Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon flash via kabel eller trådløs transm~
Fra : Erik Hansen

Dato : 27-11-07 22:47

Jeg roder med iden omkring at købe en flash mere EX580 ud over den
EX430 jeg har til noget produkt fotografering, jeg vil så bruge EX430
som slave og EX580 som master.

Jeg tænke på samme tid at jeg vil prøve med en ledning på EX580 så jeg
kan få lyset lidt fra siden. Jeg har kikket på en ledning OC-E3, men
den er kun 60 cm lang og det syntes jeg ikke virker af meget. Jeg
syntes ikke jeg kan finde en som er længere.
Hvis jeg nu købte en ST-E2 transmitter i stedet for, kunne jeg så ikke
bruge begge EX430 og EX580 som slave og så slippe for ledningen.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-07 23:16

"Erik Hansen" <nej_tak_spam00@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis jeg nu købte en ST-E2 transmitter i stedet for, kunne jeg så ikke
> bruge begge EX430 og EX580 som slave og så slippe for ledningen.

jo.

Fra : Anders

Dato : 28-11-07 09:45

"Erik Hansen" <nej_tak_spam00@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis jeg nu købte en ST-E2 transmitter i stedet for, kunne jeg så ikke
> bruge begge EX430 og EX580 som slave og så slippe for ledningen.

Du kan også klare det billigere. Flash-sko adaptere (f.eks. fra Hama) på
580eren og kameraet, og så alm. syncro kabel mellem dem.
Men den fedeste løsning er selvfølgelig ST-E2 transmitteren, så slipper du
for ledningen

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-07 13:35

> [...]
> 580eren og kameraet, og så alm. syncro kabel mellem dem.
> Men den fedeste løsning er selvfølgelig ST-E2 transmitteren, så slipper du

Er du sikker på det vil virke med ETTL. Der vil ikke være nogen
kommunikation mellem flash og kamera.

VH
Per

Fra : JG

Dato : 29-11-07 20:22

> Er du sikker på det vil virke med ETTL. Der vil ikke være nogen
> kommunikation mellem flash og kamera.
>
> VH
> Per

Jo, med transmitteren er der...

Fra : Søren Olesen

Dato : 08-12-07 16:30

> [...]
> Hvis jeg nu købte en ST-E2 transmitter i stedet for, kunne jeg så ikke
> bruge begge EX430 og EX580 som slave og så slippe for ledningen.

Hej Erik !

Jeg har 2 stk 580 som jeg bruger sammen med st-e2, og ja det virker rigtig
godt, men i dag ville jeg købe en 580 mere
da du kan sætte den på dit kamera og slukke for flashen og så styrer de 2
løse manuelt, det kan du ikke med st-e2

søren