Pesticidspredning skal kontrolleres.
Fra : Poul E Hansen

Dato : 09-11-07 14:58

Fra http://socialdemokraterne.dk/A-Socialdemokraterne-Pesticid-fri-zoner-omkring-daginstitutioner-default.aspx?func=article.view&id=209333
:

" Ny forskning har vist, at pesticider kan skade nervesystemet og
hjernens udvikling, specielt hos børn. Derfor kræver
Socialdemokraterne pesticid-fri zoner på 1 km. omkring
daginstitutioner.
9. november 2007
- Vores børn er ekstra sårbare under deres udvikling, og vi har et
særligt ansvar for at beskytte netop dem i lyset af den nyeste
forskning. Da jeg var miljøminister, forbød vi alle de pesticider, der
kunne ende i grundvandet, men nu ved vi, at truslen fra pesticider er
bredere end det, siger Svend Auken."

Så omend virkningen af pesticider i vores vandmiljø som regel ikke er
et problem, så er der (bla.) problemet med, at pesticiderne spreder
sig til omgivelserne når der sprøjtes. Men det kunne da have været
godt med information om, på hvilken måde og i hvilket omfang, de børn
der indgik i forskningen, blev udsat for pesticider.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-07 15:57

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse " Ny forskning har
[...]

BW: Fortæl helt præcis hvordan du eller nogen du kender er blevet syg af de
meget fortyndede pesticider som kan ramme uskyldige i Danmark?

Fra : kk

Dato : 09-11-07 16:11

> [...]
>
> BW: Fortæl helt præcis hvordan du eller nogen du kender er blevet syg af
> de meget fortyndede pesticider som kan ramme uskyldige i Danmark?

Spis nu brød til BW.
Hvis man kender virkningen på f. eks. forsøgsdyr, og har en ide om at den
vil være den samme på børn under udvikling, er der i mine øjne ingen grund
til at vente på at få misdannede(-udviklede) børn forinden man tager skridt
til at undgå det. (Hellere safe end sure!
Børnene er, trods alt, artens fremtid.
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-07 17:34

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til at vente på at få misdannede(-udviklede) børn forinden man tager
> skridt til at undgå det. (Hellere safe end sure!

Jeg har ikke sagt at der skal være stabler af lig på bordet før vi forbyder

Men er der eet eller en dokumenteret sygdom pga fx stråforkortere eller
pftalater i legetøj

Jeg spurgte efter konkrete eksempler - kan andre give sådanne?

Jeg kan nogen ord om overdreven ANGST OG FRYGT

Anxiety is the dizziness of freedom . Søren Kierkegaard

An Anxiety is the interest paid on trouble before it is due.
William R. Inge 1860 - 1954

an Bekymringer er som babyer: jo mere man kæler for dem, desto
bedre trives de. Douglas Jerold

an De Modløse synger ikke. Georg Brandes

an Det eneste vi har at frygte, er frygten selv.
Roosevelt

An Frygten for en fare titusinde gange mere skrækindjagende end
selve faren, når man står over for den. Vi føler angstens byrde meget
tungere end selve ulykken, når den endelig kommer over os. Daniel
Defoe

An If I knew what I was so anxious about, I wouldn´t be so
anxious. Mignon Mclaughlin, American journarist

An If you are scared to go to the brink, you are lost. John
Foster Dulles 1888 - 1959

an Jeg har haft mange problemer i mit liv. De fleste af dem
blev ikke til noget. Mark Twain

An Jeg tror simpelthen ikke, H.C.Andersen har nogen angst. Han
er så skør og så meget en original, at han ikke engang har noget en
original, at han ikke engang har nogen fornemmelse af at være overskygget af
forgængere, af sin gæld til folklore og folkeeventyr. Jeg kan næsten ikke
forklare, hvor unik han er.Yale professoren Howard Bloom

an Jesus: Bekymr jer ikke. Men vær som himlens fugle og markens
liljer, der
hverken syr eller spinner.
An Angst æder sjæle" Heinrich Heine

An Man kan næsten klare hvad som helst, bare man ikke bekymrer
sig. Gösta Ekman

An Man opdager ingen nye verdensdele, hvis man ikke har mod til
at lade alle kyster ude af syne. André Gidé

An Mange bliver først modige når de ikke ser anden udvej.
William Faulkner

An Mod er vovestykket at kunne mere end man kan.
Heinrich Weisner

An Mod kan kun måles på, hvem der står på ens side, og hvem der
ikke gør det. Ludwig Marcuse

An Som vandet dråbevis kan fylde kruset, sådan kan det
uforstandige fyldes til randen af bekymringer. Indisk orsprog

An The Decline and Fall of the Roman Empire Our sympathy is cold
to the relation of distant misery. Edward Gibbon 1737 - 1794

an Værdier lagde menneskene ind i tingene, for at holde sig i
live. Nietzsche

an0 Anxiety is the dizziness of freedom . Søren Kierkegaard

an0 Cunning and treachery are the offspring of incapacity
Francois de La Rochefoucauld (1613-1680)French Classical Writer.

