Krematorierne har skruet deres priser vild~
Fra : Bo Warming

Dato : 12-10-07 15:29

Krematorierne har skruet deres priser vildt i vejret, fordi de har et
monopol.

Folkekirken har lidet benyttede kirkegårde omkring snese af affolkede
landsbykirker og bør tilbyde billige jordfæstelser pr borebiller

Med tunnel-teknologi kan fra smukke fjerne ubenyttede kirkegårde bores
skråtstillede liggange hvor kister drønes ned, en efter en, indtil
minegangen er fuld minus to meter, .

Mellem hver kiste er strøet 3 skefuld jord men de 2 sidste meter fyldes
endeligt jord på og det vil koste en brøkdel af den tumpede , energifråsende
kremation med efterfølgende urnenedsættelse.

Fra : Martin Bak

Dato : 13-10-07 21:42

> [...]
> endeligt jord på og det vil koste en brøkdel af den tumpede ,
> energifråsende kremation med efterfølgende urnenedsættelse.

Jeg ved godt, at du forsøger at bruge usenet til brainstorming (uden større
held).
En hovedregel ved brainstorming er, at ingen ideer må forkastes, alt skal
frem.
Jeg er af den opfattelse at brainstormingen for dette emne er forbi, (der
kommer ligesom ikke flere bidrag) og vi kan gå videre til at evaluere de
ideer der er kommet frem.
Der er fremsat én enkelt ide. Er der nogen kommentarer? Ja, jeg har en
indvending: Tunellen vil i ligeså høj grad begrave luft, som afdøde
mennesker. Man vil til stadighed skulle fylde jord på for, at undgå at det
ville blive en regulær dødsfælde for folk der af muligvis sentimentale
grunde færdedes på området. I yderste konsekvens kunne det medføre at en
levende blev begravet sammen med de døde i tunnelen, hvis denne gav efter,
når 10-15 kister kollapser og gør krav på materiale ovenfra, jvfr. Newton.

Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 14-10-07 02:29

> Jeg ved godt, at du forsøger at bruge usenet til brainstorming (uden
> større held).

Jeg har det OK med one man show mht brainstorming
Men dejligt med konstruktiv kritik som din

> [...]
> når 10-15 kister kollapser og gør krav på materiale ovenfra, jvfr. Newton.

Nej, under et enkelt idyllisk lille gravsted kan udstråle skråtstillede
lig-gange i mange retninger og låg/propper af flamingoskum med trådnet kan
betyde at kun at kun eet er i brug og under opfyldning med lig. De andre er
hvilende og parat.
Det der er ved at blive fyldt op med lig, har en prop lige over liget, så
temperaturen er 8 grader dvs forrådnelse sker langsomt og lugtfrit, og dets
luftfyldte øverste rum er beskyttet ved jordoverfladen med prop, så ingen
kan falde ned.
Der er solid "snor" i hver kiste med solid plastpose om liget, så de kan
hives p hvis retsmedicinsk undersøgelse eller total forrådnelse så man vil
bruge skelettet til undervisning eller kunst og snavet til gødning hvis den
døde person eller hans pårørende gerne vil ind i naturens genbrug.

Jeg ser prisbillighed og ingen ulemper.

Nogle har intet imod at blive mast sammen så knogler brækker efter nogen
tids forrådnelse, andre vil gerne betale lidt ekstra for at liget henfalder
og aldrig forstyrres mekanisk.
De førstes plastpose bliver påført en så tynd krydsfiner-kisteskal at denne
kan mases fra oven og der bliver pladsøkonomi til flere lig i samme tunnel
efter nogen tid.
Jeg synes jeg er faldet over et sjovt og fornuftigt koncept og der er ingen
blasfemi eller dårlig etik i det.
At gå imod tabuer og vanetænkning er sund folkeoplysning. Helt som mine
lort-pis ideer og privatiserede sæddonorformidling og vigtigst: Glistrup
support om muhamedanerudvisning en masse og snarest.

Måske der til hver prop skal gå en gummislange så den kan pustes op og kile
sig fast og isolere og være lufttæt
Krematorier er energiødsle sammenlignet med mit koncept, der som hovedudgift
har en bore bille der på en time skaber plads til tusind lig
På jordoverfladen nær gravstedet bliver der et reservoir af lerjord der kan
bruges til vejopfyldning m.m.
I sommers morede jeg mig med at skaffe mig ekstra lagerplads under min
terasse ved at grave jord ud, og denne jord placeredes i tomme malingspande
der opbygger et plankeværk i stedet for det som de autonome brændte af, og
er let at flytte eller hælde ud på jorden.
At have brikker at flytte med, giver muligheder og alt hvad der er
funktionelt er smukt, synes jeg.
En småting der gav mig interesse for lig var at min kone gerne vil begraves
i min have hvor hendes katte er begravet, og det kan der ikke gives
tilladelse til, fordi haven er for lillle. Men hvorfor dog ikke. Lovjungle
er menneskefjendsk.At lege med sære arrangementer er ukritisabelt når intet
giver voldsfare for nabo, fx nedstyrtningsfare fra hus.
Gamle mænd har svært ved at smide ting ud, som måske kan genbruges -
galningen der fremturer i sin galskab bliver viis, skriver William Blake