Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Plamager på LP3065
Fra : Preben

Dato : 21-11-07 00:25

Hej

Jeg har fået købt mig en LP3065 med et S-IPS panel, men det undrer mig lidt at jeg ser lodret en
"streg" hen over billedet. Stregen virker umiddelbart ganske blød, men vel en 50pixel bred.

Hvis jeg laver skærmen helt sort og kigger fra ca. 45 grader fra siden, ser jeg sådan nogle plamager
hen over store dele af skærmen.
De er mere eller mindre lodrette afgrænsningerne og fra siden ser de væsentligt skarpere ud.

Bør det være sådan?

Er det en uheldig egenskab ved S-IPS eller er der decideret noget galt med skærmen?

Kan jeg få de få LP3065 brugere til at gøre deres skærme helt sorte og kigge fra ca. 45 grader og se
om I kan se hvad jeg også ser!

/ Preben

Fra : Mogens Hansen

Dato : 21-11-07 08:16

"Preben" <64bitNONOSPAMno@mailme.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Kan jeg få de få LP3065 brugere til at gøre deres skærme helt sorte og
> kigge fra ca. 45 grader og se
> om I kan se hvad jeg også ser!

Det kan jeg ikke få øje på.
Der er lidt reflektioner fra lyse ting i omgivelserne - men det er vel ikke
det du mener.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Preben

Dato : 21-11-07 10:21

> Det kan jeg ikke få øje på.
> Der er lidt reflektioner fra lyse ting i omgivelserne - men det er vel ikke
> det du mener.

Nej, jeg slukkede lyset helt i går aftes da det var mørkt!

Jeg havde lysstyrken på skærmen helt i bund (tror dog ikke det er relevant).

Satte baggrundsfarven til helt sort, og helt ude i siderne af skærmen så
det fint ud. (uden nogen tekst eller noget andet der kan forstyrre). Dog
er det de ca. midterste 1600-2000 (i bredden) pixels den er galt på.

Det var lidt svært at få øje på første gang, men nu ser jeg det bare
konstant.

Det virker som om coat-overfladen sidder helt tæt til selve panelet
visse steder, men er gået fra andre steder. Eller som om der er hældt
kaffe ned i displayet da det blev samlet og så er sevet i lodrette
baner. (tror dog ikke det sidste er tilfældet).

Jeg kiggede i går aftes fra venstre side i en afstand af ca. 30-40cm.

Jeg skal prøve at kigge igen her i aften, men ellers må jeg kontakte
sapia.dk hvor jeg købte den.

Det er pisse surt, men godt at jeg opdagede det inden 14 dage's returret.

Jeg tager min macbook pro arbejdspc med hjem i aften og tilslutter den
for at eliminere grafikkort-problemer.

/ Preben

Fra : Preben

Dato : 21-11-07 17:34

> Det kan jeg ikke få øje på.
> Der er lidt reflektioner fra lyse ting i omgivelserne - men det er vel ikke
> det du mener.

Her har jeg slukket lyset og der skulle ikke være refleksioner fra noget som helst. Så kan i se hvad
jeg mener med "plamager":

http://interrupt.dk/dsc_1948_small.jpg

/ Preben

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-11-07 09:01

> Her har jeg slukket lyset og der skulle ikke være refleksioner fra noget
> som helst. Så kan i se hvad
> jeg mener med "plamager":
>
> http://interrupt.dk/dsc_1948_small.jpg

Jeg har ikke noget at udsætte på min. Jeg synes stadig det er en fantastisk
skærm. Dejligt at der nu er i det mindste én farvestyret browser også, som
kan vise nettet korrekt.
Mvh,
Hans

Fra : Preben Holm

Dato : 27-11-07 08:45

> Jeg har ikke noget at udsætte på min. Jeg synes stadig det er en fantastisk
> skærm. Dejligt at der nu er i det mindste én farvestyret browser også, som
> kan vise nettet korrekt.

Hej

Takker alle for Jeres svar.

Jeg har snakket med HP og leverandøren. Skærmen er nu sendt tilbage til
HP gennem forhandleren med en DOA (Dead On Arrival). Det er sq fin
service HP har.

Så jeg håber lidt jeg har en ny skærm i løbet af ugen.

/ Preben

Fra : Preben Holm

Dato : 27-11-07 14:00

> [...]
> service HP har.
>
> Så jeg håber lidt jeg har en ny skærm i løbet af ugen.

Darn. Sapia hvor jeg havde købt skærmen mente ikke de kunne reproducere
fejlen.

Havde testet med både MacBook Pro (NVidia 8600) og Sapphire HD2400 GT
grafikkort i min stationære og begge fejlede. Mega mærkeligt!

Det eneste der findes logisk virker næsten som kablet eller miljøet
hvori den er opstillet. Eller den anden mulighed: at leverandøren ikke
selv ser det. Det tog mig trods alt to dage at finde ud af at fejlen var
der. En lille kontrastændring i striber kan være svær at se, hvis man
ikke lige sidder med et ensartet billede.

Mit kamera, min nabo og jeg kunne i hvert fald sagtens se det!

Må ellers sige deres responstider hos Sapia var ret hurtige og de var
flinke til at ringe tilbage osv. Synd det skulle ende sådan. Måske
prisen falder igen efter jul på skærmen og så må jeg jo bare købe den et
andet sted, så jeg ikke får samme model igen.

Ellers venter jeg på de nye LED-baserede skærme og køber måske en mindre
IPS-baseret i mellemtiden!

Så kan farvestyring måske også blive bedre i mellemtiden.

/ Preben

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-11-07 11:41

Preben wrote:

> Jeg har fået købt mig en LP3065 med et S-IPS panel, men det undrer mig lidt at jeg ser lodret en
> "streg" hen over billedet. Stregen virker umiddelbart ganske blød, men vel en 50pixel bred.

Dit indlæg er meget off-topic i denne gruppe der har foto som emne, slet
dit indlæg, og gensend det til news:dk.edb.hardware.skaerm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Preben

Dato : 21-11-07 17:32

> Dit indlæg er meget off-topic i denne gruppe der har foto som emne, slet
> dit indlæg, og gensend det til news:dk.edb.hardware.skaerm

Det er her brugerne af LP3065 sidder!

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-11-07 18:31

Preben wrote:

> Det er her brugerne af LP3065 sidder!

De fleste brugere i fotogruppen har nok også en bil og en bolig, men det
er ikke plausibel begrundelse for, at poste indlæg med spørgsmål som
hidhører disse emneområder.

Skrub nu over i news:dk.edb.hardware.skaerm med dit spørgsmål, det er på
ingen måder er foto-relevant.

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Pico

Dato : 22-11-07 00:51

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> som hidhører disse emneområder.
>
> Skrub nu over i news:dk.edb.hardware.skaerm med dit spørgsmål, det er

Hvorfor kan du ikke bare en gang hjælpe eller tale pænt til folk ? Du leger
altid netbetjent, det er sådan set fint nok hvis du gjorde det på en "pæn"
måde. Du ville blive respekteret meget bedre hvis du evt. skrev noget i
retning af:

"I skærmgruppen har du større mulighed for at få hjælp, selvom det er en
dicideret S-IPS panel skærm til foto du har anskaffet ved de mere om skærme
i den gruppe."

Nå det er vel som sædvanligt umuligt at påvirke dig, men jeg røg lige i en
gang mere

--
MVH
Pico