MS Windows
briani 27239
Åbne vedhæftede filer i Windows Mail (Vist~
Fra : Mate

Dato : 14-11-07 17:51

I en bærbar PC med Windows Vista klager brugeren over, at når hun
dobbeltklikker på f. eks. en vedhæftet .doc fil, får hun at vide, at der
ikke er installeret et program til denne fil (på trods af at "Word" er
installeret).
Hvis hun så gemmer .doc filen først er der ingen problemer.
Vedhæftede .pdf filer kan godt åbnes direkte fra Windows Mail!

Er der nogen, der har en forklaring?

Mvh
Poul.

Fra : Pico

Dato : 14-11-07 23:55

Mate wrote:
> [...]
> Hvis hun så gemmer .doc filen først er der ingen problemer.
> Vedhæftede .pdf filer kan godt åbnes direkte fra Windows Mail!

Det er sikkert fordi Word ikke er assosiret, eller hvad det nu hedder, med
Windows Mail. Jeg ved ikke hvordan det fixes, men det er noget med at man
skal assosisere i filegenskaber. På min gamle maskine havde jeg samme
problem med WMV filer, der kom en fin forklaring hvergang jeg
dobbeltklikkede på sådan en i OE, jeg gad ikke finde løsningen så jeg gemte
bare filen på HD og åbnede derfra
--
MVH
Pico