MS Windows
briani 27239
at disconnecte en USB-disk
Fra : Peter T.

Dato : 18-11-07 03:04

Windows XP er jo et genialt OS hvaed angår brugervenligheden. Og det er
der ingen tvivl om. Så for at slippe for at højreklikke på USB-ikonet i
taskbar for at klikke mig vej igennem til den rette enhed for at afslutte
forbindelsen til en USB-disk, leder jeg efter en anden og meget nemmere
mulighed for dette lille stunt.

Nogle ideer?

Og så er der den gennemgående unikke ting - sjovt nok også på
brugervenlighedssiden -, hvor man bliver bedt om at tage valg til om man
vil afspille tilfældigt medie (CD, DVD, harddisk osv.) når dette bliver
forbundet eller om man vil danse en vals, smørre en leverpostejsmad eller
blot åbne mediet uanset om man vælger "husk mit valg fremover". Det er jo
totalt fedt hvis man er ekstremt dybt PC-debil eller blot installeret på et
beskyttet værksted, hvor der er tremmer for vinduerne.

Men hvordan undgår jeg præcis dette formidable fyrværkeri af muligheder
HELT permanent?

Ovenstående indlæg skal læses med en hvis ironi. Men jeg håber dog stadig
på et kyndigt svar, da jeg ved jeg langt fra er den eneste. Og samtidig
kan jeg ikke hitte de rigtige ord til søgemaskinerne.

--
"Jeg synes at havvindmøller skal stå på havet."

Sagt af Pia Kjærsgaard i en af de første partilederdebatter.

Fra : emj

Dato : 18-11-07 08:55

Peter T. skrev:

> [...]
>taskbar for at klikke mig vej igennem til den rette enhed for at afslutte
>forbindelsen til en USB-disk, leder jeg efter en anden og meget nemmere

Hiv USBdimsen ud, hvis den skal deaktiveres.

> [...]
>vil afspille tilfældigt medie (CD, DVD, harddisk osv.)
>Men hvordan undgår jeg præcis dette formidable fyrværkeri af muligheder

Højreklik på drevet i "Denne computer" og vælg under
egenskaber/automatisk afspilning, hvad du vil have som standard.
Sæt mærke i "Vælg den handling, der skal udføres"
Hilsen emj

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 18-11-07 09:27

Peter T. wrote :
> [...]
> taskbar for at klikke mig vej igennem til den rette enhed for at afslutte
> forbindelsen til en USB-disk, leder jeg efter en anden og meget nemmere

Venstreklik?

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".

Fra : Anders

Dato : 19-11-07 13:18

[...]USB-ikonet i
> taskbar for at klikke mig vej igennem til den rette enhed for at afslutte
> forbindelsen til en USB-disk, leder jeg efter en anden og meget nemmere
> mulighed for dette lille stunt.
>
> Nogle ideer?

Hvis du trippel-klikker (trykker 3 gange!!) på USB-ikonet ved uret, så
kommer der en lille liste med de enheder du har tilsluttet. Tryk på
den du vil fjerne.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 19-11-07 21:38

Anders wrote :

> Hvis du trippel-klikker (trykker 3 gange!!) på USB-ikonet ved uret, så
> kommer der en lille liste med de enheder du har tilsluttet. Tryk på
> den du vil fjerne.

På min XP Home er det nok med et enkelt venstreklik....