolonnen CPU.
>
> Hans
>
>

Hej Hans

Tusind tak for svar.

Jamen det er lige nu en masse små programmer, ingen af den bruger voldsomt
meget, det der fylder mest er når jeg for eksempel lukker min Word op, eller
bruger min 7 kabale. Det der fylder mest af de små programmer er desværre
nogle af Acers egne præinstallerede programmer, explorer tager noget plads,
win mail ligeså, word når den er åben tager en del plads (her nævner jeg kun
programmer der kører over 10.000 kb) ud over det kører der ca 25 andre
programmer på mellem 180 kb og 14.916 kb. Processor forbruget er meget
svingende lige nu er den på 24% men når jeg begynder at gøre noget aktivt,
stiger den hurtigt, og for det meste helt op til 100 % men så svinger den
fra 23% til 98%. Det vil sige i hvile bruger den ikke så meget max 39 %. Jeg
ved ikke om det var til nogen hjælp det jeg skrev. Det var vist også lidt
rodet skrevet.

Mange hilsner

Kirsten


Kirsten (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 21-11-07 18:13

Kan det være en ide at ændre i egenskaber for
system-avanceret-ydeevne-avanceret-processplanlægning og så ændre fra
programmer til baggrundstjenester??? Ja eller ændre i virtuel hukommelse,
eller har det slet ikke noget med sagen at gøre???

Lige nu er den temmelig håbløs, når jeg forsøger at åbne nogle vinduer står
der bare (svarer ikke), og så kommer den frem 30-60 sekunder senere eller
slet ikke(lige nu slet ikke, det skete da jeg ville åbne virtuel
hukommelse).

Hilsner

Kirsten



Bc (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Bc


Dato : 21-11-07 18:53


"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
news:47446709$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kan det være en ide at ændre i egenskaber for
> system-avanceret-ydeevne-avanceret-processplanlægning og så ændre fra
> programmer til baggrundstjenester??? Ja eller ændre i virtuel hukommelse,
> eller har det slet ikke noget med sagen at gøre???
>
> Lige nu er den temmelig håbløs, når jeg forsøger at åbne nogle vinduer
> står der bare (svarer ikke), og så kommer den frem 30-60 sekunder senere
> eller slet ikke(lige nu slet ikke, det skete da jeg ville åbne virtuel
> hukommelse).
>
> Hilsner
>
> Kirsten
>
Hvad er det for en Acer?
Kører du med Windows Aero prøv at skifte til Vista Basic
Prøv først i Kontrolpanel / Strømstyring og skift fra
Balanceret til Høj ydeevne
Prøv også fra Kontrolpanel at kigge i Problemraporterne og evt. løsninger..
Endelig højreklik på C drevet Egenskaber / Funktioner / Defragmenter
Fjern fluebenet i kør efter tidsplan..
Kik evt. også i Kontrolpanel / Oplysning om værktøj til ydeevne
Jeg tror ikke du vinder noget med dine 2Gb på USB nøglen
Prøv at højreklik på den og vælg egenskaber /
Fanebladet / Ready Boost og se hvad der står der!
--
med venlig hilsen / Bc



Anders \(6400 Sønder~ (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Anders \(6400 Sønder~


Dato : 21-11-07 19:00

Hvor står der det er en Acer ?

A

"Bc" <no@no> skrev i en meddelelse
news:47447077$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
> news:47446709$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Kan det være en ide at ændre i egenskaber for
>> system-avanceret-ydeevne-avanceret-processplanlægning og så ændre fra
>> programmer til baggrundstjenester??? Ja eller ændre i virtuel hukommelse,
>> eller har det slet ikke noget med sagen at gøre???
>>
>> Lige nu er den temmelig håbløs, når jeg forsøger at åbne nogle vinduer
>> står der bare (svarer ikke), og så kommer den frem 30-60 sekunder senere
>> eller slet ikke(lige nu slet ikke, det skete da jeg ville åbne virtuel
>> hukommelse).
>>
>> Hilsner
>>
>> Kirsten
>>
> Hvad er det for en Acer?
> Kører du med Windows Aero prøv at skifte til Vista Basic
> Prøv først i Kontrolpanel / Strømstyring og skift fra
> Balanceret til Høj ydeevne
> Prøv også fra Kontrolpanel at kigge i Problemraporterne og evt.
> løsninger..
> Endelig højreklik på C drevet Egenskaber / Funktioner / Defragmenter
> Fjern fluebenet i kør efter tidsplan..
> Kik evt. også i Kontrolpanel / Oplysning om værktøj til ydeevne
> Jeg tror ikke du vinder noget med dine 2Gb på USB nøglen
> Prøv at højreklik på den og vælg egenskaber /
> Fanebladet / Ready Boost og se hvad der står der!
> --
> med venlig hilsen / Bc
>
>



Bc (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Bc


Dato : 21-11-07 19:05


"Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4744721d$0$15008$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hvor står der det er en Acer ?
>
> A
>
Det der fylder mest af de små programmer er desværre
nogle af Acers egne præinstallerede programmer,
--
med venlig hilsen / Bc


Kirsten (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 21-11-07 19:15


"Bc" <no@no> skrev i meddelelsen
news:47447077$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
> news:47446709$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Kan det være en ide at ændre i egenskaber for
>> system-avanceret-ydeevne-avanceret-processplanlægning og så ændre fra
>> programmer til baggrundstjenester??? Ja eller ændre i virtuel hukommelse,
>> eller har det slet ikke noget med sagen at gøre???
>>
>> Lige nu er den temmelig håbløs, når jeg forsøger at åbne nogle vinduer
>> står der bare (svarer ikke), og så kommer den frem 30-60 sekunder senere
>> eller slet ikke(lige nu slet ikke, det skete da jeg ville åbne virtuel
>> hukommelse).
>>
>> Hilsner
>>
>> Kirsten
>>
> Hvad er det for en Acer?
> Kører du med Windows Aero prøv at skifte til Vista Basic
> Prøv først i Kontrolpanel / Strømstyring og skift fra
> Balanceret til Høj ydeevne
> Prøv også fra Kontrolpanel at kigge i Problemraporterne og evt.
> løsninger..
> Endelig højreklik på C drevet Egenskaber / Funktioner / Defragmenter
> Fjern fluebenet i kør efter tidsplan..
> Kik evt. også i Kontrolpanel / Oplysning om værktøj til ydeevne
> Jeg tror ikke du vinder noget med dine 2Gb på USB nøglen
> Prøv at højreklik på den og vælg egenskaber /
> Fanebladet / Ready Boost og se hvad der står der!
> --
> med venlig hilsen / Bc
>
>

Hej BC

Tusind tak for svar!!

Jeg har en Acer Aspire 5310. Den kører i forvejen i Vista basic. Den står i
høj ydeevne i forvejen. I problemrapporter kan jeg se nogle mindre de fleste
er udbedret, men ellers er det dem jeg selv har oplevet i dag at programmer
ikke lukker ned/ikke svarer.

Under ready/boost står der at den bruger 1990 MB.

Tusind tak for de gode forslag, jeg kom da ind i nogle funktioner jeg ikke
havde set før.

Hilsen

Kirsten


Hans (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 21-11-07 18:28

Kirsten wrote:
>
> Jamen det er lige nu en masse små programmer, ingen af den bruger
> voldsomt meget, det der fylder mest er når jeg for eksempel lukker
> min Word op, eller bruger min 7 kabale. Det der fylder mest af de små
> programmer er desværre nogle af Acers egne præinstallerede
> programmer, explorer tager noget plads, win mail ligeså, word når den
> er åben tager en del plads (her nævner jeg kun programmer der kører
> over 10.000 kb) ud over det kører der ca 25 andre programmer på
> mellem 180 kb og 14.916 kb. Processor forbruget er meget svingende
> lige nu er den på 24% men når jeg begynder at gøre noget aktivt,
> stiger den hurtigt, og for det meste helt op til 100 % men så svinger
> den fra 23% til 98%. Det vil sige i hvile bruger den ikke så meget
> max 39 %. Jeg ved ikke om det var til nogen hjælp det jeg skrev. Det
> var vist også lidt rodet skrevet.
Det er ikke hukommelsesforbruget jeg er interesseret i, men det procentvise
forbrug dine processer har. Hvis du trykker to gange på kolonnen CPU bliver
proceslisten sorteret, så de mest forbrugende processer kommer øverst på
listen.

Der må være nogle enkelte processer som forbruger mest, bortset fra "Aktiv
Systemproces" som gerne skulle være 99 når maskinen ikke anvendes.

Hans



Kirsten (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 21-11-07 18:59


"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen
news:47446a97$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Kirsten wrote:
>>
>> Jamen det er lige nu en masse små programmer, ingen af den bruger
>> voldsomt meget, det der fylder mest er når jeg for eksempel lukker
>> min Word op, eller bruger min 7 kabale. Det der fylder mest af de små
>> programmer er desværre nogle af Acers egne præinstallerede
>> programmer, explorer tager noget plads, win mail ligeså, word når den
>> er åben tager en del plads (her nævner jeg kun programmer der kører
>> over 10.000 kb) ud over det kører der ca 25 andre programmer på
>> mellem 180 kb og 14.916 kb. Processor forbruget er meget svingende
>> lige nu er den på 24% men når jeg begynder at gøre noget aktivt,
>> stiger den hurtigt, og for det meste helt op til 100 % men så svinger
>> den fra 23% til 98%. Det vil sige i hvile bruger den ikke så meget
>> max 39 %. Jeg ved ikke om det var til nogen hjælp det jeg skrev. Det
>> var vist også lidt rodet skrevet.
> Det er ikke hukommelsesforbruget jeg er interesseret i, men det
> procentvise forbrug dine processer har. Hvis du trykker to gange på
> kolonnen CPU bliver proceslisten sorteret, så de mest forbrugende
> processer kommer øverst på listen.
>
> Der må være nogle enkelte processer som forbruger mest, bortset fra "Aktiv
> Systemproces" som gerne skulle være 99 når maskinen ikke anvendes.
>
> Hans
>
>

Hej Hans

Tusind tak for din tålmodighed.

Jeg håber jeg har det rigtigt nu.

Er det der hvor den hedder Ressourceovervågning/ressourceoversigt??? Hvis ja
så står der 3 kolonner(Tråde, system og gennemsnit)

Der står CPU'er-disk-netværk-hukommelse.

Hvis jeg dobbeltklikker på CPU-brug hvor der er sådan en søjleindikator
bliver den blot forstørret. Jeg har på fornemmelsen jeg er et forkert
sted???

Sorry jeg er så langsomt opfattende.

Hilsner

Kirsten


Hans (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 21-11-07 19:14

Kirsten wrote:
>
> Hvis jeg dobbeltklikker på CPU-brug hvor der er sådan en
> søjleindikator bliver den blot forstørret. Jeg har på fornemmelsen
> jeg er et forkert sted???
>
Det er muligt at Vista ser noget anderledes ud end den XP jeg sidder ved,
men kan du finde en fane i Joblisten som ligner billedet på dette link, hvor
listen netop er sorteret efter cpuforbrug:

http://kvik.org/fotos/processer.jpg

Se bort fra at min jobliste er på engelsk.

> Sorry jeg er så langsomt opfattende.
>
Pyt med det, vi skal nok finde synderen.

Hans



Kirsten (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 21-11-07 19:22


"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen
news:4744755a$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Kirsten wrote:
>>
>> Hvis jeg dobbeltklikker på CPU-brug hvor der er sådan en
>> søjleindikator bliver den blot forstørret. Jeg har på fornemmelsen
>> jeg er et forkert sted???
>>
> Det er muligt at Vista ser noget anderledes ud end den XP jeg sidder ved,
> men kan du finde en fane i Joblisten som ligner billedet på dette link,
> hvor listen netop er sorteret efter cpuforbrug:
>
> http://kvik.org/fotos/processer.jpg
>
> Se bort fra at min jobliste er på engelsk.
>
>> Sorry jeg er så langsomt opfattende.
>>
> Pyt med det, vi skal nok finde synderen.
>
> Hans

Hej Hans

Tusind tak for det.

Jo jo den har jeg.

Det var også den jeg referede til på et tidspunkt

Der står Processer 91 CPU brug 52% og fysisk hukommelse 46%. Var det det du
skulle bruge??? Skal jeg finde det eller de programmer der bruger mest???

Mange hilsner

Kirsten



Hans (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 21-11-07 19:33

Kirsten wrote:
>
> Det var også den jeg referede til på et tidspunkt
>
Jeps, men der skrev du kun om hukommelsesforbruget, ikke cpuforbruget.
>
> Der står Processer 91 CPU brug 52% og fysisk hukommelse 46%. Var det
> det du skulle bruge??? Skal jeg finde det eller de programmer der
> bruger mest???
91 processer!?! Hold da helt .... Hvad har du dog indlæst i baggrunden.

Nå - Spøg til side. Der må være nogle enkelte processer som skiller sig
markant ud når du f.eks. spiller 7-kabale, som egentlig ikke burde bruge
nævneværdig cpukraft.

Hvad hedder de eller den proces som forbruger mest, gerne med PID også hvis
det viser sig at være en systemproces?

Hans



Kirsten (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 21-11-07 19:55


"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen
news:474479f7$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Kirsten wrote:
>>
>> Det var også den jeg referede til på et tidspunkt
>>
> Jeps, men der skrev du kun om hukommelsesforbruget, ikke cpuforbruget.
>>
>> Der står Processer 91 CPU brug 52% og fysisk hukommelse 46%. Var det
>> det du skulle bruge??? Skal jeg finde det eller de programmer der
>> bruger mest???
> 91 processer!?! Hold da helt .... Hvad har du dog indlæst i baggrunden.
>
>
> Nå - Spøg til side. Der må være nogle enkelte processer som skiller sig
> markant ud når du f.eks. spiller 7-kabale, som egentlig ikke burde bruge
> nævneværdig cpukraft.
>
> Hvad hedder de eller den proces som forbruger mest, gerne med PID også
> hvis det viser sig at være en systemproces?
>
> Hans
>

Hej Hans

Tusind tak for svar, godt vi er lidt på vej til en forklaring.

Et acer program der ligger og animere med nogle genveje til
multimediefunktioner fylder en hel del. Ja og mystisk så bruger explorer.exe
en hel del, selvom jeg rent faktisk slet ikke har den åben. Winmail
forbruger også en del. Det er .exe alle filnavne. Ja generelt forbruger
Acers egne programmer markant mest. Det eneste jeg selv har åbent er min
mail, windows jobliste og Works "Vis påmindelser".

Jeg ved ikke om det var til nogen hjælp overhoved.

Mange hilsner

Kirsten


Hans (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 21-11-07 21:16

Kirsten wrote:
>
> Et acer program der ligger og animere med nogle genveje til
> multimediefunktioner fylder en hel del. Ja og mystisk så bruger
> explorer.exe en hel del, selvom jeg rent faktisk slet ikke har den
> åben. Winmail forbruger også en del. Det er .exe alle filnavne. Ja
> generelt forbruger Acers egne programmer markant mest. Det eneste jeg
> selv har åbent er min mail, windows jobliste og Works "Vis
> påmindelser".
Explorer.exe er hele din brugerflade. Iexplorer er din Internet browser. Der
er en vis forskel.
>
> Jeg ved ikke om det var til nogen hjælp overhoved.
>
Det tyder desværre på en generel dårlig ydelse, enten på grund af
hukommelsesforbruget eller ekstemt resurceforbrugende systemprogrammer fra
Acer. Det kan også være driverproblemer til det eksterne SD-Kort med din
hukommelsesudvidelse.

Kan du ikke lige hente Process Explorer på dette link:
http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/ProcessesAndThreads/ProcessExplorer.mspx

Rul helt ned i bunden og hent filen. Den skal ikke installeres, blot køres
fra en vilkårlig mappe du har lagt filerne i.

Når programmet er startet finder du som andenøverste linie punktet
"interrupts". Der skal gerne stå n/a når maskinen ikke laver noget. Hvis
ikke har du et hardwareproblem.

Hans



Kirsten (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 21-11-07 21:24


"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen
news:47449200$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Kirsten wrote:
>>
>> Et acer program der ligger og animere med nogle genveje til
>> multimediefunktioner fylder en hel del. Ja og mystisk så bruger
>> explorer.exe en hel del, selvom jeg rent faktisk slet ikke har den
>> åben. Winmail forbruger også en del. Det er .exe alle filnavne. Ja
>> generelt forbruger Acers egne programmer markant mest. Det eneste jeg
>> selv har åbent er min mail, windows jobliste og Works "Vis
>> påmindelser".
> Explorer.exe er hele din brugerflade. Iexplorer er din Internet browser.
> Der er en vis forskel.
>>
>> Jeg ved ikke om det var til nogen hjælp overhoved.
>>
> Det tyder desværre på en generel dårlig ydelse, enten på grund af
> hukommelsesforbruget eller ekstemt resurceforbrugende systemprogrammer fra
> Acer. Det kan også være driverproblemer til det eksterne SD-Kort med din
> hukommelsesudvidelse.
>
> Kan du ikke lige hente Process Explorer på dette link:
> http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/ProcessesAndThreads/ProcessExplorer.mspx
>
> Rul helt ned i bunden og hent filen. Den skal ikke installeres, blot køres
> fra en vilkårlig mappe du har lagt filerne i.
>
> Når programmet er startet finder du som andenøverste linie punktet
> "interrupts". Der skal gerne stå n/a når maskinen ikke laver noget. Hvis
> ikke har du et hardwareproblem.
>
> Hans
>
>

Hej Hans

Sikke en tålmodighed, du må sige til hvis det er for meget af det gode, og
du ikke kan bruge mere tid på det.

Den siger n/a hardware interrupts. Håber det er et godt tegn.

Mange hilsner

Kirsten


Hans (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 21-11-07 23:24

Kirsten wrote:
>
> Sikke en tålmodighed, du må sige til hvis det er for meget af det
> gode, og du ikke kan bruge mere tid på det.
>
Bare rolig, jeg skal skam nok sige til når håndklædet bliver kastet.
>
> Den siger n/a hardware interrupts. Håber det er et godt tegn.
>
Ja og nej, for det betyder desværre at du nok er rendt ind i "Vista
Syndromet" som så mange andre.

For mange processer og for lidt systemresurser i din maskine. Det er
begrænset hvad du kan byde den bærbare du bruger, og selv om MS påstår at
systemkravet til Vista ligger betydeligt lavere end specifikationerne på din
maskine, så skal man nok være et utroligt tålmodigt gemyt for at leve med
minimumskravene, noget med at starte computeren op, spise morgenmad, gå i
bad, og så vende tilbage til maskinen (Overdrevelse fremmer ofte
forståelsen).

De forslag du allerede har fået er ganske gode input, men det kræver nok en
grundig gennemgang af hele systemet for at finde de overflødige processer og
igangværende programmer, noget jeg ikke kender Vista godt nok til at råde
dig i. Jeg ved der findes nogle sider på nettet, som beskriver optimering af
Vista, og du kan håbe på at der er en venlig sjæl her i gruppen, som kan
ryste nogle passende links ud af ærmet.

Det eneste link jeg kender er dette fra BlackViper, men det er godt nok en
tung sag og slet ikke for ukyndige i Windows brug, så den vil jeg ikke råde
dig til at kaste dig ud i alene:

http://www.blackviper.com/WinVista/servicecfg.htm

Hans



Kirsten (22-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 22-11-07 06:44


"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen
news:4744b007$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Kirsten wrote:
>>
>> Sikke en tålmodighed, du må sige til hvis det er for meget af det
>> gode, og du ikke kan bruge mere tid på det.
>>
> Bare rolig, jeg skal skam nok sige til når håndklædet bliver kastet.
>>
>> Den siger n/a hardware interrupts. Håber det er et godt tegn.
>>
> Ja og nej, for det betyder desværre at du nok er rendt ind i "Vista
> Syndromet" som så mange andre.
>
> For mange processer og for lidt systemresurser i din maskine. Det er
> begrænset hvad du kan byde den bærbare du bruger, og selv om MS påstår at
> systemkravet til Vista ligger betydeligt lavere end specifikationerne på
> din maskine, så skal man nok være et utroligt tålmodigt gemyt for at leve
> med minimumskravene, noget med at starte computeren op, spise morgenmad,
> gå i bad, og så vende tilbage til maskinen (Overdrevelse fremmer ofte
> forståelsen).
>
> De forslag du allerede har fået er ganske gode input, men det kræver nok
> en grundig gennemgang af hele systemet for at finde de overflødige
> processer og igangværende programmer, noget jeg ikke kender Vista godt nok
> til at råde dig i. Jeg ved der findes nogle sider på nettet, som beskriver
> optimering af Vista, og du kan håbe på at der er en venlig sjæl her i
> gruppen, som kan ryste nogle passende links ud af ærmet.
>
> Det eneste link jeg kender er dette fra BlackViper, men det er godt nok en
> tung sag og slet ikke for ukyndige i Windows brug, så den vil jeg ikke
> råde dig til at kaste dig ud i alene:
>
> http://www.blackviper.com/WinVista/servicecfg.htm
>
> Hans
>


Hej Hans

Tusind tak for svar.

Nåe bare det .

Det anede mig desværre. Nå jeg vil se at kører en god og grundig oprydning
og se hvor jeg kan lette arbejdet for computeren (nok der hvor der står den
automatisk henter ditten og datten)

Tak for linket, ja det ser avanceret ud.

Tusind tusind tak for din tålmodighed og hjælp.

Mange venlige hilsner

Kirsten


Bc (22-11-2007)
Kommentar
Fra : Bc


Dato : 22-11-07 00:18


"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
news:47447f0e$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Et acer program der ligger og animere med nogle genveje til
> multimediefunktioner fylder en hel del. Ja og mystisk så bruger
> explorer.exe en hel del, selvom jeg rent faktisk slet ikke har den åben.
> Winmail forbruger også en del. Det er .exe alle filnavne. Ja generelt
> forbruger Acers egne programmer markant mest. Det eneste jeg selv har
> åbent er min mail, windows jobliste og Works "Vis påmindelser".
>
> Jeg ved ikke om det var til nogen hjælp overhoved.
>
> Mange hilsner
>
> Kirsten
91 processor det lyder godt nok helt vildt.
Hvis du kan lidt engelsk og har mod på det
Er her et godt sted at tjekke din computer
http://www.pcpitstop.com/pcpitstop/default.asp
Jeg har brugt det i mange år
Med 2 Gb fysiske ram ombord burde du ikke have ram problemmer.
Jeg tror stadig ikke at din usb stick hjælper noget som helst.
--
med venlig hilsen / Bc


Kirsten (22-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 22-11-07 06:45


"Bc" <no@no> skrev i meddelelsen
news:4744bcc0$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
> news:47447f0e$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Et acer program der ligger og animere med nogle genveje til
>> multimediefunktioner fylder en hel del. Ja og mystisk så bruger
>> explorer.exe en hel del, selvom jeg rent faktisk slet ikke har den åben.
>> Winmail forbruger også en del. Det er .exe alle filnavne. Ja generelt
>> forbruger Acers egne programmer markant mest. Det eneste jeg selv har
>> åbent er min mail, windows jobliste og Works "Vis påmindelser".
>>
>> Jeg ved ikke om det var til nogen hjælp overhoved.
>>
>> Mange hilsner
>>
>> Kirsten
> 91 processor det lyder godt nok helt vildt.
> Hvis du kan lidt engelsk og har mod på det
> Er her et godt sted at tjekke din computer
> http://www.pcpitstop.com/pcpitstop/default.asp
> Jeg har brugt det i mange år
> Med 2 Gb fysiske ram ombord burde du ikke have ram problemmer.
> Jeg tror stadig ikke at din usb stick hjælper noget som helst.
> --
> med venlig hilsen / Bc


Hej BC

Tusind tak for linket.

Den viste ikke deciderede problemer, men gult flag et part steder.

Hilsen

Kirsten


Bc (22-11-2007)
Kommentar
Fra : Bc


Dato : 22-11-07 08:27


"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
news:4745175c$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hej BC
>
> Tusind tak for linket.
>
> Den viste ikke deciderede problemer, men gult flag et part steder.
>
> Hilsen
>
> Kirsten
Prøvede du at klikke på de gule flag?
Der står nogen gange nogen tip om hvad du kan gøre.
Men du har helt sikkert for mange ting der starter op
Prøv Start / Kør og skriv msconfig vælg fanebladet Tjenester
sæt et flueben i skjul alle Microsoft tjenester og prøv om du kan
gennemskue hvilke ting der ikke behøver starte op.
Er du så "heldig" at have Acer\Empowering Technology installeret?
Den kan rydde op på harddisken samt frigive ram
--
med venlig hilsen / Bc


Kirsten (22-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 22-11-07 18:04


"Bc" <no@no> skrev i meddelelsen
news:47452f4a$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
> news:4745175c$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Hej BC
>>
>> Tusind tak for linket.
>>
>> Den viste ikke deciderede problemer, men gult flag et part steder.
>>
>> Hilsen
>>
>> Kirsten
> Prøvede du at klikke på de gule flag?
> Der står nogen gange nogen tip om hvad du kan gøre.
> Men du har helt sikkert for mange ting der starter op
> Prøv Start / Kør og skriv msconfig vælg fanebladet Tjenester
> sæt et flueben i skjul alle Microsoft tjenester og prøv om du kan
> gennemskue hvilke ting der ikke behøver starte op.
> Er du så "heldig" at have Acer\Empowering Technology installeret?
> Den kan rydde op på harddisken samt frigive ram
> --
> med venlig hilsen / Bc


Hej BC

Tusind tak for svar, og de rigtig gode forslag.

Jeg forsøgte lige her nu igen med pcpitstop, og der var faktisk kun et gult
flag der henviste til min internetadgang, så det var jo meget positivt. I
går slettede jeg både Nero og Norton og har installeret AVG, og jeg sat min
computer til at justere visuelle effekter til bedste ydelse. Jeg bilder mig
ind det har hjulpet lidt, men det kan desværre ikke rigtig ses på CPU-brug
kommer den stadigvæk lige højt op.

Når jeg kører msconfig kommer der faktisk overraskende få ting op (nåe nej
få ved jeg jo ikke, men i forhold til hvad jeg havde troet) kun acers egne
produkter, en ting fra HP, 4 fra AVG og 2 andre ting jeg ikke helt kan
gennemskue (ialt 17 enheder).

Ja jeg har Acers empowering Technology installeret, men jeg kan ikke
umiddelbart se den kan andet end vise diverse multimedie funktioner.

Tusind tak for dine gode input.

Mange hilsner

Kirsten






Bc (22-11-2007)
Kommentar
Fra : Bc


Dato : 22-11-07 20:05


"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
news:4745b682$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Jeg forsøgte lige her nu igen med pcpitstop, og der var faktisk kun et
> gult flag der henviste til min internetadgang, så det var jo meget
> positivt. I går slettede jeg både Nero og Norton og har installeret AVG,
> og jeg sat min computer til at justere visuelle effekter til bedste
> ydelse. Jeg bilder mig ind det har hjulpet lidt, men det kan desværre ikke
> rigtig ses på CPU-brug kommer den stadigvæk lige højt op.
>
> Når jeg kører msconfig kommer der faktisk overraskende få ting op (nåe nej
> få ved jeg jo ikke, men i forhold til hvad jeg havde troet) kun acers egne
> produkter, en ting fra HP, 4 fra AVG og 2 andre ting jeg ikke helt kan
> gennemskue (ialt 17 enheder).
>
> Ja jeg har Acers empowering Technology installeret, men jeg kan ikke
> umiddelbart se den kan andet end vise diverse multimedie funktioner.
>
> Tusind tak for dine gode input.
>
> Mange hilsner
>
> Kirsten
>
>
Det er vel ikke HP Digital Imaging Monitor? (en pestilens)
Vores Acers empowering er åbenbart ikke ens.
Du kunne nu godt have beholdt Nero, hvis du da skulle bruge det!
Man skal "bare" deaktivere NBservice og NmIndekseringsservice
Nero er også blevet for stort. Man skal vælge bruger styret installation
og fravælge al det skrammel man ikke vil bruge.
Jeg er ved at løbe tør for ideer det skulle da lige være hvad har du
liggende
I Start / Programmer / Start
--
med venlig hilsen / Bc


Anders \(6400 Sønder~ (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Anders \(6400 Sønder~


Dato : 25-11-07 07:54

Har du recovery skiverne, så vil jeg formattere harddisken, husk at gemme
det du vil gemme.

Og bagefter, så nøjes med de mest nødvendige programmer....
Lad være med at bruge Nortons programmer, fordi de tager alt for mange
rescourser.


A

"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i en meddelelse
news:4745b682$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Bc" <no@no> skrev i meddelelsen
> news:47452f4a$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
>> news:4745175c$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> Hej BC
>>>
>>> Tusind tak for linket.
>>>
>>> Den viste ikke deciderede problemer, men gult flag et part steder.
>>>
>>> Hilsen
>>>
>>> Kirsten
>> Prøvede du at klikke på de gule flag?
>> Der står nogen gange nogen tip om hvad du kan gøre.
>> Men du har helt sikkert for mange ting der starter op
>> Prøv Start / Kør og skriv msconfig vælg fanebladet Tjenester
>> sæt et flueben i skjul alle Microsoft tjenester og prøv om du kan
>> gennemskue hvilke ting der ikke behøver starte op.
>> Er du så "heldig" at have Acer\Empowering Technology installeret?
>> Den kan rydde op på harddisken samt frigive ram
>> --
>> med venlig hilsen / Bc
>
>
> Hej BC
>
> Tusind tak for svar, og de rigtig gode forslag.
>
> Jeg forsøgte lige her nu igen med pcpitstop, og der var faktisk kun et
> gult flag der henviste til min internetadgang, så det var jo meget
> positivt. I går slettede jeg både Nero og Norton og har installeret AVG,
> og jeg sat min computer til at justere visuelle effekter til bedste
> ydelse. Jeg bilder mig ind det har hjulpet lidt, men det kan desværre ikke
> rigtig ses på CPU-brug kommer den stadigvæk lige højt op.
>
> Når jeg kører msconfig kommer der faktisk overraskende få ting op (nåe nej
> få ved jeg jo ikke, men i forhold til hvad jeg havde troet) kun acers egne
> produkter, en ting fra HP, 4 fra AVG og 2 andre ting jeg ikke helt kan
> gennemskue (ialt 17 enheder).
>
> Ja jeg har Acers empowering Technology installeret, men jeg kan ikke
> umiddelbart se den kan andet end vise diverse multimedie funktioner.
>
> Tusind tak for dine gode input.
>
> Mange hilsner
>
> Kirsten
>
>
>
>
>



Kirsten (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 25-11-07 08:10


"Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:47491bea$0$12256$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Har du recovery skiverne, så vil jeg formattere harddisken, husk at gemme
> det du vil gemme.
>
> Og bagefter, så nøjes med de mest nødvendige programmer....
> Lad være med at bruge Nortons programmer, fordi de tager alt for mange
> rescourser.
>
>
> A
>
> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i en meddelelse
> news:4745b682$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Bc" <no@no> skrev i meddelelsen
>> news:47452f4a$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
>>> news:4745175c$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>
>>>> Hej BC
>>>>
>>>> Tusind tak for linket.
>>>>
>>>> Den viste ikke deciderede problemer, men gult flag et part steder.
>>>>
>>>> Hilsen
>>>>
>>>> Kirsten
>>> Prøvede du at klikke på de gule flag?
>>> Der står nogen gange nogen tip om hvad du kan gøre.
>>> Men du har helt sikkert for mange ting der starter op
>>> Prøv Start / Kør og skriv msconfig vælg fanebladet Tjenester
>>> sæt et flueben i skjul alle Microsoft tjenester og prøv om du kan
>>> gennemskue hvilke ting der ikke behøver starte op.
>>> Er du så "heldig" at have Acer\Empowering Technology installeret?
>>> Den kan rydde op på harddisken samt frigive ram
>>> --
>>> med venlig hilsen / Bc
>>
>>
>> Hej BC
>>
>> Tusind tak for svar, og de rigtig gode forslag.
>>
>> Jeg forsøgte lige her nu igen med pcpitstop, og der var faktisk kun et
>> gult flag der henviste til min internetadgang, så det var jo meget
>> positivt. I går slettede jeg både Nero og Norton og har installeret AVG,
>> og jeg sat min computer til at justere visuelle effekter til bedste
>> ydelse. Jeg bilder mig ind det har hjulpet lidt, men det kan desværre
>> ikke rigtig ses på CPU-brug kommer den stadigvæk lige højt op.
>>
>> Når jeg kører msconfig kommer der faktisk overraskende få ting op (nåe
>> nej få ved jeg jo ikke, men i forhold til hvad jeg havde troet) kun acers
>> egne produkter, en ting fra HP, 4 fra AVG og 2 andre ting jeg ikke helt
>> kan gennemskue (ialt 17 enheder).
>>
>> Ja jeg har Acers empowering Technology installeret, men jeg kan ikke
>> umiddelbart se den kan andet end vise diverse multimedie funktioner.
>>
>> Tusind tak for dine gode input.
>>
>> Mange hilsner
>>
>> Kirsten
>>
>>
>>
>>
>>
>

Hej Anders

Mange tak for din respons.

Joe måske var det en ide, men Norton er slettet helt, og det eneste jeg har
i ud over det præinstallerede er Officepakken, AVG og selvfølgelig driverne
til mine eksterne hardware, så jeg ved ikke om det vil hjælpe noget
synderligt.

Jeg synes det fungerer ok nu, acceptabelt.

