Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan tar' jeg bedst dette billede/motiv~
Fra : Jan

Dato : 19-11-07 18:09

Et newbie spørgsmål ...

Jeg er engang imellem ude og fiske på havet. På disse ture har vi ofte et
rigtig godt "motiv", nemlig en stor flok måger, som i flok flyver meget
meget tæt på/efter os, når vi sejler i fart (vi kan næsten røre dem).

Næste gang vi skal afsted (på havet) vil jeg tage mit Canon Ixus 850 med -
og prøve at ta' nogle billeder.

Hvordan optimerer jeg mine chancer for et godt og skarpt billede (evt.
nærbillede af en flyvende måge)?

Jeg tænker på:

- at vi jo er "i fart" (båden sejler)
- at mågerne jo også er i "fart" (flyver og basker med vingerne)

Der er vel noget med lukkehastighed jeg skal tænke på (et begreb jeg ikke
helt har styr på), eller hva?

P.f.tak! - mvh Jan

Fra : Ole Christiansen

Dato : 20-11-07 08:35

"Jan" <jan@gogroups.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - at mågerne jo også er i "fart" (flyver og basker med vingerne)
>
> Der er vel noget med lukkehastighed jeg skal tænke på (et begreb jeg ikke

Lån en fotobog på biblioteket, eller prøv dig frem med lukketid osv.
Det er jo digitalt, så du kan jo bare skyde løs.

Mvh Ole

Fra : PMH

Dato : 20-11-07 23:31

"Jan" <jan@gogroups.dk> skrev i en meddelelse

> Der er vel noget med lukkehastighed jeg skal tænke på (et begreb jeg ikke
> helt har styr på), eller hva?
>
> P.f.tak! - mvh Jan

Jeg tror ikke helt at autofokus på dit Ixus kan følge med..
Men der er ikke andet at gøre, end at gøre nogle forsøg.

PMH