MS Windows
briani 27239
Stofanet, privat netværk
Fra : Ib Molbech

Dato : 18-11-07 11:15

Hej,
jeg mangler lidt hjælp til at fuldføre installationen af mit lille private
netværk.

Jeg har 2 computere, en stationær og en bærbar. Begge anvender Windows XP.
Som noget nyt, har jeg installeret trådløst netværk - et nyt
Stofanet-system, hvor modemmet kan trække op til 5 computere uden brug af
router. Det virker i og for sig udmærket. Begge computere kommer på nettet,
og der kan læses og skrives post fra begge computere.

Nu ønsker jeg også fra den ene computer at kunne bruge den anden computers
ressourcer - printer, mapper og filer, og her har jeg problemer. Hidtil har
jeg defineret printerne som netværksprintere, og enkelte mapper er defineret
som delte. Inde i styresystemet har jeg sat flueben i en Windovs
firewal-boks, i feltet, der angav, at det er tilladt for andre at bruge
computerens filer.

Når jeg så forsøger fra den ene computer at 'se' den anden computer bliver
jeg mødt med en boks, der som overskrift har.
Opretter forbindelse til DELL ...
Derefter kommer et nedtonet felt, hvor der står Brugernavn: DELL...\gæst
og endelig problemfeltet
Adgangskode:

Hvad skal jeg skrive som adgangskode? Og er jeg inde på rette spor?

Mvh

Ib Molbech

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-07 11:48

Ib Molbech wrote:
> [...]

Så var det nok bedre at spørge i dk.edb.netvaerk.

mvh Ebbe