Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billedbehandling
Fra : Kim

Dato : 18-11-07 07:53

Jeg har hidtil brugt MS. photodraw, et let og brugervenligt program, men jeg
kan ikke åbne de filer jeg får fra mit eos 30D, jeg mener det er fordi
opløsningen overstiger hvad programmet kan klare.

Jeg vil gerne høre om erfaringer med billedbehandlings programmer, og hvad I
vil anbefale.

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-07 10:34

On 2007-11-18 07:53:19 +0100, "Kim" <k@slet@lazy.dk> said:

> Jeg har hidtil brugt MS. photodraw, et let og brugervenligt program, men jeg
> kan ikke åbne de filer jeg får fra mit eos 30D, jeg mener det er fordi
> opløsningen overstiger hvad programmet kan klare.

Mon ikke det er fordi du skyder i RAW?

> Jeg vil gerne høre om erfaringer med billedbehandlings programmer, og hvad I
> vil anbefale.

Lightroom til generel billedbehandling og Photoshop til mere seriøs redegering.

Thomas Schreiber

min blog - http://macfly.dk
min photoblog - http://thsch.com

Fra : Kurt Lund

Dato : 18-11-07 10:51

"Thomas Schreiber" <find email på macfly.dk> skrev i meddelelsen

> Mon ikke det er fordi du skyder i RAW?

> Lightroom til generel billedbehandling og Photoshop til mere seriøs
> [...]
Nok lidt overdrevet med Lightroom og Photoshop, når manden er vant til MS
Photodraw.

Prøv Adobe Photoshop Elements 6.0, er nemt at gå til og til amatør foto er
den nok det bedste du kan få

Mvh
Kurt

Fra : Kim