OM AT MISFORSTÅ HINANDEN=en usenet rutine
Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-07 06:27

OM AT MISFORSTÅ HINANDEN

" En grænse for høresans. Man hører kun de spørgsmål, som
man er i stand til at finde et svar på. Nietzsche

" It is by universal misunderstanding that all agree. For if,
by ill luck, people understood each other, they would never agree Oscar
Wilde

FLANDERS: Hi diddly ho, neighbour!HOMER: Get lost Flanders!
FLANDERS: OKl-ee doklee! David Richardson, Homer Loves Flanders`, The
Simpsons, Fox TV, 1994

"Jeg forstår ikke noget, der er indviklet. Albert Einstein som svar på
spørgsmålet: Hvad er Deres hemmelighed?

"Vil man gøre en ven noget forståeligt, må man passe få at finde ham hvor
han er.Min mere-forståen hjælper ellers intet. Så vil jeg i grunden ikke
gavne ham, men beundres af ham. " Søren Kierkegaard

"Understand, Ginger? Stay out of the garbage, or else!
WHAT THEY HEAR: blah blah GINGER blah blah blah blah blah blah blah blah
GINGER blah blah blah blah blah..Gary Larson, The Far Side, carton, 1983

"People only see what they are prepared to see. Ralph Waldo Emerson
1803-1882

Intelligence is charactarized by the natural lack of ability to understand
life. Henri Bergson

It is not always by plugging away at a difficulty and
sticking at it, that one overcomes it; but, rather, often by working on the
one next to it. Certain people and certain things require to be approached
on an angle. Andre Gide

Jeg har bestræbt mig på ikke at latterliggøre, ikke at græde
over, ikke at afsky, men at forstå menneskers gerninger.
Spinoza

Jeg ved alt, jeg forstår ingenting af det, jeg taler om det,
og jeg skriver om det. ChateaubriandWilde