AN0 Hvilken virkning har intet ? Det føder angst. Søren Kierkegaard
Angst er frihedens mulighed som mulighed for muligheden

Muligheden er den tungeste af alle kategorier.

Hvilken er min sygdom? Tungsind. Hvor har denne sygdom sit sæde? I
indbildningskraften og muligheden er dens næring. Søren Kierkegaard

An0 I have discovered that all human evil comes from this, man's
being unable to sit still in a room Pascal

an0 Opslugt af rummenes uendelige vidder, som jeg intet ved om,
og som intet ved om mig, så gyser jeg. Disse uendelige rums evige tavshed
får mig til at gyse.

AN0 The mass of men lead lives of quiet desperation.
Henry David Thoreau

ana Det eneste, der skiller mig fra et træ eller en jordbunke, er
angsten. Anne Hérbert

Ana Fred i sindet får man ved at gøre sig klart det værste, der
kan ske. Jeg tror det psykologisk betyder frigørelse af kraft.
Lin Yutang

ana Intet er frygteligere end frygten selv.
Francis Bacon

ana Magt er ikke ro, magt er frygt. Frygt forvandlet til
drivende vilje. H.C. Branner

ana Nothing is so much to be feared as fear.
Francis Bacon,, Henry David Thoreau, F D Roosewelt

ANa Ofte fører frygten for noget ondt til noget ondere
Nicolas Boileay

ana Tåber er aldrig ilde tilpas. Stupiditet er uden ængstelse.
Goethe Stupidity is without anxiety. Goethe

ana To live is ever to be in danger. Nietzsche

ana Vi må ikke lade os skræmme. Skrækslagne mennesker er det
nemmeste bytte for alt, hvad de mest frygter Margrethe
II

Anb Den, der ikke kender angst, mangler noget, som ingen kan være
foruden: fantasi. Herta Müller

Anb Farlig er tvivlen på egen kræfter. Arnulf Øverland

ANb For nylig traf jeg en, der havde angst for angsten. Hvor
gjorde han mig bange. Folmer Elling

anb Frykt er ond samvittigheds ståldbroder.

anb Jeg ved nu, at det altid mindre er Forhærdelse og bevidst
Ondskab, end Vildfarelser og nedarvede Fordomme, der avler Grumheden i
verden. Henrik Pontoppidan

anb Our greatest misfortunes come to us from ourselves
Rousseau (1712-1778)French Philosopher, Author, Theorist, and Compose.

anb The thoughts of a prisoner . they're not free either. They
keep returning to the same things. Alexander
Solzhenistsyn

anc Biting nails is still the most preferred form of suicide in
this country. Benny Andersen

anc Nothing is more expensive than a start. Nietszche

anc We are more often frightened than hurt: our troubles spring
more often from fancy than reality. Seneca

and a new generation grows up that is familiar with it.
Sandhedens modstandere kan aldrig udryddes, men de dør efterhånden ud. Max
Planck Planck (1858-1947)German Physicist

and En lille smule frygt for noget bestemt er godt. Den dæmper
den langt større angst for noget ubestemt.
Robert Musil

and Jeg har haft mange problemer i mit liv, men de fleste af dem
blev ikke til noget. Mark Twain

And Man's grandeur stems from his knowledge of his own misery. A
tree does not know itself to be miserable. Pascal

and Stå aldrig til søs, lad de andre stå...

And Succes giver tryghed, tryghed giver succes. Ulrich
Schamoni

Anf We could be cowards, if we had courage enough. Thomas Fuller
1618 - 1661

anfa At gøre, hvad du er bange for, det er at leve.
Oluf Høst

anfald af menneskekærlighed eller af de indvendinger

anfm Jeg tror, at den største fejl er at være bange... Fuldkommen
kærlighed overvinder frygten. Når jeg ser tilbage på mit tidligere liv, ser
jeg, at de forkerte ting, jeg har gjort, alle skyldes frygt ...
Katherine Mansfield

Anfm At kæmpe mod en tyr, hvis du ikke er bange, er ingenting. Ikke
at kæmpe mod en tyr, hvis du er bange, er heller ingenting. Men at kæmpe mod
en tyr, når du virkelig er bange - det er virkelig noget. Anonym tyrefægter

anfm At vide, hvad det rigtige er, og ikke gøre det, er mangel på
mod. Konfucius

anfm Den, der er bidt af en slange , er bange for selv skyggen af
et reb.

Anfm Det er bedre at være en kujon et kort øjeblik end at være død
resten af livet. Irsk ordsprog

Anfm Det er meget sikrere at være frygtet end elsket. Machiavelli

anfm Det er sværere at være sin elskerinde tro,

anfm Everyone becomes brave when he observes one who despairs
Nietzsche

anfm Fear makes men believe the worst Quintus
Curtius-Rufus (fl. 100 A.D.)Roman Historian.

Anfm Fred i sindet får man ved at gøre sig klart det værste, der kan
ske. Jeg tror, at det psykologisk betyder frigørelse af kraft. Lin Yutang

anfm Frygt - det laveste instinkt hos mennesket.
Fridtjof 1861-1930

anfm Frygt: moralens moder.Friedrich Nietzsche

anfm He that fears not the future may enjoy the present.
Thomas Fuller

anfm How much pain have cost us the evils which have never
happened. Thomas Jefferson

anfm I farens stund kender frygten ingen nåde.
Julius Cæsar

Anfm My fear . . . is my substance, and probably the best part of
me.Kafka

anfm Often we are firm from weakness, and audacious from timidity.
La Rochefoucauld

anfm Redd mand frier ikke vakre møer. Danske
Ordsprog

anfm The torment of precautions often exceeds the dangers to be
avoided. It is sometimes better to abandon one's self to destiny.
Pinsler ved forsigtighed overgår de farer, der skal undgås - ofte er det
bedre at overlade sit selv til skæbnen. Napoleon I - risikonarkoman med
megasucces i ret lang tid

Anfman My fear . . . is my substance, and probably the best part of
me.Kafka

anfmeska Medlidenhet med alle" - det ville bety hardhet og tyranni overfor
deg, kjære neste! -Nietzsche

ANFMhåkm De ere ligeså gode katte, der forjage, som fange
musene. Danske Ordsprog

anfmmr Med frygt begynder, hvad der ender i ærefrygt.
Elazar Benyoëtz

anfmusanfma One should always have one's boots on, and be
ready to leave. Montaigne, Michel de (1533-1592)

ANFMusanfma The first and great commandment is, Don't let them
scare you. Elmer Davis

ANFMusANFMa The only thing I am afraid of is fear.
Arthur Wellesey, Duke of Wellington

ANFMusanfmFrykt er ofte en spåmand, ofte en løgner.
Danske Ordsprog

ANFMusanfmkl Den, der tager pistol med til kortspil, behøver slet
ikke at bruge den - bare de andre ved, at han har den
Aksel Larsen

anfmusneRs We poison our lives with fear of burglary and
shipwerck and, ask anyone, the hose is never burgled and the ship never goes
down. Jean Anoulh

anfmUTRYKusccfmkl. Hvor frykt er, der er hæder.
Danske Ordsprog

ang Hvis du vågner op,og intet i dig gør ondt,
så er du død.Levende mennesker er altid på flugt fra noget.

ang Ængstelighedens grad er en målestok for intelligensen.
Nietzsche

ang Everyone becomes brave when he observes one who despairs.
Nietzsche

ANh Angst har alle dage været vældig livsbekræftende, og de mest
livsduelige mennesker i dag er måske dem, der kaldes neurotiske.
Elsa Gress

ANhAngst er den pris, vi betaler for vores bevægelighed. Planter og sten
kender ingen angst. Hans Kudszus

animals, having wandered furthest from his instincts. Nietzsche

Anq Ligesom vinen forgærer til eddike, forvandles seksualitet til
angst. Sigmund Freud

anq Stupidity is without anxiety.
Goethe

anua "Alt som gør os passive, gør os til kastebold mellem vore
følelser."Nietzsche

anua I have always been of opinion that hard work is simply the
refuge of people who have nothing whatever to do Oscar Wilde

anua It is the misfortune of the active, that their activity is
almost always a little senseless. Nietzsche

Anua Når jeg ikke længere arbejder, er det ude med mig.
Friederich von Schiller

anw The dread of evil is a much more forcible principle of human
actions than the prospect of good. John A. Locke

anw How much pain have cost us the evils which
have never happened. Thomas Jefferson

Anw Angsten minder - venligt men bestemt - om at Lidenskab,
Redelighed og Mod til at se sig selv i øjnene, er og forbliver det
afgørende" Søren Kierkegaard

Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-07 18:01

> [...]
> til at vente på at få misdannede(-udviklede) børn forinden man tager
> skridt til at undgå det. (Hellere safe end sure!

