Hvad betyder dette - DHCP Client ??
Fra : -= Texas =-

Dato : 13-07-01 12:52

Jeg er begyndt at få en lille besked med overskriften DHCP Client.
Og indholdet er følgende " Your computer has lost the lease to it's
IP network address. Networktransaction can no longer be performed
on the device" Hvad sker der her ??

Jeg køre adsl fra CC.

Fra : Jensen

Dato : 13-07-01 14:28

"-= Texas =-" <box2600@XXXhotmail.com> wrote in message
> [...]
> Og indholdet er følgende " Your computer has lost the lease to it's
> IP network address. Networktransaction can no longer be performed

den dynamiske ip addresse som du fik da du loggede på, der er "leje"perioden
udløbet og du skal så forny ip addressen...(logge af logge på)

Jensen

Fra : Steen Suder

Dato : 13-07-01 16:11

Jensen wrote:

> "-= Texas =-" <box2600@XXXhotmail.com> wrote in message

> den dynamiske ip addresse som du fik da du loggede på, der er "leje"perioden
> udløbet og du skal så forny ip addressen...(logge af logge på)

Nu skrives der ikke eksplicit hvilket OS der er tale om, men jeg antager
at det er Windows.
Normalt bliver DHCP klienten vel oplyst om hvor lang tid en lease gælder
og kan på grundlag af denne oplysning selv finde ud af hvornår den skal
forny den? Sådan plejer det at være.

Derfor lugter det lidt af software og/eller konfigurationsfejl, gør det
ikke?

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-07-01 17:08

Hej Steen

"Steen Suder" <CAB@earthling.net> skrev i en meddelelse news:3B4F0F7D.FBE7D03D@earthling.net...

> Normalt bliver DHCP klienten vel oplyst om hvor lang tid en lease gælder
> og kan på grundlag af denne oplysning selv finde ud af hvornår den skal
> forny den? Sådan plejer det at være.

Korrekt, når halvdelen af leaseperioden er udløbet, kontakter PC'en DHCP
serveren for få leasen fornyet. Det har intet at gøre med om man logger på eller ej.

> Derfor lugter det lidt af software og/eller konfigurationsfejl, gør det
> ikke?

Kan også være problem med ADSL routeren (som vel er hans DHCP server).

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Jakob K. Nielsen

Dato : 14-07-01 14:37

Jeg vil da foreslå at manden prøver at få tildelt en IP adresse med
kommandoen "ipconfig /renew" fra en dos prompt. Det kunne jo være at det
virkede...

Mvh Jakob K. Nielsen
www.geforce.dk
jakob@geforce.dk

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 14-07-01 14:59

Hej Jakob

"Jakob K. Nielsen" <jakob@geforce.dk> skrev i en meddelelse news:9iphuf$has$1@sunsite.dk...
> Jeg vil da foreslå at manden prøver at få tildelt en IP adresse med
> kommandoen "ipconfig /renew" fra en dos prompt. Det kunne jo være at det
> virkede...

Selvfølgelig.
Men gider man det dagligt ?

--