Send mail form på stofanets hjemmesider.
Fra : Alex

Dato : 13-07-01 13:37

Hej.
Hvordan få jeg det til at fungere ..??
Jeg fatter Nada ! simplehen .. har prøved at upload nogle scripts og html
sider .. og gjørt som det var på read-me file men det virker ikke ..
det er sikkert noget fokert jeg laver ..
Nogen kan hjælpe mig med det ? måske har i et script som er lige til at
upload til server.
Håber i kan hjælpe mig , for jeg har opgivet.

Hilsen
Alex.

Fra : Kim Blindbæk

Dato : 13-07-01 14:21

Alex wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> upload til server.
> Håber i kan hjælpe mig , for jeg har opgivet.

Prøv at beskrive lidt nøjagtigere hvad du gør, og hvad der sker.

/kim

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Alex

Dato : 13-07-01 14:54

Jeg uploader en fil det hedder form.pl , eller form.cgi ( asci )
og en html side med selv form man skal skrive på ..
de ligger både i roden .. ved ike hvor ellers jeg skal smide den fil .cgi
jeg har aldrig prøved at lave sådan noget og fatter nada af det .

det skulle være sådan at man kan send en mail til mig fra hjemmeside, men
når jeg trykker på SEND knape , kommer en side from med " siden er ikke
fúndet" og den mail bliver ikke sendt.

Fra : Alex

Dato : 13-07-01 14:59

Det var også noget med at CHMOD filen til 755 , men hvis jeg bare ændrer
noget , den siger DENIED !
jeg kan ikke ændre noget ....
den er på 644
kan ikke ændres til andet .

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-07-01 17:51

Fri, 13 Jul 2001 15:59:28 +0200, skrev "Alex"
<Imaginere@hotmail.com>:

>Det var også noget med at CHMOD filen til 755 , men hvis jeg bare ændrer
>noget , den siger DENIED !

Det er ikke sikkert du kan bruge det på en hjemmeside hos
Stofanet, er det nogen scripts du har hentet hos dem eller har du
hentet dem et andet sted?

Når man bruger hjemmesidepladsen hos en udbyder, så kan man
normalt kun bruge de formmails m.v., som de stiller til rådighed.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : jopa

Dato : 13-07-01 19:14

Alex skrev bla..
> Hvordan få jeg det til at fungere ..??

Hej
Det første du skal sikre dig er at din udbyder tillader egne CGI Script's,
og hvis det ikke er tilfældet har de sikkert en formmail du kan bennytte.

jopa

www.jp-web.dk

Fra : Alex

Dato : 13-07-01 20:38

Hej
> [...]
> og hvis det ikke er tilfældet har de sikkert en formmail du kan bennytte.

hej .
Jeg har fundet er guide på html.dk
den vil jeg prøve at læse og se om jeg bliver kløger efter det.
tark for alle indlægs :)
HIlsen
Alex-

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 14-07-01 09:06

Den 13 jul 2001 skrev Alex følgende i news:9imq21$894$1@sunsite.dk

> [...]
> upload til server.
> Håber i kan hjælpe mig , for jeg har opgivet.

Øhh, har du kastet et blik på:
http://home1.stofanet.dk/cgi.html

Her bekrives det, hvordan du bruger den formmail som Stofa stiller til
rådighed. Du kan ikke bruge egne CGI scripts på din Stofanetside.

Kasper Damkjær
www.damkjaer.net

Fra : Erik

Dato : 14-07-01 10:03

Hej Alex

Er det noget i den her stil http://home1.stofanet.dk/e-jensen/mail.html
lav en html fil med dette indhold.

<form METHOD="POST" ACTION="/cgi-bin/mailto">
<input type="hidden" name="recip" value="din-email@mail1.stofanet.dk">
<input type="hidden" name="subj" value="Mail fra homepage">
<input type="hidden" name="return" value="http://www.din side.dk">
<center>
</center>
</form>

Fra : Alex

Dato : 14-07-01 17:11

Hej igen .
Kan det passe at sendmail ikke er konfig. sådan at man kan bruge alle
funktioner ?
prøve lige at se here :
ww.Slayerjam.com
under booking
prøve evt. at sende en mail, ejg har sat "redirect", og "sort" bla. men det
virker ikke.
Det mail man modtager kommer helt blandet , og så siger man det på den
standard side.
Har i nogle forslags hvad man kan gøåre ved det ?
Tark :)
Hilsen
Alex.