Skærme
Fijala 3554
Rids i skærmen.
Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 13-07-01 11:26

Hej gruppe.

Jeg har fået en rids i min Hansol 17" skærm. Er der en som kender et middel
der kan fjerne fidsen?

Bliver meget glad for en løsning.

Mvh. Lars.

Fra : JYK

Dato : 13-07-01 11:34

Tandpasta virker fint til overfladiske ridser i CD'er. Try it out - ingen
lugtgener

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________

Fra : Madsen

Dato : 13-07-01 15:13

"Lars Willum Christiansen" <liladomo@post.tele.dk> skrev:

> Jeg har fået en rids i min Hansol 17" skærm. Er der en som kender et middel
> der kan fjerne fidsen?
>
> Bliver meget glad for en løsning.

Nu er jeg ikke sikker på om det er særlig godt tip jeg kommer
med for jeg har ikke selv efterprøvet det.
En skærm er jo som regel behandlet med noget antireflekshalløj
som du vil slide af med den metode jeg her beskriver, så det kan
godt være det er en dum idé. Stop mig dem der ved bedre...

Engang fortalte Leth om noget der skulle være effektivt til at
fjerne ridser i topcoaten på en båd med. Det skulle også være
godt til at fjerne ridser i akvarier med, så hvorfor skulle det
ikke også kunne fjerne ridser i skærme?

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 13-07-01 17:04

Sikke da et råd *G* hvad var det lige Leth fortalte ???

Fra : Madsen

Dato : 13-07-01 17:13

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev:

> Sikke da et råd *G* hvad var det lige Leth fortalte ???

Øhh, jeg glemte lige at fortælle hvad det var han havde brugt.
Jeg prøver lige igen... :)

Det Leth brugte var noget der hedder Wienerkalk.

Som sagt så aner jeg ikke om det er noget der virker med
skærme også.
Leth reparede topcoaten på en sejlbåd og det var både for ridser
og sorte striber efter de her gummidimser de har hængende ned
langs siden, så man ikke beskadiger båden når man ligger til kaj.
Ejeren havde forsøgt at fjerne ridserne med mange mere eller
mindre skrappe midler.
Jeg mener at Leth blandede Wienerkalk op med noget sprit og
polerede så med en blød klud. Da det efterfølgende blev tørret
af med en våd klud, var ridserne og striberne faktisk forsvundet.

Jeg roder en del med akvarium også og har flere gange fået
det tip at netop Wienerkalk skulle kunne fjerne ridser i ruderne.
Her har jeg heller ikke selv prøvet det af, men det skulle være
ret effektivt. Man kan jo evt. prøve at spørge Leth om han ikke
har en gammel monitor han lige vil prøve det af på ;)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 13-07-01 17:46

Det ka jo smutte *G*, så godt udsendelsen med kunne ikke lige huske hvad det
var.

Man kan også bruge "Pimpsten" det er noget fint pulver, har brugt det førhen
til alm. glas sammen med vand.

Hilsen.
Glarmesteren. "det er faktisk rigtigt"

Ps. Meeen ved nu ikke om det er så godt på en monitor, men det er da bare at
prøve for den er da ikke noget værd med en rids, eller rettere sagt kan det
blive værre *S*

Fra : Madsen

Dato : 13-07-01 17:47

> [...]

> prøve for den er da ikke noget værd med en rids, eller rettere sagt kan det

Ja, man kunne jo risikere at polere hele glasset væk, så det kan godt
være man skulle holde sig fra det. ;)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.