Salgstal for et produkt
Fra : astrup@gmail.com

Dato : 15-11-07 16:30

Hej alle,

Jeg skal skrive en opgave i marketing omkring produktlivscyklus, og i
opgaven skal jeg inddrage et produkt. I den forbindelse har jeg brug
for nogle data omkring produktet, i form af omsætning og lignende. Det
behøver ikke være specielt omfattende.

Problemet er bare at jeg er lidt blank mht valg af dette produkt? Har
overvejet sådan noget som f.eks. Bacardi Breezers, fordi de blev
lanceret for ca 5 år siden og har haft en stor vækst siden da, men
måske er de ved at nærme sig en modningsfase nu. Jeg kan bare ikke
finde nogle salgstal nogle steder...

Nogen som ved hvor jeg kan finde sådan nogle data? Som sagt er det
ligegyldigt hvilket produkt...

På forhånd mange tak!

Mvh Morten

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-11-07 19:31

astrup@gmail.com skrev den 16-11-2007 00:30:
> [...]
> lanceret for ca 5 år siden og har haft en stor vækst siden da, men
> måske er de ved at nærme sig en modningsfase nu. Jeg kan bare ikke

Prøv og søg på statistikbanken.dk

http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/SelectVarVal/Define.asp?Maintable=ALKO1&PLanguage=0

desværre ikke helt ned på specifik produktnavn. men der hen af.

du kan også kigge på http://www.statistikbanken.dk/varer for en masse
andre varer. Igen desværre ikke ned på varemærke, men noget der ligner.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Max

Dato : 16-11-07 20:09

Hej Morten

> Nogen som ved hvor jeg kan finde sådan nogle data? Som sagt er det
> ligegyldigt hvilket produkt...

Find et produkt og ring så til markedtingschefen for det firma der
laver det, snak med ham og fortæl om din opgave, så er der stor
mulighed for at du får den hjælp du har brug for.

--
Mvh Max