Livet er et middel til erkendelse. Nietzsc~
Fra : Bo Warming

Dato : 08-11-07 15:57

Livet er et middel til erkendelse. Nietzsche

SO_M SES af nedenstående er Nietzsche ikke nihilist og ikke bagmand for
finsk skydegal elev som aviser påstår idag

Every word is a prejudice Nietzsche

"Intet bør skrives som ikke sigter mod handling"
Nietzsche

Sygdommen og lidelsen giver os en trang til at opgive livsviljen - en
længsel væk fra al skin, forandring, tilblivelse, død, ønske, selv fra
længsel - alt dette betyder en vilje til intet, en modvilje mod livet,
nihilisme. Nietzsche

Evolution dos not make happines its goal. It aims at evolution. Nietzsche
The day's length. If a man has a great deal to put in them, a day will have
a hundred pockets. Nietzsche

I regner alles Lykke ud, og så har I glemt de kommende,-de
flestes Lykke. Nietzsche

Jeg elsker den, som vil skabe ud over sig selv og således
går til grunde, siger Zarahustra
Nietzsche

Lad os arbejde for fædrelandet. Brygger Carl Jacobsen

SAMFUNDSGAVN: "Jeg elsker den der vil skabe ud over sig selv og således går
til grunde. Nietzsche

Skal jeg endelig være medlidende, vil jeg i al fald ikke kaldes det; og hvis
det er det, så helst på afstand. Nietzsche

"The Germans are too stupid for the loftiness of my spirit. Nietzsche

Jeg er en plante, født nær kirkegården. N

ietzsche

'Den der vil lære at juble i vilden sky
må også være forberedt på
at blive bedrøvet til døden.'
Nietzsche

Without myth, every culture loses its healthy creative power. Nietzsche

ew A people - and also a man - is worth only as much as its ability to
impress on its experiences the sea of eternity. Nietzsche

vn Der gives vel her og der på jorden en slags fortsættelse af kærligheden,
ved hvilken dette grådige begær mellem to personer er veget for en attrå og
havesyge, en fælles højere tørst efter ideal, der står over dem begge. Men
hvem kender til sådan en kærlighed? Hvem har oplevet den? Dens rette navn er
venskab. Nietzsche

htsv De svages styrke. - Alle kvinder er gode til, at overdrive
deres svaghed, ja, de er ligefrem opfindsomme i svagheder for at virke helt
og holdent som skrøbelige prydgenstande, som kan lide overlast af selv et
støvfnug; deres liv skal minde manden og hans samvittighed om hans plumpe
væsen. På den måde værger de sig mod de stærke og "den stærkes ret"
Nietzsche