Perlite med sær reaktion?
Fra : Henning Lund

Dato : 20-11-07 20:59

Hvor jeg arbejder har vi et filteranlæg der benytter perlite som
filtermateriale. Den anden dag jeg kom på arbejde, var perliten
fuld af bobler, faktisk i stil af bruset i en sodavand, og det
fortsætter her flere dage efter. Hvad kan få perlite til at boble
så tosset, nogen der har et bud på det?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Rasmus

Dato : 23-11-07 12:06

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote in news:47433d35$0$15901
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> fuld af bobler, faktisk i stil af bruset i en sodavand, og det
> fortsætter her flere dage efter. Hvad kan få perlite til at boble

Hvad filterer i gennem dette filter? Perlite har vi også brugt på mit
arbejde. Dog ikke som filtermateriale, som det er beregnet til. Men som
tilsætning på et gummi transportbånd, der transporterer våde emner. Og når
disse ikke vil med båndet (Båndet har hælning) , kommer vi omtalte perlite
på.

Fra : Henning Lund

Dato : 23-11-07 14:24

Rasmus tastede:

> [...]
> våde
> emner. Og når disse ikke vil med båndet (Båndet har hælning) ,

Vandet i en svømmehal.

Fra : Rasmus

Dato : 24-11-07 10:42

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote in news:4746d3f4$0$15887
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Rasmus tastede:

> Vandet i en svømmehal.

hmm Du kunne jo prøve, at lave eksperimenter i små-scala. Altså en kop med
vand, og hvilke kemikalier i nu bruger. Og så tilsætte perlite, eller i
omvendt rækkefølge. Så kan du se, om du kan finde udløseren.
HUSK sikkerhedsudstyr! Vend gerne tilbage, med info om den udløsene
faktor

Fra : Henning Lund

Dato : 24-11-07 16:16

Rasmus tastede:

> [...]
> finde
> udløseren.
> HUSK sikkerhedsudstyr! Vend gerne tilbage, med info om den

Jeg ved ikke hvad det er der laver nummeret, anlæget har kørt i
snart 30 år og det er første gang det sker. Jeg har skrevet til
den danske importør, de har heller ikke oplevet det, så jeg
vender tilbage engang når jeg finder en løsning. Har bestilt en
ny sending perlite, så det skifter jeg mandag.