Og børn har beskyttere - deres mødre
Er du bange for at børn ikke passes godt nok på af deres mødre, mht
pesticider, så belær mødrene om din overforsigtighed og gør den
overbevisende

HER LIDT OM MØDRE

En mor har ingen alder. Kjeld Abell

mo "Du kan ikke hjælpe nogen, hvis du ikke kan tåle at se dem
lide" Steen Larsen, DLH-pædagogik-lektor

mo "Du spørger hvorfor jeg tror - jeg svarer FORDI MIN MOR
TROEDE" Grundtvig

mo Alle børn er konger i deres mor's fantasi's kongerige. Freud.

Mo Alle fødes som konger, og de fleste dør i landflygtighed.
Oscar Wilde

Mo Den mest sublime form for egoisme hedder moderkærlighed.
Heinrich Wolfgang Seidel

mo Enhver so synes bedst om sine grise(ordsprog)

mo Fra moderen: Enhver bærer et billede på kvinden i sig fra
moderen: af dette bliver han bestemt til i det hele taget at højagte
kvinderne eller ringeagte dem eller i almindelighed være ligegyldig overfor
dem. " Nietzsche Everyone carries within him an image of the woman, that he
gets from his ; that determines whether he will honor women in general
or despise them og be generally indiferrent to them. Nietzsche

Mo I sin moders øjne er billen en gazelle. Tuaregisk
ordsprog

mo In the mind of a woman, to give birth to a child is the short
cut to omniscience. Gelett Burgess

Mo Jeg tror på gud fordi min mor gjorde det. Grundtvig

mo Man kan ikke banke noget ind i sine børn, men man kan klappe
meget ud af dem. Astrid Lindgren

mo Mennesket er det eneste dyr, der tillader sit afkom at vende
tilbage til hjemmet. Bill Cosby

Mo Min mor havde mange genvordigheder med mig, men jeg tror hun
nød det. Mark Twain (1835-1910

Mo Never marry a man who hates his mother, because he'll also
hate you Anonym

mo Nis Petersen 1897-1943 skrev "Jeg læser at i
Moabit-fængslet i Berlin har en mor dræbt sit nyfødte barn. Avisen kalder
hende morder. Jeg tænker >Hvor må hun have lidt<."

MO Nogle kvinder har behov for lykkelige og respekterede børn,
andre behøver ulykkelige børn, for ellers kan de ikke demonstrere deres
godhed som mødre.Nietzsche

mo Og således lader man de små børn komme til sig selv, for at
man i tide kan afholde dem fra at elske sig selv. Sådan mager tyngdens ånd
det Nietzsche

mo Psychiatry enables us to correct our faults by confessing our
parents' shortcomings. Laurence Peter

mo The mother-child relationship is paradoxical and, in a sense,
tragic. It requires the most intense love on the mother's side, yet this
very love must help the child grow away from the mother and to become fully
independent. Erich Fromm

mo Vi er alle genier, til vi fylder ti. Aldous Huxley

mo Woman understands children better than man does, but man is
more childlike than woman. Friedrich Nietzsche (1844-1900)German
Philosopher

mo** Kæ tiltræk "Everyone carries within him an image of
the woman, that he gets from his mother; that determines whether he will
honor women in general or despise them og be generally indiferrent to them.
Nietzsche Never marry a man who hates his mother, because he'll
also hate you Simone Beauvoir

MOa What the mother sings to the cradle goes all the way down to
the coffin. Henry Ward Beecher

modtagelse, som man havde forberedt om aftenen.

modz No woman can shake off her mother. There should be no mothers,
only women. BERNARD SHAW

mokæ I alle slags kvindelig kærlighed viser der sig et element af
moderkærlighed. Nietzsche