Mange gode hilsner

Kirsten


Ukendt (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-11-07 09:08


"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
news:47491fb3$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
Har du recovery skiverne, så vil jeg formattere harddisken, husk at gemme
det du vil gemme.

Og bagefter, så nøjes med de mest nødvendige programmer....
Lad være med at bruge Nortons programmer, fordi de tager alt for mange
rescourser.

> Hej Anders
>
> Mange tak for din respons.
>
> Joe måske var det en ide, men Norton er slettet helt, og det eneste jeg
> har i ud over det præinstallerede er Officepakken, AVG og selvfølgelig
> driverne til mine eksterne hardware, så jeg ved ikke om det vil hjælpe
> noget synderligt.
>
> Jeg synes det fungerer ok nu, acceptabelt.
>
> Mange gode hilsner
>
> Kirsten
Hej
Pas lige lidt på med det råd.
Med recovery får du nok slet ikke det valg.
Den pladrer lige det hele ind igen så PC'en bliver som da du købte den.
Det er mere interesant om du har mulighed for selv at lave en backup?
Det hedder fuld sikkerheds kopi i recovery management
Hvis du kan det skulle du ta' og lave en, men først når du har
installeret dine egne programmer fjernet Norton og hvad du ellers vil af
med.
og det hele kører (nogenlunde) perfekt.
Så tager det 10-15 min at genetablere PC'en og du skal ikke geninstallere
eller fjerne noget som helst
Har du fundet din recovery partion? Start / Kør og skriv diskmgmt.msc
Og se om der ikke ligger en partion uden navn og drevbetegnelse
der står nok noget med EISA konf.
PS: Hvis du en dag vil lave din PC så den bliver som da du købte den.
Så er det hundrede gange hurtigere at bruge den recovery
der ligger på harddisken fremfor den du har lavet på DVD.
Kunne du virkelig nøjes med en DVD jeg skal bruge to samt
en CD til drivere
--
med venlig hilsen / BC




Anders \(6400 Sønder~ (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Anders \(6400 Sønder~


Dato : 25-11-07 09:22

Ikke helt enig !

Programmerne bliver præ-installeret, dvs. man kan fjerne dem i
kontrolpanelet.
- Ved det selv, da jeg selv har en Acer computer.

Og så er der ingen forskel på dem der ligger i computeren, og dem du kan få
hos Acer Support....

A

"Bjarne Chr" <None> skrev i en meddelelse
news:47492d74$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
> news:47491fb3$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
> Har du recovery skiverne, så vil jeg formattere harddisken, husk at gemme
> det du vil gemme.
>
> Og bagefter, så nøjes med de mest nødvendige programmer....
> Lad være med at bruge Nortons programmer, fordi de tager alt for mange
> rescourser.
>
>> Hej Anders
>>
>> Mange tak for din respons.
>>
>> Joe måske var det en ide, men Norton er slettet helt, og det eneste jeg
>> har i ud over det præinstallerede er Officepakken, AVG og selvfølgelig
>> driverne til mine eksterne hardware, så jeg ved ikke om det vil hjælpe
>> noget synderligt.
>>
>> Jeg synes det fungerer ok nu, acceptabelt.
>>
>> Mange gode hilsner
>>
>> Kirsten
> Hej
> Pas lige lidt på med det råd.
> Med recovery får du nok slet ikke det valg.
> Den pladrer lige det hele ind igen så PC'en bliver som da du købte den.
> Det er mere interesant om du har mulighed for selv at lave en backup?
> Det hedder fuld sikkerheds kopi i recovery management
> Hvis du kan det skulle du ta' og lave en, men først når du har
> installeret dine egne programmer fjernet Norton og hvad du ellers vil af
> med.
> og det hele kører (nogenlunde) perfekt.
> Så tager det 10-15 min at genetablere PC'en og du skal ikke geninstallere
> eller fjerne noget som helst
> Har du fundet din recovery partion? Start / Kør og skriv diskmgmt.msc
> Og se om der ikke ligger en partion uden navn og drevbetegnelse
> der står nok noget med EISA konf.
> PS: Hvis du en dag vil lave din PC så den bliver som da du købte den.
> Så er det hundrede gange hurtigere at bruge den recovery
> der ligger på harddisken fremfor den du har lavet på DVD.
> Kunne du virkelig nøjes med en DVD jeg skal bruge to samt
> en CD til drivere
> --
> med venlig hilsen / BC
>
>
>



Kirsten (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 25-11-07 09:56


"Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:474930b5$0$12251$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Ikke helt enig !
>
> Programmerne bliver præ-installeret, dvs. man kan fjerne dem i
> kontrolpanelet.
> - Ved det selv, da jeg selv har en Acer computer.
>
> Og så er der ingen forskel på dem der ligger i computeren, og dem du kan
> få hos Acer Support....
>
> A
>
> "Bjarne Chr" <None> skrev i en meddelelse
> news:47492d74$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
>> news:47491fb3$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>> Har du recovery skiverne, så vil jeg formattere harddisken, husk at gemme
>> det du vil gemme.
>>
>> Og bagefter, så nøjes med de mest nødvendige programmer....
>> Lad være med at bruge Nortons programmer, fordi de tager alt for mange
>> rescourser.
>>
>>> Hej Anders
>>>
>>> Mange tak for din respons.
>>>
>>> Joe måske var det en ide, men Norton er slettet helt, og det eneste jeg
>>> har i ud over det præinstallerede er Officepakken, AVG og selvfølgelig
>>> driverne til mine eksterne hardware, så jeg ved ikke om det vil hjælpe
>>> noget synderligt.
>>>
>>> Jeg synes det fungerer ok nu, acceptabelt.
>>>
>>> Mange gode hilsner
>>>
>>> Kirsten
>> Hej
>> Pas lige lidt på med det råd.
>> Med recovery får du nok slet ikke det valg.
>> Den pladrer lige det hele ind igen så PC'en bliver som da du købte den.
>> Det er mere interesant om du har mulighed for selv at lave en backup?
>> Det hedder fuld sikkerheds kopi i recovery management
>> Hvis du kan det skulle du ta' og lave en, men først når du har
>> installeret dine egne programmer fjernet Norton og hvad du ellers vil af
>> med.
>> og det hele kører (nogenlunde) perfekt.
>> Så tager det 10-15 min at genetablere PC'en og du skal ikke geninstallere
>> eller fjerne noget som helst
>> Har du fundet din recovery partion? Start / Kør og skriv diskmgmt.msc
>> Og se om der ikke ligger en partion uden navn og drevbetegnelse
>> der står nok noget med EISA konf.
>> PS: Hvis du en dag vil lave din PC så den bliver som da du købte den.
>> Så er det hundrede gange hurtigere at bruge den recovery
>> der ligger på harddisken fremfor den du har lavet på DVD.
>> Kunne du virkelig nøjes med en DVD jeg skal bruge to samt
>> en CD til drivere
>> --
>> med venlig hilsen / BC


Hej Anders

Tusind tak for svar, interessant.

Vil det sige jeg helt uden problemer kan slette nogle af de programmer ACER
selv køre rmed?? Jeg kan se det er dem der fylder en del i CPU-brug?? Dem
jeg tænker på jeg kan sletter er Empowering toolbar, ligger bare og
irritere, og det kan jeg jo aligevel finde alt sammen i kontrolpanel, og så
kører den jo som jeg kan se det med parallel produkter til Windows, med
brænding, og andre mere interaktive funktioner. Jeg ved godt nogle af
funktionerne, dem der omhandler selve opsætningen osv. dem skal jeg ikke
røre ved.

Jo jeg kom i tanker om jeg selv har installeret 2 andre mindre programmer,
Winzip og SnaigIt, men de er så små så de er vel ikke inde og konflikte
noget???

Mange venlige hilsner

Kirsten


Anders \(6400 Sønder~ (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Anders \(6400 Sønder~


Dato : 25-11-07 10:07

Brænd recovery skiver ud, og genintaller XP/Vista, og bagefter recovery
skiverne.

Når du er færdig, så slet Norton, i kontrol panelet, de andre programmer kan
du slette, hvis du ikke vil bruge dem.
Norton er et program, der efter min mening aldrig burde være udsendt.

Du kan så selvom om du vil køre Awast Antivirus Home Edition (gratis) AVG,
vil klart anbefale den første.
Bagefter så finder du SuperAntiSpyWare (gratisudgaven) på Google, og
opdaterer den.

A




"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i en meddelelse
news:4749388d$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:474930b5$0$12251$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>> Ikke helt enig !
>>
>> Programmerne bliver præ-installeret, dvs. man kan fjerne dem i
>> kontrolpanelet.
>> - Ved det selv, da jeg selv har en Acer computer.
>>
>> Og så er der ingen forskel på dem der ligger i computeren, og dem du kan
>> få hos Acer Support....
>>
>> A
>>
>> "Bjarne Chr" <None> skrev i en meddelelse
>> news:47492d74$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
>>> news:47491fb3$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>
>>> Har du recovery skiverne, så vil jeg formattere harddisken, husk at
>>> gemme
>>> det du vil gemme.
>>>
>>> Og bagefter, så nøjes med de mest nødvendige programmer....
>>> Lad være med at bruge Nortons programmer, fordi de tager alt for mange
>>> rescourser.
>>>
>>>> Hej Anders
>>>>
>>>> Mange tak for din respons.
>>>>
>>>> Joe måske var det en ide, men Norton er slettet helt, og det eneste jeg
>>>> har i ud over det præinstallerede er Officepakken, AVG og selvfølgelig
>>>> driverne til mine eksterne hardware, så jeg ved ikke om det vil hjælpe
>>>> noget synderligt.
>>>>
>>>> Jeg synes det fungerer ok nu, acceptabelt.
>>>>
>>>> Mange gode hilsner
>>>>
>>>> Kirsten
>>> Hej
>>> Pas lige lidt på med det råd.
>>> Med recovery får du nok slet ikke det valg.
>>> Den pladrer lige det hele ind igen så PC'en bliver som da du købte den.
>>> Det er mere interesant om du har mulighed for selv at lave en backup?
>>> Det hedder fuld sikkerheds kopi i recovery management
>>> Hvis du kan det skulle du ta' og lave en, men først når du har
>>> installeret dine egne programmer fjernet Norton og hvad du ellers vil af
>>> med.
>>> og det hele kører (nogenlunde) perfekt.
>>> Så tager det 10-15 min at genetablere PC'en og du skal ikke
>>> geninstallere
>>> eller fjerne noget som helst
>>> Har du fundet din recovery partion? Start / Kør og skriv diskmgmt.msc
>>> Og se om der ikke ligger en partion uden navn og drevbetegnelse
>>> der står nok noget med EISA konf.
>>> PS: Hvis du en dag vil lave din PC så den bliver som da du købte den.
>>> Så er det hundrede gange hurtigere at bruge den recovery
>>> der ligger på harddisken fremfor den du har lavet på DVD.
>>> Kunne du virkelig nøjes med en DVD jeg skal bruge to samt
>>> en CD til drivere
>>> --
>>> med venlig hilsen / BC
>
>
> Hej Anders
>
> Tusind tak for svar, interessant.
>
> Vil det sige jeg helt uden problemer kan slette nogle af de programmer
> ACER selv køre rmed?? Jeg kan se det er dem der fylder en del i CPU-brug??
> Dem jeg tænker på jeg kan sletter er Empowering toolbar, ligger bare og
> irritere, og det kan jeg jo aligevel finde alt sammen i kontrolpanel, og
> så kører den jo som jeg kan se det med parallel produkter til Windows, med
> brænding, og andre mere interaktive funktioner. Jeg ved godt nogle af
> funktionerne, dem der omhandler selve opsætningen osv. dem skal jeg ikke
> røre ved.
>
> Jo jeg kom i tanker om jeg selv har installeret 2 andre mindre programmer,
> Winzip og SnaigIt, men de er så små så de er vel ikke inde og konflikte
> noget???
>
> Mange venlige hilsner
>
> Kirsten



