Pludselig is-tid ?
Fra : Øl er godt !

Dato : 14-11-07 22:54

Læste lidt om , at i 2008 ville ophedningen af jorden accellerere
voldsomt.Husker ikke lige hvor jeg læste det.
Det jeg så forstår , er at Golfstrømmen stopper med at trække varme / varmt
vand op til nordeuropa .
Stopper helt , grundet alt det smeltede ferskvand fra polerne , ødelægger
pumpefunktionen. Nå , men kan huske for et stykke tid siden , at nogle
videnskabsfolk skrev , at istiden kunne komme meget hurtigere end beregnet .
De mente at det kunne sammelignes med at skubbe en ting ud over en
bordkant.Den ting ville så accellere lynhurtigt og helt ude af kontrol. Mit
spørgsmål er nu:
Skal jeg købe en firehjulstrækker eller kan jeg bare købe mig den BMW jeg
drømmer om ? Kommer vel lidt an på hvor hurtigt den istidskatastrofe kommer
? Lyder som en joke og er det også , men er lidt nervøs ved udsigten til
lynfrysning , a la Al Gore !

PS: og nej , har ikke overvejet at posten den i alt.dk fritid.biler... lol

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 15-11-07 09:00

"Øl er godt !" <virker ikke@plut.rutte> wrote in message
> Skal jeg købe en firehjulstrækker eller kan jeg bare købe mig den BMW jeg
> drømmer om ?

Køb en "BMW X5 security". Den har 4-hjulstræk.

Fra : Øl er godt !

Dato : 15-11-07 10:35

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Øl er godt !" <virker ikke@plut.rutte> wrote in message
>
> Køb en "BMW X5 security". Den har 4-hjulstræk.

Det med bilvalget var et lille humoristisk indfald .
Det andet spørgsmål med pludselig istid , er seriøst ment ..

Mvh.

Fra : Øl er godt !

Dato : 15-11-07 11:40

"Øl er godt !" <virker ikke@plut.rutte> skrev i en meddelelse

> "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> Det med bilvalget var et lille humoristisk indfald .
> Det andet spørgsmål med pludselig istid , er seriøst ment ..
>
> Mvh.

Spørgsmålet er , om det er muligt istiden kommer MEGET hurtigt. Mener jeg
læste om mammutter i Sibirien
der var lynfrosset , med mad i munden...

Fra : Max

Dato : 15-11-07 16:44

Hej ?

> Spørgsmålet er , om det er muligt istiden kommer MEGET hurtigt. Mener
> jeg læste om mammutter i Sibirien

I den sammenhæng kan et par hundrede år jo godt være meget hurtigt.
Men jeg læste engang at det der kunne starte en eventuel ny istid
skulle være noget med at havisen blev liggende sommeren over.

--
Mvh Max

Fra : JB

Dato : 15-11-07 18:42

> Det med bilvalget var et lille humoristisk indfald .
> Det andet spørgsmål med pludselig istid , er seriøst ment ..

Men helt seriøst bør du nok kontrollere om den har rigeligt med frostvæske
på køleren uanset hvilken model du vælger.

JB

Fra : Øl er godt !

Dato : 15-11-07 19:45

"JB" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Men helt seriøst bør du nok kontrollere om den har rigeligt med frostvæske
> på køleren uanset hvilken model du vælger.
>
> JB

ROFL !

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 15-11-07 22:40

"Øl er godt !" <virker ikke@plut.rutte> wrote in message

> Det med bilvalget var et lille humoristisk indfald .

Det var jeg godt klar over

Fra : Øl er godt !

Dato : 15-11-07 19:46

> [...]
> udsigten til lynfrysning , a la Al Gore !
>
> PS: og nej , har ikke overvejet at posten den i alt.dk fritid.biler... lol

Et tillægsspørgsmål:
Har videnskabsfolk ingen humor ?
he he

Fra : Per A. Hansen

Dato : 15-11-07 14:25

> [...]
> voldsomt.Husker ikke lige hvor jeg læste det.
> Det jeg så forstår , er at Golfstrømmen stopper med at trække varme /

Nej - det beror på fejlmålinger. Man har fundet ud af, at Golfstrømmen
varierer meget - det er ikke ligegyldigt, hvornår man foretager måling.

> [...]
> kommer ? Lyder som en joke og er det også , men er lidt nervøs ved
> udsigten til lynfrysning , a la Al Gore !

Køb en cykel. Det er alt for ensidigt alene at koble fossil energi sammen
med klimaændringer. Fossil energi er en mangelvare - det bør man primært
handle ud fra.

Per A. Hansen

Fra : Morten

Dato : 16-11-07 14:49

> Køb en cykel. Det er alt for ensidigt alene at koble fossil energi sammen
> med klimaændringer. Fossil energi er en mangelvare - det bør man primært
> handle ud fra.

Nu er det så heldigvis sådan at benzinmotorer rimeligt nemt kan ændres til
at køre på ethanol (er dog lidt i tvivl om det vil gå ud over holdbarheden
ved 2-takts, men 4 takts er nemt og intet problem) og dieselmotorer til at
køre på rapsolie (samt de fleste andre "mad"-olier).

Kunne selv helt vild godt tænke mig en diesel-knallert (tror jeg ej findes)
el. MC (Enfield, gl. Engelsk, bygges nu i indien) ombygget til at kunne køre
på rapsolie. Med de priser vi har på brændstof kan det jo betale sig at købe
fritureolie i Metro fremfor på tanken og snart selv i supermarkedet. Og så
er det da lidt fedt at næste gang der er generalstrejke kan man smutte ned i
supermarkedet forbi de tomme hylder med gær og ribbe madolien :)

Mvh
Morten