MS Windows
briani 27239
Rippe musik
Fra : Brian S Jensen

Dato : 17-11-07 14:02

Hej

Jeg skal i gang med at rippe hele vores CD-Samling og vil naturligvis gerne
gøre det så godt som muligt

Jeg vil gerne have det i MP3 således at jeg umiddelbart kan afspille dem
over netværket fra andre computere og medieafspillere

256K er umiddelbart godt nok

Jeg har gjort det før - fik dog bare ikke gjort det ens hele vejen igennem +
div. andre fejl - dengang brugte jeg noget Tag'nRename samt et ripper
program jeg desværre har glemt navnet på

Nogle nemme/hurtige rippere som kan anbefales - gerne som samtidig laver
fuld MP3 tag (fra den dér internet-database)

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Mads

Dato : 17-11-07 14:09

Audiograbber 1.83
http://www.audiograbber.com-us.net/

Gratis og nem at bruge.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 17-11-07 14:36

> Audiograbber 1.83
> http://www.audiograbber.com-us.net/
>
> Gratis og nem at bruge.

OK - tak for hurtigt svar

Hvis nu man så bruger LAME MP3 encoder i 256Kbit - hvad er så forskellen
på "Joint stereo", "Stereo" "Dual-Stereo" osv. - kan man høre forskel ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Mads

Dato : 17-11-07 16:28

On Sat, 17 Nov 2007 14:36:16 +0100, "Brian S Jensen"
<m3m5@hotmail.com> wrote:

>Hvis nu man så bruger LAME MP3 encoder i 256Kbit - hvad er så forskellen
>på "Joint stereo", "Stereo" "Dual-Stereo" osv. - kan man høre forskel ?

Sorry, men jeg aner det ikke og jeg kan eller ikke høre forskel.

Men du kan da prøve dig frem med et enkelt nummer inden du går
igang. Find et nummer du kender godt og lav det så i hver version
som du så kan lytte til og sammenligne med originalen.
Brug så de indstillinger som du selv synes lyder bedst. Det er jo dig
der skal lytte til resultatet bagefter.

mvh Mads

Fra : LarsS

Dato : 21-11-07 21:15

Brian S Jensen skrev:

> Hvis nu man så bruger LAME MP3 encoder i 256Kbit - hvad er så forskellen
> på "Joint stereo", "Stereo" "Dual-Stereo" osv. - kan man høre forskel ?

"Joint Stereo" er absolut det smarteste: signaler i mono bruger kun
den halve plads, dvs. filstørrelse er den samme, men kvalitet blir
bedre (op til dobbelt ved rene mono-signaler).
"Dual Stereo" er "ren stereo" (altså 2 uafhængige kanaler) hvor hver
kanal bruger halvdelen af filens størrelse (og halv bitrate.)
"Stereo" er en mellemting hvor L og R kodes til hver sin kanal MEN
hvor "overskydende" bits i ene kanal kan bruges af den anden kanal
hvis nødvendigt.

Som sagt er filstørrelse samme men kvalitet varierer afh. af mængden
af fælles signaler.

Istedetfor CBR (constant bit rate) er det muligt at bruge VBR hvor
bitrate varieres afh. af nødvendighed - der bruges højere bitrate til mere
krævende signaler.. På denne måde kan man få højeste mp3-kvalitet
(op til 320) uden at få store fil-størrelser.

Godt sagt.

/LarS

Fra : Max

Dato : 17-11-07 14:45

Hej Brian

CDex er bare suveræn http://cdexos.sourceforge.net/

--
Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-11-07 15:05

Max skrev:

>CDex er bare suveræn

Enig.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 18-11-07 00:16

On 17 Nov 2007 14:04:38 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Enig.

Den bakker jeg også op.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : steen

Dato : 17-11-07 09:04

On 17 Nov., 16:28, Mads <M...@nospam.nothanks.com> wrote:

> [...]
> som du så kan lytte til og sammenligne med originalen.
> Brug så de indstillinger som du selv synes lyder bedst. Det er jo dig

joint stero, skal du ikke vælge. Det fjerne nogen effekter der kommer
i nogen sange, hvor man skifter mellem højre og venstre højttaler. Det
fylder lidt mindre på harddisken, det er vidst den eneste fordel ved
det.

Jeg ved ikke hvad dual-stereo er.

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 22-11-07 06:05

Jeg bruger EAC - Exact Audio Copy, og det er gratis, dog skal man også hente
en LAME encoder, som er også er gratis.

- Jeg syntes det er et genialt program, og har bruger det til at rippe alle
mine 1000 CD'ere til en USB harddisk.