Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
sony alpha
Fra : Jan Bjerring

Dato : 22-11-07 23:44

Jeg påtænker at købe en sony alpha 100.
men jeg kan se en der en nogle som hedder A100KB, A100W
er der nogen som kan fortælle hvad forskælden er:

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-11-07 11:40

Jan Bjerring wrote:

> Jeg påtænker at købe en sony alpha 100.

Hej Jan, dit spørgsmål handler om indkøb, derfor hører det hjemme i
indkøbs-gruppen - så slet dit indlæg og genpost det i

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-11-07 12:55

Niels Riis Ebbesen havde fået den ide at fortælle:

> Hej Jan, dit spørgsmål handler om indkøb, derfor hører det hjemme i
> indkøbs-gruppen - så slet dit indlæg og genpost det i
>
> XFUT

Du er da en flueknepper af format..
Svar dog manden på hans spørsmål eller luk arret, han spøger om forskel på 2
modeller og ikke om dit citat fusk.

--

Martin Vollert

Fra : Jan Boegh

Dato : 23-11-07 13:07

Martin Vollert skrev i 4746bf9c$0$90268$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Du er da en flueknepper af format..
> Svar dog manden på hans spørsmål eller luk arret, han spøger om
> forskel på 2 modeller og ikke om dit citat fusk.

Brug lige et par minutter på:
http://www.usenet.dk/netikette/hardball.html
- jeg vil tro, du kan lære noget.

Og uanset hvad man måtte synes om NRE, så har han altså ret her. Og
henstillingen er både sober og i overensstemmelse med netiketten.

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-11-07 13:00

Jan Bjerring havde fået den ide at fortælle:
> Jeg påtænker at købe en sony alpha 100.
> men jeg kan se en der en nogle som hedder A100KB, A100W
> er der nogen som kan fortælle hvad forskælden er:

Hej Jan.
Forskellen er at med modellen A100KB er der kun et 18-70mm obj med, hvis du
vælger A100W er der foruden 18-70mm obj også en 75-300mm obj med, derfor er
A100W også det dyrere, selve kamerahuset er det samme.

--
Hilsen
Martin Vollert

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-11-07 13:11

Martin Vollert wrote:

> A100W også det dyrere, selve kamerahuset er det samme.

Ja, i rigtig indkøbssnak, der indgår naturligvis også en vurdering af
priserne.

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 23-11-07 13:30

> Ja, i rigtig indkøbssnak, der indgår naturligvis også en vurdering af
> priserne.

Nils, du er off-topic, indkøbssnak foregår i : news:dk.fritid.foto.indkoeb

Langgaard

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-11-07 20:28

Niels Riis Ebbesen skrev den 23-11-2007 13:11:

> Ja, i rigtig indkøbssnak, der indgår naturligvis også en vurdering af
> priserne.

Er du i hele taget interesseret i noget med billeder.

Og var det godt for fluen også?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Leif Langgaard

Dato : 23-11-07 13:09

"Jan Bjerring" <jan@ds.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg påtænker at købe en sony alpha 100.
> men jeg kan se en der en nogle som hedder A100KB, A100W
> er der nogen som kan fortælle hvad forskælden er:

Hej Jan

A100:
Kun hus.

A100K:
Kit-udgave med standardzoomobjektiv (DT 18-70 mm F3.5-5.6). Fremragende til
hverdagsbrug: Sony billedkvalitet og Super SteadyShot billedstabilisering
fra vidvinkel- til mellemteleobjektiv i en kompakt kit-udgave. Kamerahus i
sort.

A100W:
Kit-udgave med dobbelte objektiver med standardzoom (DT 18-70 mm F3.5-5.6)
og telezoom (75-300 mm F4.5-5.6). Enestående optisk kvalitet fra vidvinkel
til super-telefoto for at dække nærmest alle optagesituationer.

A100H:
Kit-udgave med kraftigt zoomobjektiv (DT 18-200 mm F3.5-6.3 objektiv). Stort
zoomområde fra ét kompakt objektiv. Et godt valg til ferier eller
fotoopgaver, hvor du skal rejse let, uden at gå på kompromis med de kreative
muligheder.

A100KB findes vist ikke, jeg kan ikke finde noget om den.
Til en anden gang, så er indkøbsspørgsmål ikke velsete i denne gruppe, brug
derfor news:dk.fritid.foto.indkoeb

God weekend!

Langgaard

Fra : Jan Bjerring

Dato : 23-11-07 14:15

Tak det var svaret på mit spørmål.
I må undskylde hvis jeg er kommet i forkert forum, jeg er ny i det her så
jeg håber jeg kommer i den rigtige gruppe næste gang.

Fra : Jan Boegh

Dato : 24-11-07 16:42

Jan Bjerring skrev i 4746d266$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk
dette:
> Tak det var svaret på mit spørmål.
> I må undskylde hvis jeg er kommet i forkert forum, jeg er ny i det
> her så jeg håber jeg kommer i den rigtige gruppe næste gang.

Du har ingen grund til at undskylde. Problemet er den støj, som genereres
/efter/ dit indlæg. Men spørg endeligt, du vil oftest enten få et svar eller
et hint om, hvor du kan få det.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-11-07 17:15

Jan Bjerring skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Tak det var svaret på mit spørmål.
> I må undskylde hvis jeg er kommet i forkert forum, jeg er ny i
> det her så jeg håber jeg kommer i den rigtige gruppe næste

Alle har formentlig på et tidspunkt postet forkert - det skal man
ikke tage så tungt - heller ikke når man bliver henvist til en
anden gruppe - det er sjældent ment som en kritik, men et venligt
råd om, hvor der nok er endnu større chance for et godt svar

Det samme gælder for dette lille tip:

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-11-07 17:21

Jan Vestergaard skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> bla bla.....

PS - mht Sony Alpha 100 så er det ikke noget dårligt køb - jeg
har et og sammenlignet med de billige Canon-modeller (som jeg har
haft en af tidligere), så er det rigtigt godt.

Næste skridt op ad stigen bliver så Sony Alpha 700

Men det hører så til i den anden gruppe

Jan