MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
En skrabet udgave af Word til Vista?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 18-11-07 22:39

Genboen er skuffet over hans Wordpad ikke kan håndtere spalter, indsætte
tabelrammer osv. Er der noget om at der er kommet eller kommer en
(dansk) Word i en mere folkelig, let reduceret (= prisbillig) udgave af
Word til Vista-brugere end den traditionelle fra Office-pakken?

Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-11-07 22:48

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> wrote:

> [...]
> (dansk) Word i en mere folkelig, let reduceret (= prisbillig) udgave af
> Word til Vista-brugere end den traditionelle fra Office-pakken?

Der har været en Word der kom med MS Works.

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-11-07 21:09

> Der har været en Word der kom med MS Works.

Der er en MS Works med Word 2002 (findes osse i Office XP) til 199,- kr
her hvor jeg bor. Den bør osse virke med alle opdateringerne under
Vista.

--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 22-11-07 00:10

Axel Hammerschmidt skrev bl.a.:

> Der er en MS Works med Word 2002 (findes osse i Office XP) til 199,-
> kr her hvor jeg bor. Den bør osse virke med alle opdateringerne under
> Vista.

Øh, hvad mener du med hvor du bor? Og er programmet på dansk eller
engelsk?

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- som oftest kun udtaler sig på egne vegne.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-11-07 15:27

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> wrote:

> Øh, hvad mener du med hvor du bor?

At jeg så programpakken i en butik der ligger i området hvor jeg bor.

> Og er programmet på dansk eller engelsk?

Ja. Det er som sagt en Works som iflg prisskiltene var nedsat 400,- kr.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-11-07 23:07

Jørgen Grandt wrote:

> (dansk) Word i en mere folkelig, let reduceret (= prisbillig) udgave af
> Word til Vista-brugere end den traditionelle fra Office-pakken?

OpenOffice.org er det bedste alternativ til alt hvad der hedder MS
Office. Det skriver ovenikøbet ISO-format (ISO/IEC 26300).

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 19-11-07 09:16

Jesper Poulsen wrote:

> OpenOffice.org er det bedste alternativ til alt hvad der hedder MS
> Office. Det skriver ovenikøbet ISO-format (ISO/IEC 26300).

Så med andre ord er OpenOffice.org en skrabet udgave af Word, som der
efterlyses. Det er jo rart at vide, for jeg troede jo, at det var lige
så avanceret som Word.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-11-07 09:53

Holst wrote:

> Så med andre ord er OpenOffice.org en skrabet udgave af Word, som der

Der efterlyses et billigt alternativ til MS Office.

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 19-11-07 09:15

Jørgen Grandt wrote:

> [...]
> (dansk) Word i en mere folkelig, let reduceret (= prisbillig) udgave af
> Word til Vista-brugere end den traditionelle fra Office-pakken?

Det kunne lyde som om det er MS Works, som vel på mange måder kan kaldes
en skrabet udgave af Word.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-11-07 11:43

Holst skrev bl.a.:

> Det kunne lyde som om det er MS Works, som vel på mange måder kan
> kaldes en skrabet udgave af Word.

Ja, tekstbehandlingsdelen af MS Works ser yderst anvendelig ud. Men! Min
genbo er ked af at alle Works-funktioner er på engelsk, når de andre
programmer som fulgte med hans Vista-pc er på dansk. Og når min Works
til XP netop er på dansk og ikke engelsk, så bliver den stakkels mand
nærmest jaloux på mig.

Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-11-07 15:29

Jørgen Grandt skrev bl.a.:

> Min genbo er ked af at alle Works-funktioner er på engelsk, når de
> andre programmer som fulgte med hans Vista-pc er på dansk.

Og det kan man vel ikke bare sådan lige lave om? Altså fx ved at
downloade en dansk sprogfil som laver alle programmets kommandoer og
menuer om fra engelsk? Sådan noget findes nok ikke.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 19-11-07 12:14

Jørgen Grandt wrote:
> [...]
> kommer en (dansk) Word i en mere folkelig, let reduceret (=
> prisbillig) udgave af Word til Vista-brugere end den traditionelle
Jeg vil anbefale Open Office. Den eneste fejl jeg kan se ved det program
er at det kan være lidt tung til at starte. Ellers er de positive liste
nærmest uendelig. Bl.a. kan man oprette pdf filer direkte. At programmet
findes til nærmest alle styresystemer så man ikke er bundet som man er
med word. Ovja kan også læse filer fra word.

Prøv det. Det koster nærmest gratis.

mvh
Heninng

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-11-07 15:07

Henning Præstegaard wrote:

> Jeg vil anbefale Open Office. Den eneste fejl jeg kan se ved det program
> er at det kan være lidt tung til at starte. Ellers er de positive liste

Det er tungere på Windows end på X11.

Jesper Poulsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-11-07 12:39

Jesper Poulsen wrote:

> Det er tungere på Windows end på X11.

Hmm. På min maskine med dualboot Winxp og Ubunut 7.10 starter
OOo hurtigere i windows end i linux.

mvh
Henning

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-11-07 13:12

Henning Præstegaard wrote:

> Hmm. På min maskine med dualboot Winxp og Ubunut 7.10 starter
> OOo hurtigere i windows end i linux.

Jeg har Win2k og Ubuntu 7.10 og der er OOo flyvende under Linux. Mystisk.

Jesper Poulsen

Fra : Hans Houmøller

Dato : 22-11-07 12:44

Men kort sagt er det vel at anbefale, OpenOffice! Det er gratis og kan
det man kan med Windows Officepakke, så hvad tøver I med?
Hans

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-11-07 13:01

Hans Houmøller wrote:

> Men kort sagt er det vel at anbefale, OpenOffice! Det er gratis og kan
> det man kan med Windows Officepakke, så hvad tøver I med?

Os eller dem?

Henning og mig har den til to OS'er.

Jesper Poulsen