Ukendt (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-11-07 11:07


"Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:474930b5$0$12251$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Ikke helt enig !
>
> Programmerne bliver præ-installeret, dvs. man kan fjerne dem i
> kontrolpanelet.
> - Ved det selv, da jeg selv har en Acer computer.
>
> Og så er der ingen forskel på dem der ligger i computeren, og dem du kan
> få hos Acer Support....
>
> A
-------------------
Jeg har også en Acer så lad os lige opsummere.
Du kan lave DVD Skiver med fabriksindstillingerne.
Så får du hele showet geninstalleret.
Du får ikke mig bekendt mulighed for "kun" at installere Vista

Når du vælger "Gendan" åbnes gendannelsessiden, og de følgende muligheder
vises:
Gendan systemet til fabriksindstillingerne
Gendan systemet fra brugerens sikkerhedskopi
Gendan system fra cd/dvd
Geninstaller programmer/drivere

Det "smarte" er når du har smidt Norton osv. ud
Og du så har installerer dine egne programmer, sat din mailkonto osv. op
Så laver du en fuld user backup kan ligge på harddisken og også på DVD.
Jeg har to sæt DVD'er, et med fabriksindstilinger og et med min opsætning.
Hvis du så bruger din egen sikkerhedskopi får du ikke norton osv. med.
--
med venlig hilsen / Bc
I started out with nothing....I still have most of it.


Kirsten (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 25-11-07 11:20


"Bjarne Chr" <None> skrev i meddelelsen
news:47494968$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:474930b5$0$12251$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>> Ikke helt enig !
>>
>> Programmerne bliver præ-installeret, dvs. man kan fjerne dem i
>> kontrolpanelet.
>> - Ved det selv, da jeg selv har en Acer computer.
>>
>> Og så er der ingen forskel på dem der ligger i computeren, og dem du kan
>> få hos Acer Support....
>>
>> A
> -------------------
> Jeg har også en Acer så lad os lige opsummere.
> Du kan lave DVD Skiver med fabriksindstillingerne.
> Så får du hele showet geninstalleret.
> Du får ikke mig bekendt mulighed for "kun" at installere Vista
>
> Når du vælger "Gendan" åbnes gendannelsessiden, og de følgende muligheder
> vises:
> Gendan systemet til fabriksindstillingerne
> Gendan systemet fra brugerens sikkerhedskopi
> Gendan system fra cd/dvd
> Geninstaller programmer/drivere
>
> Det "smarte" er når du har smidt Norton osv. ud
> Og du så har installerer dine egne programmer, sat din mailkonto osv. op
> Så laver du en fuld user backup kan ligge på harddisken og også på DVD.
> Jeg har to sæt DVD'er, et med fabriksindstilinger og et med min opsætning.
> Hvis du så bruger din egen sikkerhedskopi får du ikke norton osv. med.
> --
> med venlig hilsen / Bc
> I started out with nothing....I still have most of it.


Hej Bjarne

Tusind tak for den meget flotte vejledning.

Den vil jeg printe ud, og overveje kraftigt om det er det der skal til.

Etr par tillægsspørgsmål så. Når jeg gør det, så vil jeg igen få muligheden
for at prøve Norton i 60 dage og det samme med Office. Office har jeg selv i
forvejen og Norton ja den vil jeg ikke have. Skal det ikke ud så?? Ja og med
Norton så ligger den jo på computeren når jeg går tilbage til
fabriksindstillingen. Jeg har vel stadivæk ikke forhindret alle de mange
programmer der kører (processor) for de har vel intet med Norton at gøre. Så
er jeg tilbage til at det måske er en stakket frist.

Mange venlige hilsner

Kirsten



Ukendt (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-11-07 11:52


"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
news:47494c3e$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hej Bjarne
>
> Tusind tak for den meget flotte vejledning.
>
> Den vil jeg printe ud, og overveje kraftigt om det er det der skal til.
>
> Etr par tillægsspørgsmål så. Når jeg gør det, så vil jeg igen få
> muligheden for at prøve Norton i 60 dage og det samme med Office. Office
> har jeg selv i forvejen og Norton ja den vil jeg ikke have. Skal det ikke
> ud så?? Ja og med Norton så ligger den jo på computeren når jeg går
> tilbage til fabriksindstillingen. Jeg har vel stadivæk ikke forhindret
> alle de mange programmer der kører (processor) for de har vel intet med
> Norton at gøre. Så er jeg tilbage til at det måske er en stakket frist.
>
> Mange venlige hilsner
>
> Kirsten
>
Du læser hurtigere end jeg skriver.
Det ser jo ud til at du har samme muligheder som mig.
Ja du afinstallerer Norton, Office 2007 og alt det du ikke vil ha'
Installerer din egen office og alle dine egne programmer.
Når det hele kører som du vil. Så er det at du skal lave din
"fuld user backup" Hvis du så en dag laver en recovery med den
Så ser du hverken Norton eller office 2007.
"fuld user backup" har den fordel at den kan opdateres efterhånden
hvis du f. eks. senere installerer andre programmer som du vil beholde.
Hvis du har plads på harddisken så gem den også på den
ellers må du jo brænde den ud på to DVD'er
og så slette den på harddisken bagefter hvis du mangler plads.
Du skal ikke fortvivle hvis du får at vide at din "fuld user backup"
vil fylde f.eks. 11-12 Gb den bliver pakket til ca. 6.3 Gb
Åben Acer Recovery management og klik på ? tegnet
der er der en fin vejledning.
--
med venlig hilsen / Bc
I intend to live forever - so far, so good





Kirsten (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 25-11-07 12:24


"Bjarne Chr" <None> skrev i meddelelsen
news:474953bd$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
> news:47494c3e$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Hej Bjarne
>>
>> Tusind tak for den meget flotte vejledning.
>>
>> Den vil jeg printe ud, og overveje kraftigt om det er det der skal til.
>>
>> Etr par tillægsspørgsmål så. Når jeg gør det, så vil jeg igen få
>> muligheden for at prøve Norton i 60 dage og det samme med Office. Office
>> har jeg selv i forvejen og Norton ja den vil jeg ikke have. Skal det ikke
>> ud så?? Ja og med Norton så ligger den jo på computeren når jeg går
>> tilbage til fabriksindstillingen. Jeg har vel stadivæk ikke forhindret
>> alle de mange programmer der kører (processor) for de har vel intet med
>> Norton at gøre. Så er jeg tilbage til at det måske er en stakket frist.
>>
>> Mange venlige hilsner
>>
>> Kirsten
>>
> Du læser hurtigere end jeg skriver.
> Det ser jo ud til at du har samme muligheder som mig.
> Ja du afinstallerer Norton, Office 2007 og alt det du ikke vil ha'
> Installerer din egen office og alle dine egne programmer.
> Når det hele kører som du vil. Så er det at du skal lave din
> "fuld user backup" Hvis du så en dag laver en recovery med den
> Så ser du hverken Norton eller office 2007.
> "fuld user backup" har den fordel at den kan opdateres efterhånden
> hvis du f. eks. senere installerer andre programmer som du vil beholde.
> Hvis du har plads på harddisken så gem den også på den
> ellers må du jo brænde den ud på to DVD'er
> og så slette den på harddisken bagefter hvis du mangler plads.
> Du skal ikke fortvivle hvis du får at vide at din "fuld user backup"
> vil fylde f.eks. 11-12 Gb den bliver pakket til ca. 6.3 Gb
> Åben Acer Recovery management og klik på ? tegnet
> der er der en fin vejledning.
> --
> med venlig hilsen / Bc
> I intend to live forever - so far, so good
>


Hej Bjarne

Super tusind tak for det.

Jeg har udprintet det du har skrevet her.

Det kan jeg egentlig godt se fordelen i det du skriver. Så bliver jeg langt
bedre rustet på sigt også med computeren.

Mange venlige hilsner

Kirsten


Bc (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Bc


Dato : 25-11-07 12:38


"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
news:47495b6f$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hej Bjarne
>
> Super tusind tak for det.
>
> Jeg har udprintet det du har skrevet her.
>
> Det kan jeg egentlig godt se fordelen i det du skriver. Så bliver jeg
> langt bedre rustet på sigt også med computeren.
>
> Mange venlige hilsner
>
> Kirsten
Velbekomme Vi burde snart lave en ny tråd Acer recovery.
Jeg kan genetablere min Acer på 15 min hvis jeg bruger
min "fuld user backup" fra Harddisken Fra Dvd tager det en time.
Og jeg skal ikke geninstallere noget som helst det hele virker
selv alle opdateringer til Vista er der Undtagen hvis der er kommet
nye efter at jeg lavede backup'en
Det er bare super Så er man ikke så bange for at prøve noget nyt.
15 min så er man tilbage igen hvis der går kuk i det.

--
med venlig hilsen / Bc


Kirsten (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 25-11-07 12:51


"Bc" <No@No> skrev i meddelelsen
news:47495eb7$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
> news:47495b6f$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Hej Bjarne
>>
>> Super tusind tak for det.
>>
>> Jeg har udprintet det du har skrevet her.
>>
>> Det kan jeg egentlig godt se fordelen i det du skriver. Så bliver jeg
>> langt bedre rustet på sigt også med computeren.
>>
>> Mange venlige hilsner
>>
>> Kirsten
> Velbekomme Vi burde snart lave en ny tråd Acer recovery.
> Jeg kan genetablere min Acer på 15 min hvis jeg bruger
> min "fuld user backup" fra Harddisken Fra Dvd tager det en time.
> Og jeg skal ikke geninstallere noget som helst det hele virker
> selv alle opdateringer til Vista er der Undtagen hvis der er kommet
> nye efter at jeg lavede backup'en
> Det er bare super Så er man ikke så bange for at prøve noget nyt.
> 15 min så er man tilbage igen hvis der går kuk i det.
>
> --
> med venlig hilsen / Bc


Hej Bjarne

Tusind tak.

Ja det handler jo lige nu om alt andet end Windows, men om Acer og recovery


Ja det lyder bare så smart og let og ja sikkert på den måde.

Du skal endnu engang have tusind tak for al din gode hjælp.

