Kirken kommer til kirkegængerne...
Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 27-10-07 12:54

Kirken kommer til kirkegængerne...hvordan kan det lade sig gøre. Hvordan
sikrer man at vægge og loftet kan bære efter placeringen det nye sted?
Hvordan blev den løftet fra jorden - har den ikke en slags fundament?:

27. oktober 2007, Kirke kørt 12 km på blokvogn:
http://www.bt.dk/article/20071027/utroligt/71026022/

hilsen

Glenn

Fra : Michael Weber

Dato : 27-10-07 13:22

"Glenn Møller-Holst" <nomail@xx.dk> skrev i en meddelelse news:ffv8ub$sts$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> Hvordan blev den løftet fra jorden - har den ikke en slags fundament?:
>
> 27. oktober 2007, Kirke kørt 12 km på blokvogn:

Måske på samme måde som da man flyttede lufthavnsternimalen i Københavns lufthavn

"September 1999:
En diamantsav skar terminalens betonsøjler over ved gulvet.
Bygningen var således fritskåret og kunne løftes fri ved hjælp af blokvognenes hydraulik."

http://www.cph.dk/CPH/DK/PRESSE/Hvem+Hvad+Hvor/Fakta+ark/VL+terminalens+flytning.htm

--
Med venlig hilsen/ Best Regards
Michael Weber

Fra : Bo Warming

Dato : 27-10-07 16:26

"Michael Weber" <michael@removemichaelweber.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

En diamantsav skar terminalens betonsøjler over ved gulvet.
Bygningen var således fritskåret og kunne løftes fri ved hjælp af

Når barakker flyttes med blokvogn, er det så fordi der er over halvdelen af
værdien at spare?

På Stevne er der også en forladt kirke hvor lidt er fladet ned af klinten,
men det hører man ikke meget om. Mårup er folk vilde med at redde incl
idealistisk ved plastdrænrør - hvorfor?

En snes kirker i København bruges ultra-lidt - det finder jeg er en skandale
at de ikke nyttiggøres til noget fx ungdomshuse (hvor styring og depositum
skal sikre mod hærværk)

Tyske kirker er ofte øvelokaler for rockbands på hverdagene. Klogt.

Men øde forladte kystkirker ku man da godt rive ned?

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-10-07 13:37

Glenn Møller-Holst skrev:

> 27. oktober 2007, Kirke kørt 12 km på blokvogn:
> http://www.bt.dk/article/20071027/utroligt/71026022/

Det var noget i den retning jeg tidligere forslog at man
skulle gøre med Mårup Kirke på Lønstrup Klint.

--
Herluf :·)

Fra : kjaer

Dato : 27-10-07 15:14

> Det var noget i den retning jeg tidligere forslog at man
> skulle gøre med Mårup Kirke på Lønstrup Klint.

Men det specielle ved den kirke er vel at den er truet. Hvis man sikrede
kirken, så var den attraktion jo ødelagt.

Fra : Max

Dato : 27-10-07 20:50

Hej Herluf

> Det var noget i den retning jeg tidligere forslog at man
> skulle gøre med Mårup Kirke på Lønstrup Klint.

Det er vel guds vilje at guds hus skal ned på
stranden, så det skal man nok lade ligge :)

--
Mvh Max

Fra : Bo Warming

Dato : 28-10-07 08:41

> Hej Herluf

> Det er vel guds vilje at guds hus skal ned på
> stranden, så det skal man nok lade ligge :)

Så er det også Guds vilje at Dash8fly skal fejl-lande og det skal man
acceptere og fortsætte som hidtil?

Det er måske danskernes vilje at undgå stillingtagen til kirkers manglende
brug, så muslimer en dag kan triumfere ved at gøre disse bygninger til
moskeer - gør dem til sengetøjslagre og lignende NU, hvis rentabelt - til
kollegier og supermarkeder osv. DEt er ikke blasfemisk. Bordel heller
kke - men badmintonhal er mere nærliggende - lad sporsfolk se noget
smukkere end hal-reklamer.