SMS!
Fra : fly

Dato : 13-07-01 11:15

Hej gruppe!

Hvad sker der egentligt hvis man vælger at sende en sms med et nr fra et
andet selskab end det man har? Bliver det takseret på samme måde?

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 13-07-01 11:30

fly skrev:

> Hej gruppe!
>
> Hvad sker der egentligt hvis man vælger at sende en sms med et nr fra et
> andet selskab end det man har? Bliver det takseret på samme måde?

Ja.... du kan jo også sende e-mail's gennem smtp.mail.dk selvom du ikke er
TeleDK kunde....

/bm

--
Jeg unlocker din Nokia mobil telefon for 100 kr.
og det er incl. porto tilbage til dig, og på nogle modeller

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-07-01 13:49

"Boris Mathiasen" <GSMUnlockDK@cREMOVE.dk> wrote in message
> fly skrev:
>
> Ja.... du kan jo også sende e-mail's gennem smtp.mail.dk selvom du ikke er
> TeleDK kunde....
>
> /bm

vrøvl kan du da ikke, kræver at du bruger en TD@ pop for at du kan det..

/F

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 14-07-01 13:49

Flemming Lynggaard skrev:

> vrøvl kan du da ikke, kræver at du bruger en TD@ pop for at du kan
> det..

Hvis du sender via. telnet kan det lade sig gøre! Men skulle denne diskution
ikke tages i news://dk.edb.sikkerhed ?

Derfor: FUT --> dk.edb.sikkerhed

/bm

Fra : N. Christensen

Dato : 13-07-01 15:14

"fly" <no@spam.ok> skrev i en meddelelse

> Hvad sker der egentligt hvis man vælger at sende en sms med et nr fra et
> andet selskab end det man har? Bliver det takseret på samme måde?

Man kan ikke mere. I "gamle dage (læs små 2-3 år siden) der var det muligt
for fx Tele Danmark kunder at bruge SONOFONs SMSC, og så sende gratis SMS.
Men da folk fandt ud af det, så fik de hurtigt lukket det hul.

I helt gamle dage kunne man faktisk ikke sende SMS mellem Tele Danmark og
SONOFON. Det var et helvede -- og dyrt: 2,35 kr. for en SMS. Der skulle ikke
sendes mange før end det blev en peberet fornøjelse.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-07-01 18:14

"N. Christensen" <korsor@mancan.dk> skrev i en meddelelse

> I helt gamle dage kunne man faktisk ikke sende SMS mellem Tele Danmark og
> SONOFON. Det var et helvede -- og dyrt: 2,35 kr. for en SMS. Der skulle ikke
> sendes mange før end det blev en peberet fornøjelse.

Har det ikke på et tidspunkt kostet 2,80 kr at sende en SMS? Dengang var det de
færreste telefoner der overhovedet kunne sende SMS. Pludselig faldt taksten for en
SMS til 50 øre - og så kom der gang i SMS-skriveriet. Selskaberne tjener sikkert mere
på SMS totalt set, ved en pris på 50 øre pr. styk, end dengang det kostede 2,80 kr.
pr. styk. Jeg sendte aldrig en SMS dengang, men begyndte lystigt på det, da
stykprisen faldt til 50 øre.

Claus

Fra : lars@ofir.dk

Dato : 18-07-01 20:25

On Wed, 18 Jul 2001 19:13:36 +0200, "Claus E Beyer"
<cebeyer@hotmail.com> wrote:

>Har det ikke på et tidspunkt kostet 2,80 kr at sende en SMS?

Fuldstændig korrekt
Og tjekkede lige med den prisliste jeg fik med da jeg tegnede mit
første mobilabb. hos Teledanmark Mobil (de gode gamle dyre dage).
Minutprisen var også på 2,80 kr og 1,40 kr i tidsrummet 19.30-08.00.
Det vakte vild jubel da de så satte prisen ned til 2,35 og senere til
1,95
Kan dog kun erinde sms-prisen på 2,80 og senere på 0,50

Lars

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 02-08-01 19:38

On Fri, 13 Jul 2001 12:14:48 +0200, "fly" <no@spam.ok> wrote:

>Hej gruppe!
>
>Hvad sker der egentligt hvis man vælger at sende en sms med et nr fra et
>andet selskab end det man har? Bliver det takseret på samme måde?

[...]

Det samme, som hvis du sendte vha. dit eget selskab...

--
Henrik Koksby.dk Hansen