Så er det vel bare med at "Sæt igang"

Mange gode hilsner

Kirsten


Kirsten (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 25-11-07 09:47


"Bjarne Chr" <None> skrev i meddelelsen
news:47492d74$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
> news:47491fb3$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
> Har du recovery skiverne, så vil jeg formattere harddisken, husk at gemme
> det du vil gemme.
>
> Og bagefter, så nøjes med de mest nødvendige programmer....
> Lad være med at bruge Nortons programmer, fordi de tager alt for mange
> rescourser.
>
>> Hej Anders
>>
>> Mange tak for din respons.
>>
>> Joe måske var det en ide, men Norton er slettet helt, og det eneste jeg
>> har i ud over det præinstallerede er Officepakken, AVG og selvfølgelig
>> driverne til mine eksterne hardware, så jeg ved ikke om det vil hjælpe
>> noget synderligt.
>>
>> Jeg synes det fungerer ok nu, acceptabelt.
>>
>> Mange gode hilsner
>>
>> Kirsten
> Hej
> Pas lige lidt på med det råd.
> Med recovery får du nok slet ikke det valg.
> Den pladrer lige det hele ind igen så PC'en bliver som da du købte den.
> Det er mere interesant om du har mulighed for selv at lave en backup?
> Det hedder fuld sikkerheds kopi i recovery management
> Hvis du kan det skulle du ta' og lave en, men først når du har
> installeret dine egne programmer fjernet Norton og hvad du ellers vil af
> med.
> og det hele kører (nogenlunde) perfekt.
> Så tager det 10-15 min at genetablere PC'en og du skal ikke geninstallere
> eller fjerne noget som helst
> Har du fundet din recovery partion? Start / Kør og skriv diskmgmt.msc
> Og se om der ikke ligger en partion uden navn og drevbetegnelse
> der står nok noget med EISA konf.
> PS: Hvis du en dag vil lave din PC så den bliver som da du købte den.
> Så er det hundrede gange hurtigere at bruge den recovery
> der ligger på harddisken fremfor den du har lavet på DVD.
> Kunne du virkelig nøjes med en DVD jeg skal bruge to samt
> en CD til drivere
> --
> med venlig hilsen / BC
>
>

Hej Bjarne igen

Tusind tak for svar!!!

Næe dog jo der ligger en EISA partition, så er jeg komme til at brænde noget
forkert i går. Det var interessant.Kan man mon finde disk 0 et sted, det vil
jeg da lige lede efter. Den er på 9.76 GB så nej den kunne ikke ligge på 1
DVD, men den anden jeg fandt frem var kun lige over 3 GB, og kunne være på
een DVD.

Ja jeg har muligheden for at lave en fuld sikkerhedskopiering, det vil jeg
så bestemt gøre.

Det ville være rart jeg ikke skal helt forfra, for det tager alligevel nogen
tid at genetablerer det hele, med driver opdatringer osv., og ja jeg har en
fornemmelse af at det alligevel er en stakket frist, fordi jeg jo ikke i
forvejen har pumpet den med programmer og spil eller noget andet der fylder,
kun Office pakken, plus Norton og Nero og de 2 sidste har jeg slettet helt
igen.

Mange venlige hilsner

Kirsten


Anders \(6400 Sønder~ (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Anders \(6400 Sønder~


Dato : 25-11-07 09:50

Er du 100% sikker på at Norton er væk, for den forsvandt først 100% på min,
da jeg formatterede harddisken.

A

"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i en meddelelse
news:47493690$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Bjarne Chr" <None> skrev i meddelelsen
> news:47492d74$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
>> news:47491fb3$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>> Har du recovery skiverne, så vil jeg formattere harddisken, husk at gemme
>> det du vil gemme.
>>
>> Og bagefter, så nøjes med de mest nødvendige programmer....
>> Lad være med at bruge Nortons programmer, fordi de tager alt for mange
>> rescourser.
>>
>>> Hej Anders
>>>
>>> Mange tak for din respons.
>>>
>>> Joe måske var det en ide, men Norton er slettet helt, og det eneste jeg
>>> har i ud over det præinstallerede er Officepakken, AVG og selvfølgelig
>>> driverne til mine eksterne hardware, så jeg ved ikke om det vil hjælpe
>>> noget synderligt.
>>>
>>> Jeg synes det fungerer ok nu, acceptabelt.
>>>
>>> Mange gode hilsner
>>>
>>> Kirsten
>> Hej
>> Pas lige lidt på med det råd.
>> Med recovery får du nok slet ikke det valg.
>> Den pladrer lige det hele ind igen så PC'en bliver som da du købte den.
>> Det er mere interesant om du har mulighed for selv at lave en backup?
>> Det hedder fuld sikkerheds kopi i recovery management
>> Hvis du kan det skulle du ta' og lave en, men først når du har
>> installeret dine egne programmer fjernet Norton og hvad du ellers vil af
>> med.
>> og det hele kører (nogenlunde) perfekt.
>> Så tager det 10-15 min at genetablere PC'en og du skal ikke geninstallere
>> eller fjerne noget som helst
>> Har du fundet din recovery partion? Start / Kør og skriv diskmgmt.msc
>> Og se om der ikke ligger en partion uden navn og drevbetegnelse
>> der står nok noget med EISA konf.
>> PS: Hvis du en dag vil lave din PC så den bliver som da du købte den.
>> Så er det hundrede gange hurtigere at bruge den recovery
>> der ligger på harddisken fremfor den du har lavet på DVD.
>> Kunne du virkelig nøjes med en DVD jeg skal bruge to samt
>> en CD til drivere
>> --
>> med venlig hilsen / BC
>>
>>
>
> Hej Bjarne igen
>
> Tusind tak for svar!!!
>
> Næe dog jo der ligger en EISA partition, så er jeg komme til at brænde
> noget forkert i går. Det var interessant.Kan man mon finde disk 0 et sted,
> det vil jeg da lige lede efter. Den er på 9.76 GB så nej den kunne ikke
> ligge på 1 DVD, men den anden jeg fandt frem var kun lige over 3 GB, og
> kunne være på een DVD.
>
> Ja jeg har muligheden for at lave en fuld sikkerhedskopiering, det vil jeg
> så bestemt gøre.
>
> Det ville være rart jeg ikke skal helt forfra, for det tager alligevel
> nogen tid at genetablerer det hele, med driver opdatringer osv., og ja jeg
> har en fornemmelse af at det alligevel er en stakket frist, fordi jeg jo
> ikke i forvejen har pumpet den med programmer og spil eller noget andet
> der fylder, kun Office pakken, plus Norton og Nero og de 2 sidste har jeg
> slettet helt igen.
>
> Mange venlige hilsner
>
> Kirsten



Kirsten (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 25-11-07 09:58


"Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:47493751$0$12246$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Er du 100% sikker på at Norton er væk, for den forsvandt først 100% på
> min, da jeg formatterede harddisken.
>
> A
>

Hej Anders

Tak for svar.

Jamen det håber jeg. Jeg brugte Nortons egen Removal tool. Er det nok??

Mange venlige hilsner

Kirsten



Anders \(6400 Sønder~ (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Anders \(6400 Sønder~


Dato : 25-11-07 10:09

Nej, der ligger stadigvæk programfragmenter, som først forsvinder, når
harddisken bliver formatteret....

A

"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i en meddelelse
news:47493928$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:47493751$0$12246$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>> Er du 100% sikker på at Norton er væk, for den forsvandt først 100% på
>> min, da jeg formatterede harddisken.
>>
>> A
>>
>
> Hej Anders
>
> Tak for svar.
>
> Jamen det håber jeg. Jeg brugte Nortons egen Removal tool. Er det nok??
>
> Mange venlige hilsner
>
> Kirsten
>
>



Kirsten (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 25-11-07 10:16


"Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:47493b9e$0$12257$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Nej, der ligger stadigvæk programfragmenter, som først forsvinder, når
> harddisken bliver formatteret....
>
> A
>
> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i en meddelelse
> news:47493928$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:47493751$0$12246$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>>> Er du 100% sikker på at Norton er væk, for den forsvandt først 100% på
>>> min, da jeg formatterede harddisken.
>>>
>>> A
>>>
>>
>> Hej Anders
>>
>> Tak for svar.
>>
>> Jamen det håber jeg. Jeg brugte Nortons egen Removal tool. Er det nok??
>>
>> Mange venlige hilsner
>>
>> Kirsten
>>
>>

Hej Anders

Tak for svar.

Også selvom jeg har kørt CCleaner og har fundet fragmenter?? Jeg har også
slettet hvad jeg har fundet med at søge efter navnet og Symantec??? Du mener
den stadig kan gør systemet langsommere?? Den ligger ikke nogle steder når
jeg kikker i joblisten (tjenester og processorer)

Jeg vil nødig gå så drastisk til værks kan du nok fornemme

Mange venlige hilsner

Kirsten


kep (25-11-2007)
Kommentar
Fra : kep


Dato : 25-11-07 10:11


"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i en meddelelse
news:47493928$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:47493751$0$12246$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>> Er du 100% sikker på at Norton er væk, for den forsvandt først 100% på
>> min, da jeg formatterede harddisken.
>>
>> A
>>
>
> Hej Anders
>
> Tak for svar.
>
> Jamen det håber jeg. Jeg brugte Nortons egen Removal tool. Er det nok??
>
> Mange venlige hilsner
>
> Kirsten

Prøv at kigge her
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/afinstallere_norton.htm



Kirsten (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 25-11-07 10:23


"kep" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i meddelelsen
news:47493c4e$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i en meddelelse
> news:47493928$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:47493751$0$12246$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>>> Er du 100% sikker på at Norton er væk, for den forsvandt først 100% på
>>> min, da jeg formatterede harddisken.
>>>
>>> A
>>>
>>
>> Hej Anders
>>
>> Tak for svar.
>>
>> Jamen det håber jeg. Jeg brugte Nortons egen Removal tool. Er det nok??
>>
>> Mange venlige hilsner
>>
>> Kirsten
>
> Prøv at kigge her
> http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/afinstallere_norton.htm

Hej Kep

Tusind tak, det vil jeg fluks gøre.

Mange venlig hilsner

Kirsten


Ukendt (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-11-07 11:18


"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
news:47493690$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hej Bjarne igen
>
> Tusind tak for svar!!!
>
> Næe dog jo der ligger en EISA partition, så er jeg komme til at brænde
> noget forkert i går. Det var interessant.Kan man mon finde disk 0 et sted,
> det vil jeg da lige lede efter. Den er på 9.76 GB så nej den kunne ikke
> ligge på 1 DVD, men den anden jeg fandt frem var kun lige over 3 GB, og
> kunne være på een DVD.
>
> Ja jeg har muligheden for at lave en fuld sikkerhedskopiering, det vil jeg
> så bestemt gøre.
>
> Det ville være rart jeg ikke skal helt forfra, for det tager alligevel
> nogen tid at genetablerer det hele, med driver opdatringer osv., og ja jeg
> har en fornemmelse af at det alligevel er en stakket frist, fordi jeg jo
> ikke i forvejen har pumpet den med programmer og spil eller noget andet
> der fylder, kun Office pakken, plus Norton og Nero og de 2 sidste har jeg
> slettet helt igen.
>
> Mange venlige hilsner
>
> Kirsten
Se også lige mit svar til Anders.
Hold dig fra den Eisa partion den kan blive din redning en kold dag.
Du behøver ikke at afinstallere Empowering toolbar
Gå i start og kør msconfig igen
og fjern fluebenet i Acer empower og evt. også i empower
Så skulle de ikke starte op.
Angående Recovery så se lige mit svar til Anders
--
med venlig hilsen / Bc
I started out with nothing....I still have most of it.


nono (22-11-2007)
Kommentar
Fra : nono


Dato : 22-11-07 10:08

Hej Kirsten

Hvad med at prøve at gendanne den oprindelige installation?

Og så lade være med at pille i noget du ikke forstår...

/he



Kirsten (22-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 22-11-07 18:05


"nono" <nono@no.no> skrev i meddelelsen
news:474546ca$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Kirsten
>
> Hvad med at prøve at gendanne den oprindelige installation?
>
> Og så lade være med at pille i noget du ikke forstår...
>
> /he


Hej he

Tak for dit svar.

