.....at man ikke kan gemme billedet på sin~
Fra : Kenneth Bransholm Sc~

Dato : 13-07-01 15:37

Hej NG:

Jeg vil lige høre, om der er nogle der ved.... Hvis man sætter et billed på
en side, kan man så gøre sådan, at man ikke kan gemme billedet på sin
harddisk. Måske ved hjælp af PHP, da jeg benytter en server som bruger
Linux.
Man kan selvfølgelig bruge flash og handicappe musetasterne med en
popup-besked.

Ved du hvordan man kan gøre dette på en smart måde??

Kenneth Bransholm Schou
Kenneth@Bransholm.dk >:)

Får du en joke via email, hver dag - Gratis?
Tilmeld dig her: http://www.123Jokes.dk

Fra : John Sahl

Dato : 13-07-01 15:45

"Kenneth Bransholm Schou" <Kenneth@Bransholm.dk> wrote in message news:3b4f071b$0$308$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ved du hvordan man kan gøre dette på en smart måde??

Det kan _ikke_ lade sig gøre.

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Keld H. Mikkelsen

Dato : 13-07-01 16:19

Kenneth Bransholm Schou <Kenneth@Bransholm.dk> skrev i en

> [...]

> popup-besked.
>
> Ved du hvordan man kan gøre dette på en smart måde??

Hvad skulle idéen lige være med dette?
Hvis dine billeder er så hemmelige, at man ikke må gemme dem på harddisken,
kan jeg da slet ikke se nogen grund til at offentliggøre dem på nettet!

--
Keld H. Mikkelsen
Horsens

http://home1.stofanet.dk/khm/

Fra : ::PEDER::

Dato : 13-07-01 16:50

"Keld H. Mikkelsen" <khm@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
harddisken,
> kan jeg da slet ikke se nogen grund til at offentliggøre dem på nettet!

Nej det vil ikke kunne lade sig gøre, man vil jo altid bare kunne tage et
//screendump//
"popup" funktionen du omtaler vil altid forhindre et par brugere i at gemme
billedet, men de fleste (med lidt forstand på HTML) kender efterhånden
"ENTER-trikket"

--
MVH
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Kenneth

Dato : 14-07-01 08:47

men de fleste (med lidt forstand på HTML) kender efterhånden
> "ENTER-trikket"

Hvordan er det nu lige det er?

Kenneth

Fra : ::PEDER::

Dato : 14-07-01 12:24

"Kenneth" <sos.kenneth@mail.dk> skrev i en meddelelse
> men de fleste (med lidt forstand på HTML) kender efterhånden
>

> Hvordan er det nu lige det er?
>
> Kenneth

(Det er i IE)... Mange sider har den irriterende funktion at der kommer en
besked frem når man højreklikker og derfor kan man ikke klikke på ..gem
billede som...
MEN,,,, Det du skal gøre er som følger:
1. Højre klik(den irriterende besked vil da komme), det er VIGTIGT at du
holder højre mussetast nede hele tiden...
2. Når så beskeden er kommer, trykker du på ENTER( Enter gør det ud for et
OK klik) ps. du holder fortsat højre mussetast nede.
3 Når beskeden så er væk, vil der komme den sædvanlige menu, hvor du kan
klikke på gem som....

Håber du forstod konceptet, det er ikke så indviklet som det ser ud

--
MVH
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-07-01 15:09

::PEDER:: wrote:

> [...]
> OK klik) ps. du holder fortsat højre mussetast nede.
> 3 Når beskeden så er væk, vil der komme den sædvanlige menu, hvor du kan

Man kan også bae trække billedet op i adresse linien eller trække det
ned i den mappe man gerne vil gemme det i.

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 14-07-01 15:45

::PEDER:: <webmaster@web-blast.dk> wrote:

> "popup" funktionen du omtaler vil altid forhindre et par brugere i at
> gemme billedet, men de fleste (med lidt forstand på HTML) kender
> efterhånden "ENTER-trikket"

....og dem med mac og en-knaps mus opdager ikke, at du prøver at skjule
din kode før de læser no-right-click scriptet i din kode.

--
Jonas [CPH, DK]
Erase harddrive to reply

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 13-07-01 23:22

Kenneth Bransholm Schou wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> popup-besked.
>
> Ved du hvordan man kan gøre dette på en smart måde?

Som sagt findes der ingen måde direkte at forhindre folk i at gøre det.
Derimod kan du altid chikanere. Måden hvorpå du gør dette er ved at dele dit
billede op i mange mindre dele og sætte dem ind i en tabel på din hjemmeside
og samle dem på den måde. Dermed skal brugeren samle billedet igen i et
billedprogram.

Selvfølgelig kan folk altid tage et Screendumb. Men kvailiteten er jo ikke
altid den samme...

/Kasper

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 18-07-01 21:21

"Kasper Kyndsberg" skrev:
[klip]
> Selvfølgelig kan folk altid tage et Screendumb. Men kvailiteten er jo ikke
> altid den samme...

- jo, der er den netop.
Så længe man kører med Windows og trykker [Print Screen] vil alt det der
bliver vist på skærmen blive lageret som en stor bitmap på Windows'
klippebord. Siden det er en bitmap - altså et ukomprimeret billede - vil
kvaliteten netop være den samme som den du ser på skærmen - hverken mere
eller mindre.
Kvaliteten af et screendumb er alene afhængig af det der bliver vist.
F.eks vil et jpg-billede eller gif-billede i et html-dokument have nøjagtigt
de samme kompressions-skavanker på dit screenshot som på skærmen.

mvh
Morten