Småprogrammer - hvor?
Fra : L. Carlsen

Dato : 16-10-07 09:42

Hej NG...
Undskyld hvis det er OT her - det er det muligvis, men jeg ved ikke hvor
ellers (jeg har postet i dk.edb.programmering - men den er der vist ikke
meget gang i^^...

Jeg skal have fundet ud af hvordan jeg laver en række små programmer til
læring - så mine elever kan gå ind på en hjemmeside og lave opgaver der -
fx. mht. linier i koordinatsystemet, stavning - sådan set de fleste af
folkeskolens fag... hvor får jeg lavet sådanne programmer (køb) og hvad kan
de koste? (jeg spørger her fordi jeg tidligere er stødt på personer herinde
der selv har lavet deres egne små programmer).
Mvh...og undskyld hvis jeg skyder helt ved siden af topic...
-LC

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 16-10-07 10:08

"L. Carlsen" <carlsens@webspeed.dk> wrote in message
> Hej NG...
> Undskyld hvis det er OT her - det er det muligvis, men jeg ved ikke hvor
> ellers (jeg har postet i dk.edb.programmering - men den er der vist ikke
> meget gang i^^...

Du fik ellers svar efter 4 minutter, men det er måske ikke hurtigt nok?

Fra : L. Carlsen

Dato : 16-10-07 10:24

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> Du fik ellers svar efter 4 minutter, men det er måske ikke hurtigt nok?

Det har du ret i Uffe - sry.
Måske nogen herinde ikke læste den tråd også - og havde andre gode ideer...
Mvh
-LC

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 16-10-07 10:44

"L. Carlsen" <carlsens@webspeed.dk> wrote in message

> Måske nogen herinde ikke læste den tråd også - og havde andre gode
> ideer...

dk.undervisning.folkeskole kombineret med en søgning i samme gruppe på
Google.

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 16-10-07 18:44

L. Carlsen wrote:
> [...]
> der selv har lavet deres egne små programmer).
> Mvh...og undskyld hvis jeg skyder helt ved siden af topic...

Hej L.

Kig på:

Søgninger:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=educational+software+freeware
http://www.google.dk/search?hl=da&q=school+software+freeware
http://www.google.dk/search?hl=da&q=k12+software+freeware

f.eks.:

http://www.k12opensource.com/Programs
http://www.k12opensource.com/

http://www.schoolforge.net/education-software/educational

Free Educational Software:
http://www.yourchildlearns.com/
http://www.yourchildlearns.com/owlmouse.htm
http://www.yourchildlearns.com/links.htm

http://www.educational-freeware.com/

http://freeware.intrastar.net/education.htm

http://kidgen.net/

http://ourworld.compuserve.com/homepages/RayLec/

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Educational_software
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Free_educational_software

http://k12edcom.org/

http://en.wikipedia.org/wiki/MIT_OpenCourseWare

PS: Jeg har ikke testet dem

Bemærk de kan indeholde ubudne funktioner, så de bør scannes for spyware
og virus.

hilsen

Glenn