Palm/Mac igen..igen
Fra : iSteen

Dato : 26-11-07 14:04

Jeg er sikker på emnet har været oppe og vende, jeg kan bare ikke finde
det nogen steder.
Jeg har en iBook med Panther samt en Palm Tungsten T2.
Udover at skulle hente Palm-softwaren fra
http://www.palm.com/us/software/desktop/mac.html - er der så ikke en
isync fra Apple jeg skal bruge?
Kan ikke lige finde den på apple.dk

Kan Palm ikke sættes op til at kunne synkronisere iCal, og lignende
Mac-programmer?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-11-07 14:21

iSteen skrev:

> Udover at skulle hente Palm-softwaren fra
> http://www.palm.com/us/software/desktop/mac.html - er der så ikke en
> isync fra Apple jeg skal bruge?

Korrekt, jeg tror denne er den nyeste (søgte på isync under Downloads):

> Kan Palm ikke sættes op til at kunne synkronisere iCal, og lignende
> Mac-programmer?

Jo med ovenstående installeret. Man skal lige sætte lidt op, men det er
så vidt jeg husker ikke så slemt at få det til at virke.

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : iSteen

Dato : 26-11-07 18:24

Michael Rasmussen <news@irczone.invalid> wrote:

> Korrekt, jeg tror denne er den nyeste (søgte på isync under Downloads):

> Jo med ovenstående installeret. Man skal lige sætte lidt op, men det er
> så vidt jeg husker ikke så slemt at få det til at virke.

Tak for info.
Det virker lidt bøvlet at få til at spille sammen med Mac's
standardprogrammer, og Palm Desktop imponerer mig ikke, så muligheden
for at synkronisere, springer jeg over

Fra : Esben

Dato : 26-11-07 20:02

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Tak for info.
> Det virker lidt bøvlet at få til at spille sammen med Mac's
> standardprogrammer, og Palm Desktop imponerer mig ikke, så muligheden
> for at synkronisere, springer jeg over

Det er nu ellers den vigtigste feature IMO siger jeg som mangeåring
mac/palm-bruger...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : iSteen

Dato : 26-11-07 22:17

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Det er nu ellers den vigtigste feature IMO siger jeg som mangeåring
> mac/palm-bruger...

Kan du evt. linke til forklaring/manual til, hvordan man får en Palm til
at spille sammen med iCal, Adressebog etc?
Så ville jeg være en glad mand

Fra : Esben

Dato : 26-11-07 23:20

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Kan du evt. linke til forklaring/manual til, hvordan man får en Palm til
> at spille sammen med iCal, Adressebog etc?
> Så ville jeg være en glad mand

Kan jeg desværre ikke bare lige. Bruger Palm Desktop - har altid syntes
iCal var skod. Men prøv at læse lidt i nyhedsgrupper som

comp.sys.palmtops.pilot
uk.comp.sys.palmtops

eller skriv og spørg nogen der bruger det der.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-11-07 17:54

> [...]

> comp.sys.palmtops.pilot
> uk.comp.sys.palmtops
>
> eller skriv og spørg nogen der bruger det der.

Jeg har også tænkt alvorligt på at bruge Palm Desktop i stedet for
Apples programmer. Jeg formoder, at du lader Palm Desktop erstatte både
iCal og Adressebog. Men må du så ikke undvære samspillet med Mail
(f.eks. at kunne maile til en distributionsliste).

Og hvad med at synce med .Mac? Eller kan PalmDesktop synces med .Mac?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Esben

Dato : 27-11-07 22:25

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> (f.eks. at kunne maile til en distributionsliste).
>
> Og hvad med at synce med .Mac? Eller kan PalmDesktop synces med .Mac?

Nej - det er Apple proprietært! Jeg er nok lidt old school - jeg bruger
det jeg med succes har brugt tilbage fra før OS X. Jeg bruger Eudora (og
har 9 år gamle mails i den - den er lynende hurtig at søge i - bare ikke
fra spotlight og MacSoup - og har absolut ingen trang til at
erstatte nogen af delene, selv om jeg savner noget multithreading i
MacSoup. Oldnordisk, men kær og effektiv på sin egen måde...

Jeg elsker at trykke 'r' og så åbner den en reply i min email fx eller
'f' for follow up.

Men jeg har tre adressekartoteker og det er der nogen der ville have
problemer med, not me... For de tjener vidt forskellige formål...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : iSteen

Dato : 27-11-07 22:31

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg har også tænkt alvorligt på at bruge Palm Desktop i stedet for
> Apples programmer.

Jeg ville være slemt ked af, at forlade Apple's programmer, men hvad er
det, I synes Palm Desktop er bedre til, end fx iCal etc?

Fra : Esben

Dato : 27-11-07 23:15

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jeg ville være slemt ked af, at forlade Apple's programmer, men hvad er
> det, I synes Palm Desktop er bedre til, end fx iCal etc?

Jeg brugte Palm Desktop inden OS X. Da jeg skiftede til OS X da det blev
stabilt nok (10.2.3 deromkring) kiggede jeg på iCal og kasserede det som
for svagt. Art Apple sikkrt har udviklet det imellemtiden er forbgået
min nysgerrighed. Det ville nok kræve at Palm desktop hold op med at
virke , hvad det jo jævnligt truer med

Så jeg orker ikke lige at sætte mig ind i nutidens iCal for at kunne
svare dig

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-11-07 00:10

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jeg ville være slemt ked af, at forlade Apple's programmer, men hvad er
> det, I synes Palm Desktop er bedre til, end fx iCal etc?

Jeg formoder, at Palm Desktop er bedre til at synce med med en Palm
håndholdt. Denne tråd handler (for dem, der kan huske udgangspunktet)
om, at det kan være problematisk med Apples software.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-11-07 11:09

iSteen skrev:

> Tak for info.
> Det virker lidt bøvlet at få til at spille sammen med Mac's
> standardprogrammer[...]

Det er det altså ikke, det er ganske let. Det er bare en del år siden
jeg selv brugte Palm, så jeg har mere eller mindre glemt hvad jeg
gjorde. Men et kig i iSync-hjælp leder til følgende vejledning:

- - - - vejledning fra iSync-hjælp - - - -

Indstille en Palm OS-enhed til synkronisering
Du kan bruge iSync til at synkronisere oplysninger fra Adressebog,
iCal-kalendere samt huskelisten på computeren med adresserne, kalenderen
og huskelisten på en Palm OS-enhed.

Før du kan synkronisere en Palm OS-enhed og computeren, skal du
installere iSync 1.2 Palm Conduit-software. Du kan hente en kopi af
iSync på www.apple.com/dk/isync. Når du først har installeret
programmet, skal du føje en Palm OS-enhed til iSync. Du behøver kun at
gøre det en gang.

Føje en Palm OS-enhed til iSync:
********************************

1
###
Sørg for, at du har installeret iCal 1.5 eller en nyere version, iSync
1.2 Palm Conduit og Palm Desktop 4.0 eller en nyere version til Mac OS X.

Du kan hente den nyeste version af iCal på www.apple.com/dk/ical. Du kan
hente den nyeste version af iSync Palm Conduit på www.apple.com/dk/isync.

iSync kræver HotSync 3.0, som installeres sammen med Palm Desktop
4.0-software. Du kan finde flere oplysninger om Palm Desktop-software på
www.palm.com/macintosh

VIGTIGT: Du bør kun planlægge at synkronisere en Palm OS-enhed med én
computer. Hvis du føjer din Palm-enhed til iSync på flere computere,
synkroniseres oplysninger muligvis ikke korrekt.

2
###
Åbn HotSync Manager (ligger som standard i mappen Palm i mappen Programmer).

3
###
Vælg HotSync > Conduit Settings.

4
###
I vinduet Conduit Settings skal du nu dobbeltklikke på iSync Conduit og
vælge "Enable iSync for this Palm device".

På den måde bliver adressebogen, kalenderen og huskelisterne på Palm
OS-enheden synkroniseret med Adressebog og iCal i Mac OS X vha. iSync.
(Noter på Palm synkroniseres stadig med Palm Desktop).

5
###
Hvis du bruger en Palm-enhed, der er lokaliseret til japansk, skal du
vælge "Dette er en japansk enhed".

Vigtigt: Hvis det er en japansk Palm OS-enhed, og du ikke sætter et hak
ud for dette afkrydsningsfelt, kan dine oplysninger beskadiges.

6
###
Klik på OK.

Palm OS-enheden vises i iSync-vinduet, næste gang du åbner iSync.

Hvis du vil have oplysninger om, hvordan du indstiller Palm til at
synkronisere trådløst vha. Bluetooth, skal du søge efter Bluetooth og
Palm i Mac-hjælp.

Dét er alt der skal til. Nærmest blot en enkelt markering der skal
afkrydses, men det kræver at du har Palm Desktop installeret, selvom du
ikke selv gør brug af den.

Fra : iSteen

Dato : 27-11-07 13:39

> [...]

> gjorde. Men et kig i iSync-hjælp leder til følgende vejledning:
>
> - - - - vejledning fra iSync-hjælp - - - -

Tak for hjælpen, det vil jeg rode lidt med i aften