Tjoe det ender det muligvis med, men jeg tror det vil være en stakket frist
alligevel, men måske bliver det enden på det.

Hilsen

Kirsten



Kirsten (22-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 22-11-07 20:02

Jeg kom i tanker om jeg for få dage siden havde ændret min skærms
"brightsness" til en meget lysere/stærkere styrke, og det var efter det den
blev langsommere, har det en sammenhæng måske?? Jeg har også i weekenden
installeret et trådløst netværk, kan det gøre en forskel???

Hilsen

Kirsten


Ukendt (23-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-11-07 19:44


"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
news:4745d3b2$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg kom i tanker om jeg for få dage siden havde ændret min skærms
> "brightsness" til en meget lysere/stærkere styrke, og det var efter det
> den blev langsommere, har det en sammenhæng måske?? Jeg har også i
> weekenden installeret et trådløst netværk, kan det gøre en forskel???
>
> Hilsen
>
> Kirsten
Aner det ikke.
Har du stadig 91 procceser kørende?
--
med venlig hilsen / BC


Kirsten (23-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 23-11-07 19:50


"Bjarne Chr" <None> skrev i meddelelsen
news:47471f8d$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
> news:4745d3b2$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jeg kom i tanker om jeg for få dage siden havde ændret min skærms
>> "brightsness" til en meget lysere/stærkere styrke, og det var efter det
>> den blev langsommere, har det en sammenhæng måske?? Jeg har også i
>> weekenden installeret et trådløst netværk, kan det gøre en forskel???
>>
>> Hilsen
>>
>> Kirsten
> Aner det ikke.
> Har du stadig 91 procceser kørende?
> --
> med venlig hilsen / BC

Hej Bjarne

Ja faktisk 93 lige nu, men mystisk nok så kører den kun på omkring 40% af
CPU brug nu. Det er selvfølgelig bare alletiders.

Mange hilsner

Kirsten



Kirsten (23-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 23-11-07 20:14

Hej Gruppe

Jeg vil lige fortælle at jeg fandt følgende side for et par timer siden:
http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm

Jeg kørte scanningen osv. og Windows fandt at der var 316 elementer i
registreringsdatabasen og at det kunne give de problemer jeg har, så de er
slettet nu.

Der blev fundet 2287 mb under midlertidige filer så de er også slettet nu.
Så er spørgsmålet bare om det er det der er galt (men den er nu blevet lidt
hurtigere efter jeg har udført jeres fantastiske gode råd).

Mange hilsner

Kirsten


Bc (23-11-2007)
Kommentar
Fra : Bc


Dato : 23-11-07 21:28


"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
news:4747267d$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Gruppe
>
> Jeg vil lige fortælle at jeg fandt følgende side for et par timer siden:
> http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm
>
> Jeg kørte scanningen osv. og Windows fandt at der var 316 elementer i
> registreringsdatabasen og at det kunne give de problemer jeg har, så de er
> slettet nu.
>
> Der blev fundet 2287 mb under midlertidige filer så de er også slettet nu.
> Så er spørgsmålet bare om det er det der er galt (men den er nu blevet
> lidt hurtigere efter jeg har udført jeres fantastiske gode råd).
>
> Mange hilsner
>
> Kirsten
>
Tillykke med det
Jeg var ikke klar over at OnCare Live kunne bruges i Vista.
Du må virkelig have mange programmer der starter op
Jeg synes at jeg har mange og er også ved at optage en film
Jeg har 63 processer og et cpu forbrug på max 27%
--
med venlig hilsen / BC


Kirsten (24-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 24-11-07 07:00


"Bc" <No@No> skrev i meddelelsen
news:474737bc$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
> news:4747267d$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Hej Gruppe
>>
>> Jeg vil lige fortælle at jeg fandt følgende side for et par timer siden:
>> http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm
>>
>> Jeg kørte scanningen osv. og Windows fandt at der var 316 elementer i
>> registreringsdatabasen og at det kunne give de problemer jeg har, så de
>> er slettet nu.
>>
>> Der blev fundet 2287 mb under midlertidige filer så de er også slettet
>> nu. Så er spørgsmålet bare om det er det der er galt (men den er nu
>> blevet lidt hurtigere efter jeg har udført jeres fantastiske gode råd).
>>
>> Mange hilsner
>>
>> Kirsten
>>
> Tillykke med det
> Jeg var ikke klar over at OnCare Live kunne bruges i Vista.
> Du må virkelig have mange programmer der starter op
> Jeg synes at jeg har mange og er også ved at optage en film
> Jeg har 63 processer og et cpu forbrug på max 27%
> --
> med venlig hilsen / BC


Hej BC

Tak for svar.

Jo der er en beta udgave af OnCare Live til Vista.

Kan man selv gå ind og rette op på så mange programmer starter op?? Jeg kan
regne ud at det skal man være meget varsom med.

Mange hilsner

Kirsten


Bc (24-11-2007)
Kommentar
Fra : Bc


Dato : 24-11-07 09:09


"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
news:4747bdd5$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hej BC
>
> Tak for svar.
>
> Jo der er en beta udgave af OnCare Live til Vista.
>
> Kan man selv gå ind og rette op på så mange programmer starter op?? Jeg
> kan regne ud at det skal man være meget varsom med.
>
> Mange hilsner
>
> Kirsten
Ja det kan du godt bl.a. i start kør msconfig og fjerne nogen flueben
Og ja det vil jeg ikke lokke dig til
når jeg ikke kender hvilke programmer der starter op hos dig
Det undrer mig lidt hvis du ikke har Acer ePerformance Management
Prøv at kigge i start / programmer der gemmer sig mange ting
Hvis du ikke har fået nogen CD / DVD skiver med. til recovery
skulle du også kunne brænde dem selv Det er blevet meget normalt

--
med venlig hilsen / BC


Kirsten (24-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 24-11-07 10:54


"Bc" <No@No> skrev i meddelelsen
news:4747dc2a$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
> news:4747bdd5$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Hej BC
>>
>> Tak for svar.
>>
>> Jo der er en beta udgave af OnCare Live til Vista.
>>
>> Kan man selv gå ind og rette op på så mange programmer starter op?? Jeg
>> kan regne ud at det skal man være meget varsom med.
>>
>> Mange hilsner
>>
>> Kirsten
> Ja det kan du godt bl.a. i start kør msconfig og fjerne nogen flueben
> Og ja det vil jeg ikke lokke dig til
> når jeg ikke kender hvilke programmer der starter op hos dig
> Det undrer mig lidt hvis du ikke har Acer ePerformance Management
> Prøv at kigge i start / programmer der gemmer sig mange ting
> Hvis du ikke har fået nogen CD / DVD skiver med. til recovery
> skulle du også kunne brænde dem selv Det er blevet meget normalt
>
> --
> med venlig hilsen / BC


Hej BC

Tusind tak for svar!!!

Nej Acer ePerformance Management findes ikke på maskinen, jeg har nu søgt
efter det i programmer, i "søg", været alt igennem i kontrolpanelet, søgt
på Acers hjemmeside, og i recovery filen (liste over produkter til min
comp.).

Ja jeg kan selv brænde en recovery disk kan jeg se i recovery management.

Jeg har heller ikke fået en CD/DVD med computeren. Desværre for det lyder
til det kunne være nyttigt.

Måske uden jeg kender produktet Acer ePerformance Management, kan det være
det i Vista minder om Windows egen Defender???

Det går ok nu, og ja bare det at jeg har fået alle mine gamle drivere til at
køre i Vista er jo herligt, og en så billig computer, kan man vel ikke
forlange at alt kører godt og flot.

Noget af det har måske en naturlig forklaring også, for lige når man åbner
et program, bruger CPU'eren måske op mod 100 %, og falder hurtigt efter det.

Jeg kan måske også have fået en overopmærksomhed på min CPU'er

Jeg kan se at Vista fungere noget anderledes end XP, også med rigtig mange
programmer/funktioner der arbejder i baggrunden. Kan det være en ide at
ændre i avanceret systemindstilling-egenskaber for
system-avanceret-avanceret-processorplanlægning-juster til bedste ydelse for
baggrundstjenester i stedet for programmer???

Mange venlige hilsner

Kirsten


Bc (24-11-2007)
Kommentar
Fra : Bc


Dato : 24-11-07 16:19


"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
news:4747f49c$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej BC
>
> Tusind tak for svar!!!
>
> Nej Acer ePerformance Management findes ikke på maskinen, jeg har nu søgt
> efter det i programmer, i "søg", været alt igennem i kontrolpanelet, søgt
> på Acers hjemmeside, og i recovery filen (liste over produkter til min
> comp.).
>
> Ja jeg kan selv brænde en recovery disk kan jeg se i recovery management.
>
> Jeg har heller ikke fået en CD/DVD med computeren. Desværre for det lyder
> til det kunne være nyttigt.
>
> Måske uden jeg kender produktet Acer ePerformance Management, kan det være
> det i Vista minder om Windows egen Defender???
>
> Det går ok nu, og ja bare det at jeg har fået alle mine gamle drivere til
> at køre i Vista er jo herligt, og en så billig computer, kan man vel ikke
> forlange at alt kører godt og flot.
>
> Noget af det har måske en naturlig forklaring også, for lige når man åbner
> et program, bruger CPU'eren måske op mod 100 %, og falder hurtigt efter
> det.
>
> Jeg kan måske også have fået en overopmærksomhed på min CPU'er
>
> Jeg kan se at Vista fungere noget anderledes end XP, også med rigtig mange
> programmer/funktioner der arbejder i baggrunden. Kan det være en ide at
> ændre i avanceret systemindstilling-egenskaber for
> system-avanceret-avanceret-processorplanlægning-juster til bedste ydelse
> for baggrundstjenester i stedet for programmer???
>
> Mange venlige hilsner
>
> Kirsten
>
Hej
Nej Acer ePerformance Management sletter temp filer og frigiver ram i et hug
Og Nej jeg vil ikke råde dig til at rode med avancerede systemindstilling.
Ja Vista er anderledes de gemmer tingene godt men vi finder dem.
Hvad jeg vil råde dig til er at få brændt den / de Recovery cd/dvd'er
Der burde også ligge en recovery partion på din harddisk.
Men den er jo ikke meget bevendt hvis harddisken står af en dag.
Det er meget normalt at CPU'en lige knokler løs når man lige starter op.
--
med venlig hilsen / BC


Kirsten (24-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 24-11-07 17:27


"Bc" <No@No> skrev i meddelelsen
news:474840e8$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
> news:4747f49c$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Hej BC
>>
>> Tusind tak for svar!!!
>>
>> Nej Acer ePerformance Management findes ikke på maskinen, jeg har nu søgt
>> efter det i programmer, i "søg", været alt igennem i kontrolpanelet,
>> søgt på Acers hjemmeside, og i recovery filen (liste over produkter til
>> min comp.).
>>
>> Ja jeg kan selv brænde en recovery disk kan jeg se i recovery management.
>>
>> Jeg har heller ikke fået en CD/DVD med computeren. Desværre for det lyder
>> til det kunne være nyttigt.
>>
>> Måske uden jeg kender produktet Acer ePerformance Management, kan det
>> være det i Vista minder om Windows egen Defender???
>>
>> Det går ok nu, og ja bare det at jeg har fået alle mine gamle drivere til
>> at køre i Vista er jo herligt, og en så billig computer, kan man vel ikke
>> forlange at alt kører godt og flot.
>>
>> Noget af det har måske en naturlig forklaring også, for lige når man
>> åbner et program, bruger CPU'eren måske op mod 100 %, og falder hurtigt
>> efter det.
>>
>> Jeg kan måske også have fået en overopmærksomhed på min CPU'er
>>
>> Jeg kan se at Vista fungere noget anderledes end XP, også med rigtig
>> mange programmer/funktioner der arbejder i baggrunden. Kan det være en
>> ide at ændre i avanceret systemindstilling-egenskaber for
>> system-avanceret-avanceret-processorplanlægning-juster til bedste ydelse
>> for baggrundstjenester i stedet for programmer???
>>
>> Mange venlige hilsner
>>
>> Kirsten
>>
> Hej
> Nej Acer ePerformance Management sletter temp filer og frigiver ram i et
> hug
> Og Nej jeg vil ikke råde dig til at rode med avancerede systemindstilling.
> Ja Vista er anderledes de gemmer tingene godt men vi finder dem.
> Hvad jeg vil råde dig til er at få brændt den / de Recovery cd/dvd'er
> Der burde også ligge en recovery partion på din harddisk.
> Men den er jo ikke meget bevendt hvis harddisken står af en dag.
> Det er meget normalt at CPU'en lige knokler løs når man lige starter op.
> --
> med venlig hilsen / BC
>

Hej BC

Tusind tak for din venlige og gode hjælp.

