Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lightroom XMP performance
Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-11-07 07:35

Performance problemer i forbindelse med Lightroom's automatiske generering
af XMP filer har været debatteret et par gange i dette forum.

Lightroom V1.3 som netop er blevet frigivet skulle løse dette problem.
Jeg har ikke verificeret at det er tilfældet.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : skeptikeren@privat.d~

Dato : 17-11-07 17:36

On Fri, 16 Nov 2007 07:35:04 +0100, "Mogens Hansen"
<mogens_h@dk-online.dk> wrote:

>Lightroom V1.3 som netop er blevet frigivet skulle løse dette problem.
>Jeg har ikke verificeret at det er tilfældet.

Tilsyneladende har Adobe trukket opdateringen tilbage. Jeg kan i hvert
fald ikke finde den til download.

Fra : Michaelbs

Dato : 17-11-07 18:05

<skeptikeren@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Tilsyneladende har Adobe trukket opdateringen tilbage. Jeg kan i hvert
> fald ikke finde den til download.

Jeg gik bare ind i Lightroom under Help: check for updates. Så gør den
resten selsten selv
Samme med Photoshop.

Iøvrigt en udmærket opdatering 1.3.

mvh Michael

Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-11-07 18:12

<skeptikeren@privat.dk> wrote in message
> On Fri, 16 Nov 2007 07:35:04 +0100, "Mogens Hansen"

[8<8<8<]
> Tilsyneladende har Adobe trukket opdateringen tilbage.

Det er der nogen som siger.
Jeg havde lidt problemer med at få den til at læse Nikon D3 RAW filer -
muligvis var det fordi filerne er lavet pre-release firmware. Lightroom
crashede konsekvent, så en backup database skulle kopieres. Nogle D3 RAW
filer har Lightroom kunnet læse.
I forvirringen fik jeg slettet de Nikon D3 og Canon 1Ds mkIII RAW filer, som
var indlæst - ubetinget min fejl

> Jeg kan i hvert
> fald ikke finde den til download.

Den kan hentes fra (jeg har lige checket)
http://www.adobe.com/downloads/updates/

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : skeptikeren@privat.d~

Dato : 18-11-07 09:05

On Sat, 17 Nov 2007 18:11:47 +0100, "Mogens Hansen"
<mogens_h@dk-online.dk> wrote:

>Den kan hentes fra (jeg har lige checket)
> http://www.adobe.com/downloads/updates/

Jeg prøvede lige nu dit link, og blev vis videre til:
http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=113&platform=Windows

*Her får jeg valget mellem ver. 1.1 og 1.2, men ikke ver. 1.3

Hvis jeg går direkte fra Lightrooms update, bliver jeg sendt til denne

mvh

sk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 18-11-07 09:23

<skeptikeren@privat.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> *Her får jeg valget mellem ver. 1.1 og 1.2, men ikke ver. 1.3

Det forstår jeg ikke - det er ikke hvad jeg ser.

På den side ser jeg Lightrom 1.3, til Windows, som efter et par sider fører
til
http://download.adobe.com/pub/adobe/lightroom/win/1.x/LTRM_WWEFG_win_1_3.exe
og tilsvarende
http://download.adobe.com/pub/adobe/lightroom/mac/1.x/LTRM_WWEFG_mac_1_3.dmg
til Macintosh.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : skeptikeren@privat.d~

Dato : 18-11-07 11:15

On Sun, 18 Nov 2007 09:23:18 +0100, "Mogens Hansen"
<mogens_h@dk-online.dk> wrote:

> [...]
>
>Det forstår jeg ikke - det er ikke hvad jeg ser.
>
>På den side ser jeg Lightrom 1.3, til Windows, som efter et par sider fører

Tak for hjælpen Dine link førte direkte til downloadsiden. Kører
fint nu med ver. 1.3.

mvh

sk