MS Windows
briani 27239
Diskdefragmentering i Vista home basic
Fra : Kirsten

Dato : 20-11-07 20:45

Hej Gruppe

Er det ikke muligt i Vista home basic, at kunne se hvor langt man er kommet
når man diskdefragmentere???

Hilsen

Kirsten

Fra : Bc

Dato : 20-11-07 23:55

"Kirsten" <kc@nochristiansen.kc> skrev i meddelelsen
> Hej Gruppe
>
> Er det ikke muligt i Vista home basic, at kunne se hvor langt man er
> kommet når man diskdefragmentere???
>
> Hilsen
>
> Kirsten

Nej det er hemmeligt
Du kan jo slå kør planlagt defragmentering fra
Så analyserer den kun og fortæller dig om du behøver at fragmentere.
Jeg bruger selv Auslogics Disk Defrag Så er det ligesom i gamle dage.
http://www.auslogics.com/disk-defrag/

--
med venlig hilsen / BC

Fra : Steen

Dato : 21-11-07 06:47

"Bc" <no@no> skrev i en meddelelse

> Nej det er hemmeligt

Nogen forklaring på, at det er hemmeligt?

/Steen

Fra : Bc

Dato : 21-11-07 07:07

"Steen" <steen.j@cutie.dkx> skrev i meddelelsen

> Nogen forklaring på, at det er hemmeligt?
>
> /Steen
Ikke mig bekendt, men jeg har ikke kunnet finde noget sted
hvor man kan se disken mens der bliver defragtmenteret.
--
med venlig hilsen / BC

Fra : Kirsten

Dato : 21-11-07 08:25

"Bc" <no@no> skrev i meddelelsen

> Ikke mig bekendt, men jeg har ikke kunnet finde noget sted
> hvor man kan se disken mens der bliver defragtmenteret.
> --
> med venlig hilsen / BC

Hej Steen og BC

Så var ikke kun mig der ikke kunne finde det. Nej hvor irriterende. I går
satte jeg den til og der gik over 2 timer hvor den arbejdede, og til sidst
opgav jeg det helt, når ikke jeg kunne følge med.

Tak for linket!! Det vil jeg se på.

Hilsen

Kirsten

Fra : Kirsten

Dato : 23-11-07 19:47

Hej Gruppe

Jeg vil lige fortælle at jeg fandt følgende side:
http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm

Jeg kørte scanningen osv. og Windows fandt at der var 316 elementer i
registreringsdatabasen og at det kunne give de problemer jeg har. Tjae
hvordan kommer jeg så ind og sletter unyttige filer fra den??

Hvorfor kan der være problemer med det når min computer kun er 4 uger
gammel?? Nå det sidste var mere et retorisk spørgsmål.

Der blev fundet 2287 mb under midlertidige filer så dem skal jeg da have
ryddet op i. Så er spørgsmålet bare om det er det der er galt (men den er nu
blevet lidt hurtigere efter jeg har udført jeres fantastiske gode råd).

Mange hilsner

Kirsten

Fra : getdion@gmail.com

Dato : 23-11-07 22:56

> [...]
> Så er spørgsmålet bare om det er det der er galt (men den er nu blevet lidt hurtigere
> efter jeg har udført jeres fantastiske gode råd).

Jeg kan anbefale et lille program: c-cleaner
som frit kan hentes fra ccleaner.com
(OBS : hjemmesiden er helt plastret til med reklamer . Se godt efter hvad du klikker
på.)

C-cleaner sletter al hvad slettes kan.
Jeg kører den ca 1 gang om md.
Men jeg fjerner v ved cookies før den går i gang. Der kan jo være noget nyttigt i nogle
cookies.....

Fra : Kirsten

Dato : 24-11-07 07:06

"getdion@gmail.com" <ubrugelig@kd.kd> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg kører den ca 1 gang om md.
> Men jeg fjerner v ved cookies før den går i gang. Der kan jo være noget

Hej getdion

Tak for tippet. Man skal nok være meget varsom med hvad man sletter eller er
den rimelig skudsikker???

Mange hilsner

Kirsten

Fra : Klaus H

Dato : 24-11-07 09:34

> Hej getdion
>
> Tak for tippet. Man skal nok være meget varsom med hvad man sletter eller
> er den rimelig skudsikker???

Jeg har heller ikke oplevet problemer med programmet.
I indstillinger kan man vælge hvilke cookies man ønsker at beholde, men
resten så slettes.

Klaus H

Fra : Kirsten

Dato : 24-11-07 10:55

"Klaus H" <hebs.ud@6705e.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har heller ikke oplevet problemer med programmet.
> I indstillinger kan man vælge hvilke cookies man ønsker at beholde, men
> resten så slettes.
>
> Klaus H

Hej Klaus H

Tak for svar.

Det lyder godt.

Venlig hilsen

Kirsten

Fra : Ole C

Dato : 24-11-07 12:17

Kirsten skrev blandt andet:

> Der blev fundet 2287 mb under midlertidige filer så dem skal jeg da
> have ryddet op i.

Idet jeg går ud fra at det er Internet Explorer du mener, så bør du
begrænse størrelsen af mappen til de midlertidige filer, så den højst
kan rumme 30 Mb.
I IE6 gøres det her: Funktioner>Internetindstillinger>Indstillinger

--
vh
Ole C

Fra : Kirsten

Dato : 24-11-07 17:29

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> rumme 30 Mb.
> I IE6 gøres det her: Funktioner>Internetindstillinger>Indstillinger

Hej Ole

Tak tak for svar. Jeg har fået ændret min IE7 til at den kun gemmer 10mb.

MVH

Kirsten

Fra : Ole C

Dato : 24-11-07 19:06

Kirsten skrev blandt andet:

> Tak tak for svar.

Selv tak!

> Jeg har fået ændret min IE7 til at den kun gemmer 10mb.

Glimrende!

--
vh
Ole C