Jeg er i fuld gang med at brænde en recovery disk.

Ja den gemme tingene noget anderledes og godt end XP, jeg blev narret af at
den udseendemæssigt ikke var så voldsomt anderledes.

Mange venlige hilsner

Kirsten


Karsten (24-11-2007)
Kommentar
Fra : Karsten


Dato : 24-11-07 23:08


"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i en meddelelse
news:474850f3$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Bc" <No@No> skrev i meddelelsen
> news:474840e8$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
>> news:4747f49c$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Hej BC
>>>
>>> Tusind tak for svar!!!
>>>
>>> Nej Acer ePerformance Management findes ikke på maskinen, jeg har nu
>>> søgt efter det i programmer, i "søg", været alt igennem i
>>> kontrolpanelet, søgt på Acers hjemmeside, og i recovery filen (liste
>>> over produkter til min comp.).
>>>
>>> Ja jeg kan selv brænde en recovery disk kan jeg se i recovery
>>> management.
>>>
>>> Jeg har heller ikke fået en CD/DVD med computeren. Desværre for det
>>> lyder til det kunne være nyttigt.
>>>
>>> Måske uden jeg kender produktet Acer ePerformance Management, kan det
>>> være det i Vista minder om Windows egen Defender???
>>>
>>> Det går ok nu, og ja bare det at jeg har fået alle mine gamle drivere
>>> til at køre i Vista er jo herligt, og en så billig computer, kan man vel
>>> ikke forlange at alt kører godt og flot.
>>>
>>> Noget af det har måske en naturlig forklaring også, for lige når man
>>> åbner et program, bruger CPU'eren måske op mod 100 %, og falder hurtigt
>>> efter det.
>>>
>>> Jeg kan måske også have fået en overopmærksomhed på min CPU'er
>>>
>>> Jeg kan se at Vista fungere noget anderledes end XP, også med rigtig
>>> mange programmer/funktioner der arbejder i baggrunden. Kan det være en
>>> ide at ændre i avanceret systemindstilling-egenskaber for
>>> system-avanceret-avanceret-processorplanlægning-juster til bedste ydelse
>>> for baggrundstjenester i stedet for programmer???
>>>
>>> Mange venlige hilsner
>>>
>>> Kirsten
>>>
>> Hej
>> Nej Acer ePerformance Management sletter temp filer og frigiver ram i et
>> hug
>> Og Nej jeg vil ikke råde dig til at rode med avancerede
>> systemindstilling.
>> Ja Vista er anderledes de gemmer tingene godt men vi finder dem.
>> Hvad jeg vil råde dig til er at få brændt den / de Recovery cd/dvd'er
>> Der burde også ligge en recovery partion på din harddisk.
>> Men den er jo ikke meget bevendt hvis harddisken står af en dag.
>> Det er meget normalt at CPU'en lige knokler løs når man lige starter op.
>> --
>> med venlig hilsen / BC
>>
>
> Hej BC
>
> Tusind tak for din venlige og gode hjælp.
>
> Jeg er i fuld gang med at brænde en recovery disk.
>
> Ja den gemme tingene noget anderledes og godt end XP, jeg blev narret af
> at den udseendemæssigt ikke var så voldsomt anderledes.
>
Prøv at kikke lidt på den her udemærket danske side angående Vista.
http://www.vistaguide.dk/
Jeg har selv fundet en del gode tips og ligende på den side.........



BoBr (25-11-2007)
Kommentar
Fra : BoBr


Dato : 25-11-07 00:52

Hej Kirsten.

Du skrev at du havde installeret trådløst netværk. Er det sikret imod
fremmede brugere ??
Det kan godt have en del at sige, få givet netværket (routeren) et Logon og
et password, krypteret osv. Det kan gøre underværker.

Mvh. Bo



Kirsten (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 25-11-07 07:19


"BoBr" <bobrfjern@pc.dk> skrev i meddelelsen
news:4748b90d$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Kirsten.
>
> Du skrev at du havde installeret trådløst netværk. Er det sikret imod
> fremmede brugere ??
> Det kan godt have en del at sige, få givet netværket (routeren) et Logon
> og et password, krypteret osv. Det kan gøre underværker.
>
> Mvh. Bo
>

Hej Bo

Mange tak for din respons.

Jeg har sat den til WEP og med adgangskode på, men hvor sikker den er, det
er jeg usikker på

Mange gode hilsner

Kirsten


Kirsten (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 25-11-07 07:21


"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
news:474913c0$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "BoBr" <bobrfjern@pc.dk> skrev i meddelelsen
> news:4748b90d$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Hej Kirsten.
>>
>> Du skrev at du havde installeret trådløst netværk. Er det sikret imod
>> fremmede brugere ??
>> Det kan godt have en del at sige, få givet netværket (routeren) et Logon
>> og et password, krypteret osv. Det kan gøre underværker.
>>
>> Mvh. Bo
>>
>
> Hej Bo
>
> Mange tak for din respons.
>
> Jeg har sat den til WEP og med adgangskode på, men hvor sikker den er, det
> er jeg usikker på
>
> Mange gode hilsner
>
> Kirsten

For resten så har jeg både en bredbånds og trådløs forbindelse på samme
computer, kan det have noget at sige i forhold til at den er langsom???

MVH

Kirsten


BoBr (25-11-2007)
Kommentar
Fra : BoBr


Dato : 25-11-07 16:04


"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i en meddelelse
news:4749145c$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
> news:474913c0$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "BoBr" <bobrfjern@pc.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4748b90d$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Hej Kirsten.
>>>
>>> Du skrev at du havde installeret trådløst netværk. Er det sikret imod
>>> fremmede brugere ??
>>> Det kan godt have en del at sige, få givet netværket (routeren) et Logon
>>> og et password, krypteret osv. Det kan gøre underværker.
>>>
>>> Mvh. Bo
>>>
>>
>> Hej Bo
>>
>> Mange tak for din respons.
>>
>> Jeg har sat den til WEP og med adgangskode på, men hvor sikker den er,
>> det er jeg usikker på
>>
>> Mange gode hilsner
>>
>> Kirsten
>
> For resten så har jeg både en bredbånds og trådløs forbindelse på samme
> computer, kan det have noget at sige i forhold til at den er langsom???
>
> MVH
>
> Kirsten

Hej Kirsten.

Det aner jeg faktisk ikke.

Mvh. Bo



Kirsten (25-11-2007)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 25-11-07 07:08


"Karsten" <faerk@skjern-net.dk> skrev i meddelelsen
news:aac3a$4748a0ae$55184e9c$16585@news.arrownet.dk...
>
> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i en meddelelse
> news:474850f3$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Bc" <No@No> skrev i meddelelsen
>> news:474840e8$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> "Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
>>> news:4747f49c$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> Hej BC
>>>>
>>>> Tusind tak for svar!!!
>>>>
>>>> Nej Acer ePerformance Management findes ikke på maskinen, jeg har nu
>>>> søgt efter det i programmer, i "søg", været alt igennem i
>>>> kontrolpanelet, søgt på Acers hjemmeside, og i recovery filen (liste
>>>> over produkter til min comp.).
>>>>
>>>> Ja jeg kan selv brænde en recovery disk kan jeg se i recovery
>>>> management.
>>>>
>>>> Jeg har heller ikke fået en CD/DVD med computeren. Desværre for det
>>>> lyder til det kunne være nyttigt.
>>>>
>>>> Måske uden jeg kender produktet Acer ePerformance Management, kan det
>>>> være det i Vista minder om Windows egen Defender???
>>>>
>>>> Det går ok nu, og ja bare det at jeg har fået alle mine gamle drivere
>>>> til at køre i Vista er jo herligt, og en så billig computer, kan man
>>>> vel ikke forlange at alt kører godt og flot.
>>>>
>>>> Noget af det har måske en naturlig forklaring også, for lige når man
>>>> åbner et program, bruger CPU'eren måske op mod 100 %, og falder hurtigt
>>>> efter det.
>>>>
>>>> Jeg kan måske også have fået en overopmærksomhed på min CPU'er
>>>>
>>>> Jeg kan se at Vista fungere noget anderledes end XP, også med rigtig
>>>> mange programmer/funktioner der arbejder i baggrunden. Kan det være en
>>>> ide at ændre i avanceret systemindstilling-egenskaber for
>>>> system-avanceret-avanceret-processorplanlægning-juster til bedste
>>>> ydelse for baggrundstjenester i stedet for programmer???
>>>>
>>>> Mange venlige hilsner
>>>>
>>>> Kirsten
>>>>
>>> Hej
>>> Nej Acer ePerformance Management sletter temp filer og frigiver ram i et
>>> hug
>>> Og Nej jeg vil ikke råde dig til at rode med avancerede
>>> systemindstilling.
>>> Ja Vista er anderledes de gemmer tingene godt men vi finder dem.
>>> Hvad jeg vil råde dig til er at få brændt den / de Recovery cd/dvd'er
>>> Der burde også ligge en recovery partion på din harddisk.
>>> Men den er jo ikke meget bevendt hvis harddisken står af en dag.
>>> Det er meget normalt at CPU'en lige knokler løs når man lige starter op.
>>> --
>>> med venlig hilsen / BC
>>>
>>
>> Hej BC
>>
>> Tusind tak for din venlige og gode hjælp.
>>
>> Jeg er i fuld gang med at brænde en recovery disk.
>>
>> Ja den gemme tingene noget anderledes og godt end XP, jeg blev narret af
>> at den udseendemæssigt ikke var så voldsomt anderledes.
>>
> Prøv at kikke lidt på den her udemærket danske side angående Vista.
> http://www.vistaguide.dk/
> Jeg har selv fundet en del gode tips og ligende på den side.........


Hej Karsten

Nej tusind tak for linket, hvor spændende.

Den vil jeg kaste mig over.

Mange venlige hilsner

Kirsten


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste