Har Leoparden ædt batteritiden?
Fra : Lyrik

Dato : 26-11-07 13:14

Hvad siger i til de oplysninger her på siden? har de noget reelt på sig?:
http://mediamac.comon.dk/index.php/forum/show/tid=89028

Et Klip:
"Ja, mit batteri bliver drænet totalt efter opdatering til Leopard. Een
ting er at batteri-tiden er lavere - men at den også dræner det selvom den
er på vågeblus - det er fandeme træls... Hvis jeg glemmer at slukke den om
aftenen, så er den tom om morgenen... og så kan jeg ellers starte den op,
indstille tid og få 2-3.000 alarmer i min ical fra tidernes morgen... øv
øv...

Jeg fik helt nyt batteri i sommers, så det kan ikke være det, der er
problemet."

Jeg synes lysten til den "nedgradering" er ved at fortage sig.

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-11-07 13:35

Lyrik <lyrik@fupheaven.dk> skrev 2007-11-26:

> Hvad siger i til de oplysninger her på siden? har de noget reelt på sig?:
> http://mediamac.comon.dk/index.php/forum/show/tid=89028
På min macbook kan jeg ikke mærke nogen forskel.

Martin
--
Besøg http://www.crunzh.com/crunzhmailmac.htm hvor du kan hente
mit opensource email program til mac.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-11-07 13:43

Martin Schultz wrote:
> På min macbook kan jeg ikke mærke nogen forskel.

Det samme gælder for min MBP. Den holder vist nogenlunde* samme
batteritid som med Tiger.

* Jeg har ikke testet det, men har samtidig heller ikke bemærket nogen
forskel.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-11-07 00:48

> Det samme gælder for min MBP. Den holder vist nogenlunde* samme
> batteritid som med Tiger.
>
> * Jeg har ikke testet det, men har samtidig heller ikke bemærket nogen
> forskel.

Heller ikke umiddelbart nogen forskel på vores MacBook, iBook G4 og
TiBook.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik

Dato : 11-01-08 14:23

On Nov 28 2007, 12:48 am, n...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Heller ikke umiddelbart nogen forskel på vores MacBook, iBook G4 og
> [...]

Jeg har lige købt ny MBP med leopard... Den æder batteri tiden
omgående og ingen advarsel....

Apple det nye Microsoft. (BUILD, SELL and FIX LATER)

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-01-08 22:40

Henrik <meatgoogle@yahoo.com> wrote:

> Jeg har lige købt ny MBP med leopard... Den æder batteri tiden
> omgående og ingen advarsel....

Det lyder ikke godt. Du mener, at den ikke kan køre ret længe på
batteri? Jeg købte jo en for knap en måned siden, og den holder flere
timer på batteriet. Jeg har godt nok ikke taget tid, for jeg bruger den
ikke så længe sammenhængende på batteri, men går til og fra den. Min
fornemmelse er, at det er i hvert fald 3-4 timer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-01-08 11:23

Henrik <meatgoogle@yahoo.com> wrote:

> Jeg har lige købt ny MBP med leopard... Den æder batteri tiden
> omgående og ingen advarsel....

Det kan være en PMU indstilling, kig i Systemprofile under power for
at se om den se om den er sat til ikke at advare.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 12-01-08 12:26

Henrik wrote:

> Jeg har lige købt ny MBP med leopard... Den æder batteri tiden
> omgående og ingen advarsel....

Tror du, det er et problem med Leopard eller din MBP?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Lyrik

Dato : 12-01-08 22:09

Den 12.01.2008 kl. 12:26 skrev Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk>:

> Tror du, det er et problem med Leopard eller din MBP?
Her er to indlæg der beskriver problemet:

"Masser af problemer her
Morten, lørdag 24. november 2007, 01:32
Hej,

jeg har masser af problemer med mit strømforbrug på min macbook pro,
batteri levetiden er under halveret efter opdateringen til leopard!

Jeg har allerede nu Apple inde over, og noget tyder i øjeblikket på at det
muligvis er deres Power management software der er skyld i misæren og at
dette foreløbig er gået ud over folk med sony batterier fra samme "LOT"
nummer..

Opdatere med mere info efterhånden
Besvar indlæg
Anmeld indlæg
      Macbook også et problem
olefolke, lørdag 24. november 2007, 10:59
Min Macbook har jeg altid pralet med at have batteritid til et 3-timers
langt fagforeningsmøde - men måtte konstatere sidste gang jeg sad til møde
og skulle skrive referat, at jeg måtte give den ekstra strøm allerede
efter en time (hvor jeg selvfølgelig blev drillet) - der var den helt ned
på 24% og den var fuldt ud opladet. Så et eller andet gør Leopard altså -
troede egentlig bare det var tid at få skiftet batteri, men faldt så over
disse indlæg. Mit batterinedgang er tydeligvis i forbindelse med at jeg
indlæste Leopard - ganske markant endda!"
indlæggene er fra tråden:
http://mediamac.comon.dk/index.php/forum/show/tid=89028

Leopards batterimanagement?

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 12-01-08 22:50

Lyrik wrote:

> Her er to indlæg der beskriver problemet:

Jeg er helt med på at problemet findes, men jeg ved også, at ikke alle
oplever det.

Min pointe - i forhold til Henriks indlæg - var, at det nærmere lyder
som et hardware-problem end et problem med Leopard, hvis MBP'en 'bare'
slukker og dræner batteriet på få minutter/sekunder. Men det er jo så
baseret på min tolkning af 'omgående' og 'uden advarsel' :)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : N/A

Dato : 12-01-08 12:26

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-01-08 13:53

Henrik <meatgoogle@yahoo.com> writes:
>Jeg har lige købt ny MBP med leopard... Den æder batteri tiden
>omgående og ingen advarsel....

Jeg oplever ingen problemer i den fiorbindelse med MB 1,83, ca et år
gammel - mellem 2 timer og 35 minutter 3 timer og 17 minutter på en
opladning. Maskinen bruges dagligt både med og uden strømforsyning.
Derimod oplevede jeg periodisk en voldsom forsinkelse fra tastetryk til
tegnet kom på skærmen, men det er løst med seneste opdatering af Leoparden.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311