REnlighed er uniformstvang, civilisternes ~
Fra : Bo Warming

Dato : 28-10-07 11:41

Hvis anus klør hos dit barn, så er årsagen måske at moderen har været for
ivrig med allergiskabende SÆBE

Hvis det er børneorm har jeg opfundet vidunderløsningen, nemlig at du
stikker en finger skråt op og graver lort og orme ud og effektivt, hurtigt,
problemfrit stopper kløen

Vask med sæbe hindrer ulemper derved, efterfølgende.

Renlighed giver os ritualer at gå op i og føle os gode ved - helt som
kvinders kosmetik - og din tandbørstning - giver indhold i livet.

Anderledes vigtig for partnerudvælgelse og statussymbolik er tøj-mode - som
ikke adskiller sig væsentligt fra renligheds-mode

"Mode er civilisternes uniformstvang

" Der er ingen bedre kosmetik for skønhed end lykke.
Grevinden af Blessington

" For kvinder er moden det vigtigste af alle stofskifter. Karl
Farkas

" His socks compelled one's attention without losing one's respect.
Saki

" Man kan følge med moden eller løbe efter den. Det sidste bør man
kun, hvis man er ung nok dertil. Jeanne Moreau

Md4 Moden gør stor nytte ved at nedbryde, hvad der hører sig til,
og stor skade ved at indføre noget nyt, der hører sig til Poul Henningsen.

Md4 The women come to see the show, they come to make a show
themselves Ovid 43 - c.17

Md5 Hver generation griner af de gamle moder, mens de til punkt og
prikke følger den ny. Henry David Thoreau

Md5 Klæder skaber folk - men de skaber ikke mennesker. Knut
Hamsun

Md5 Kunst består i, ligesom moral, at trække en linje et eller
andet sted. G.K. Chesterton (1874-1936)

Md5 Mode er det der er skabt til at gå af mode. Coco Chanel

Md5 Mode er en form for smagløshed der er så ulidelig at den må
ændres hver sjette måned. Oscar Wilde (1856-1900)

Md5 Mode er et charmerende tyranni af kort varighed.
Michel Acard

Md5 Moden er en slags hæslighed - så utålelig, at vi bliver nødt
til at ændre den hvert halve år. Oscar Wilde

Md5 Syndens moder skifter også. Lillian Hellman(fx er
psykisk/neurotisk lammelse er gået af mode)

md6 "Kvinden holder af moden, fordi den så at sige legaliserer den
kvindelige ubestandighed. Sacha Guiltry

md6 Det hører med til modens paradoksale væsen, at det er en tids
kvindedragt, som afslører, hvad der foregår i det mandsbeherskede samfund.
R. Broby-Johansen

md6 En kjole har ingen mening, medmindre en mand har lyst til at
tage den af. Francoise Sagan

md6 En kjole skal være stram nok til at vise, at der er en kvinde
inden i --- og løs nok til at vise at hun er en dame.

Md6 Intet, der kun koster en dollar, er værd at eje.
Elisatbeth Arden

Md6 Jeg vil vædde med, at om ti år vil det igen være moderne at
være jomfru. Barbara Cartland

Md6 Kvinder underkaster sig villigt moden. De ved, at emballagen må
skifte, hvis indholdet stadig skal være interessant. Noel Coward

Md6 Kvinders mode kan ændre sig. Formålet bliver dog det samme.
Oscar Wilde

Md6 Man bliver ikke et bedre menneske af at skjule at man har
bryster. Iksela Vega

md6 Mode gør en elegant kvinde smuk, og en smuk kvinde elegantere.
Christian Dior

Md6 Modstanden mod at gå topløs har ikke moralske årsager, men
skyldes mange kvinders frygt for at skulle vise hvad de ikke har. Rudi
Gernreich.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-10-07 19:55

> [...]
> idet du viser hvordan du manipulerer og renser dit eget anus. Intet
> perverst eller ulækkert i det, hvis man er et fornuftsmenneske

Måske det kun er vidunder løsning, hvis man er lidt sportslig mht at være
modstander af fremmedgørelse og synes at "tilbage til naturen" er sejt.
Jeg har netop talt med en af mine lægevenner, der siger at ormekur som er
håndkøb på apoteket er helt uden bivirkninger. Så det er nok et
uproblematisk valg , der for de fleste vinder over min provokerende løsning.

Men at se renlighed som en uniformstvang, der giver selvtillid ved, at man
ser ned på de urenlige, er et meget sandt synspunkt.
" Mode er civilisternes uniformstvang" G.K Chesterton

Og myten om at renlighed idag bidrager meget til sundhed, opretholdes ved,
at vi *sladrer* om dem,
vi ser ned på:

"Smalltalk maked the world go around " sagde Bill Clinton

" Alle mennsker hader sladder, krig, underfundighed og
krogveje. Og alle mennesker sladrer, slås, intrigerer og går krogveje. Nis
Petersen

" De der ikke er tilstede, har altid uret. Engelsk
talemåde

" Bagtalelse er andre "sygdomme", der bryder ud hos dig selv.
Nietzsche

" De fraværende har altid uret. (Ordsprog)

" Den, der sladrer meget, lyver også meget. (Ordsprog)

" Den, der sladrer til dig sladrer også om dig. (Ordsprog)

" En lille fjer kan nok blive til fem høns. H.C. Andersen

"Gossip is the lifeblood of society. Proverb