adressebog vCards
Fra : hans jørgen hvid

Dato : 22-11-07 12:15

Hvor finder jeg Adressebogs vCards hvis jeg skal importere dem til min
ny computer?
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-11-07 21:01

hans jørgen hvid <hj.hvid@mail-telia.dk> wrote:

> Hvor finder jeg Adressebogs vCards hvis jeg skal importere dem til min
> ny computer?

Adressebogen bruger ikke vCard. D.v.s. det gør den vel egentlig. De
enkelte kontakter ligger bare ikke som separate vCard, men du kan
eksportere dine kontakter som vCard.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-11-07 22:35

> Adressebogen bruger ikke vCard. D.v.s. det gør den vel egentlig. De
> enkelte kontakter ligger bare ikke som separate vCard, men du kan
> eksportere dine kontakter som vCard.

Korrekt. Adressbook.app bruger en SQLite database. SQLite anvendes i
en lang række applikationer på Mac OS X.

Fra : hans jørgen hvid

Dato : 23-11-07 00:27

> Korrekt. Adressbook.app bruger en SQLite database. SQLite anvendes i
> en lang række applikationer på Mac OS X.

Men i hvilken mappe ligger de? Jeg har lavet en komplet pack-up af min
gamle computer, så jeg kan hente forskellige ting ind på min ny
efterhånden som det passer mig.
mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-11-07 00:47

hans jørgen hvid <hj.hvid@mail-telia.dk> wrote:

> Men i hvilken mappe ligger de? Jeg har lavet en komplet pack-up af min
> gamle computer, så jeg kan hente forskellige ting ind på min ny
> efterhånden som det passer mig.

Ligesom din e-mail og meget andet af den slags i biblioteket i din
brugermappe under Application Support.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : hans jørgen hvid

Dato : 23-11-07 12:25

> Ligesom din e-mail og meget andet af den slags i biblioteket i din
> brugermappe under Application Support.

Tak for hjælpen. Det lykkedes ikke at importere noget som helst, men så
blev jeg da så klog. Det er nu også ret hurtigt at finde de mest brugte
adresser i mail, trøster jeg mig med
mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-11-07 00:47

> [...]

> Tak for hjælpen. Det lykkedes ikke at importere noget som helst, men så
> blev jeg da så klog. Det er nu også ret hurtigt at finde de mest brugte

Hvis du vil have dem som vCard, kan du EKSportere dem fra Adressebog.
Disse vCard kan du så importere i et andet program, hvis det er det, du
ønsker.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 25-11-07 05:01

Korrekt. Du eksporterer dem ved at vælge kortene og så trække dem over
i en mappe eller ud på skrivebordet. Eneste ulempe er, at du ikke får
information om grupper med over i den nye adressebog.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen