Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor finder jeg en dagslys-lampe
Fra : miklpa@gmail.com

Dato : 27-11-07 06:39

Hej Gruppe

Jeg leder efter en lampe a' la den her:

http://www.handhelditems.com/5500k-color-corrected-light-fluorescent-lamp-photo-bulb-p-5711.html

Det er til et lille papkasse/silkepapir-ministudie-boks til makro-
fotografi, som jeg er ved at bygge op.

Jeg vil helst ikke bruge flash, da jeg ikke har en flash-lysmåler. Og
hvidbalance-justering er ikke rigtig en mulighed, da jeg skyder på
film.

Er der nogen af jer, der ved hvor man kan købe sådan en lampe? Eller
er der nogen, der har et andet godt forslag til, hvordan jeg kan løse
mit lys-problem?

På forhånd tak!

Venlig hilsen Mikkel Pagh

Fra : Bo Bjerre

Dato : 27-11-07 15:35

miklpa@gmail.com wrote:
> Hej Gruppe
>
> Jeg leder efter en lampe a' la den her:
>
> http://www.handhelditems.com/5500k-color-corrected-light-fluorescent-lamp-photo-bulb-p-5711.html

Det ligner et indkøbsspørgsmål, så hvis Du spørger i
dk.fritid.foto.indkoeb er der bedre chancer.

Lampen minder en del om den type, der bruges til akvarier og reptiler

Bo //

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-11-07 16:18

miklpa@gmail.com wrote:
> Hej Gruppe
>
> Jeg leder efter en lampe a' la den her:

Hej Mikkel, dit spørgsmål handler om indkøb, derfor hører det hjemme i
indkøbs-gruppen - så slet dit indlæg og genpost det i

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-07 17:52

On 2007-11-27 14:39:00 +0100, miklpa@gmail.com said:

> [...]
>
> Er der nogen af jer, der ved hvor man kan købe sådan en lampe? Eller
> er der nogen, der har et andet godt forslag til, hvordan jeg kan løse

Hos http://www.elvvs.dk kan der fås Sylvania 20W 6000 kelvin
elsparepærer med E27 fatning. Jeg bruger dem selv over mit
planteakvarie.

Varenummer: 8055255077
Produkt: TC-DSE 20W/860 E27 MINI-LYNX LONG

Jeg kan ikke lige finde dem på deres side, men ring og spørg evt. Snak
evt. med Jonas Juel Hansen (flinker fyr) Nummeret 70 200 049

Thomas Schreiber

min blog - http://macfly.dk
min photoblog - http://thsch.com

Fra : Bo Bjerre

Dato : 27-11-07 19:02

miklpa@gmail.com wrote:
> Hej Gruppe
>
> Jeg leder efter en lampe a' la den her:
>
> http://www.handhelditems.com/5500k-color-corrected-light-fluorescent-lamp-photo-bulb-p-5711.html

foto walser i DE-land har dem...

Bo //

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 28-11-07 06:42

On 27 Nov., 19:01, Bo Bjerre <B...@fjernes-sarek.dk> wrote:

> foto walser i DE-land har dem...

Tak for det. Eneste bekymring jeg har om de pærer er, at de er
balanceret til 6400 kelvin, hvilket ligger lidt over almindeligt
dagslys (5500K). Jeg er bange for, at de måske får et lille blåstik
så.

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 28-11-07 06:44

On 27 Nov., 17:52, Thomas Schreiber <find email på macfly.dk> wrote:

> [...]
> planteakvarie.
>
> Varenummer: 8055255077
> Produkt: TC-DSE 20W/860 E27 MINI-LYNX LONG

Tak for svar!

De ser gode ud, men jeg har researchet lidt på dem, og det ser ud til,
at deres CRI (den andel af farvespektret, som de indeholder) ligger på
omkring 80, hvilket er lidt i underkanten hvis man gerne vil have alle
farver med i de billeder, man tager...

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 28-11-07 06:46

Hej Niels

> Hej Mikkel, dit spørgsmål handler om indkøb, derfor hører det hjemme i
> indkøbs-gruppen - så slet dit indlæg og genpost det i

Jeg har gen-postet indlægget i Indkøb.

Tak,

Mikkel