MOms Mødre med opofrende sønner kan aldrig lide unge piger
AgatheChristie

mony Der er meget nysgerrighed i moderkærlighed. Nietzsche

moo En moders omhu når videre end hendes erfaring.
Meïr Aron Goldschmidt

mooo "Everyone carries within him an image of the woman, that he
gets from his mother; that determines whether he will honor women in
general or despise them og be generally indiferrent to them. Nietzsche

mooo Det er svært at slås med en fjende, der har forposter i ens
eget hovede. Sally Kempton

mooo Lykkens børn må rose deres moder.
Danske Ordsprog

mooo Min søn er den mægtigste person i Grækenland. For athenienserne
regerer Grækenland, jeg athenienser¬ne, min kone mig og min søn min kone.
Themistokles

mooo Sandelig, mødrene, der opdrager børnene for fremtiden de første
fem år af deres liv, grundlægger lande og byer.
Jean Paul

Mooo This is the reason why mothers are devoted to their children
more than fathers: it is that they suffer more in giving them birth and are
more certain that they are their own. Aristotle

Mooo What the mother sings to the cradle goes all the way down to the
coffin. Henry Ward Beecher

Mooo+ "Mother is the name for God in the lips and hearts of children" W
M Thackeray

moood "Vil du gøre noget godt for (dine) børn, så gør moderen glad"
Jødisk ordsprog

mooog Mennesker er,hvad deres mødre gjorde dem til
Men are what their mothers made them.
Ralph Waldo Emerson

mopi In our society a man who does not cry at his mothers funeral,
will risk death penalty. Albert Camus

moseng There never was child so lovely but his mother was glad to get
him asleep. Emerson

most often envisaged. For the soul takes on

moud Alle børn er konger i deres mor's fantasi's kongerige. Freud.

moud Fra moderen. - Enhver bærer et billede på kvinden i sig fra
moderen: af dette bliver han bestemt til i det hele taget at højagte
kvinderne eller ringeagte dem eller i almindelighed være ligegyldig over for
dem.Nietzsche

moud Min største præstation har været, at jeg kunne befri mig fra
min mors, min svigermors og mine tanters for¬-mynderskab.
Rosalyn Carter

moud Og således lader man de små børn komme til sig selv, for at man
i tide kan afholde dem fra at elske sig selv. Sådan mager tyngdens ånd det
Nietzsche

moud Psychiatry's chief contribution to philosophy is the discovery
that the toilet is the seat of the soul.
Alexander Chase

moud Tired mothers find that spanking takes less time than reasoning
and penetrates sooner to the seat of the memory.Trætte mødre finder at
lussinger tager mindre tid end fornufts-snak, og trænger hurtigere ind i
barnets hukommelse Will Durant

moud+ An ounce (gram) of mother is worth a pound (kilogram) of clergy.
Spanish proverb

moudd Som enhver søn dog kan begejstre sin moder!Shakespeare

mouddd Hvor gammel en mor end bliver, leder hun altid efter tegn på, at
hendes midaldrende børn skal blive til noget.
Florida Scott-Maxvell

moudg Det evigt-kvindelige drager os opad
Goethe

moudg Fordi Gud ikke kunne være overalt, opfandt han mødre
Jødisk ordsprog

moudg Lige fra verdens begyndelse udgår en kæde af årsager.
Lukan

moudg The chief cause of human errors is to be found in the prejudices
picked up in childhood. Rene Descartes

Moudh Some are kissing mothers and some are scolding mothers, but it
is love just the same, and most mothers kiss and scold together.
Pearl Buck

moudz Sku moderen vel, som vil have datteren.
Danske Ordsprog

MOz Jeg kan ikke lide min mor, og det er pinligt for mig at høre
min søsters stemme. Jeg blev altid syg, når jeg var sammen med dem. Vi har
næsten aldrig skændtes...Jeg ved, hvordan jeg skal omgås dem, selvom det
ikke passer mig. Nietzsche

Fra : Poul E Hansen

Dato : 09-11-07 18:27

On 9 Nov., 15:57, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> [...]
> godt med information om, på hvilken måde og i hvilket omfang, de børn
> der indgik i forskningen, blev udsat for pesticider.

Måske indgik der ikke børn i forsøget, men forsøgsdyr, som kk skriver.

> BW: Fortæl helt præcis hvordan du eller nogen du kender er blevet syg af de
> meget fortyndede pesticider som kan ramme uskyldige i Danmark?

Det kan jeg ikke, men måske kan andre; man udsættes for lav langvarig
og måske langsomtvirkende påvirkning, hvilket gør det svært at vide
hvad stofferne gør; Dertil kommer, at direkte sygdom selvfølgelig ikke
er den eneste type af sundkedsproblemer.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 10-11-07 17:25

On 9 Nov., 18:26, Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:

> Måske indgik der ikke børn i forsøget, men forsøgsdyr, som kk skriver.

(måske indgik der ikke børn i undersøgelsen.)