Asociale molekyler - tobak værre end pislu~
Fra : Bo Warming

Dato : 05-10-07 17:10

Asociale molekyler - tobak værre end pislugt

Engang var der prestige I at være ryger.

At lugte af ekskrement har derimod altid været forkætret - selvom det ikke
er forbundet med sundhedsfare.

Hvis A er helt fri for Bs lugtmolekyler, og B ignorerer dette ønske, er han
så særlig uetisk og asocial hvis det handler om cigaretrøg eller hvis det
handler om uvaskede bukser, hvor den sidste dråbe urin er landet efter to
ugers toiletbesøg?

Smag og behag er forskelligt. Hvem kan modsige at socialnedtur ved stank er
cirka den samme ?

(og måske særlig slem hvis syntetisk parfume, røgelse eller hash?)

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 05-10-07 18:24

> [...]
> to ugers toiletbesøg?
>
> Smag og behag er forskelligt. Hvem kan modsige at socialnedtur ved stank

Kan je gda sagens.
Det er stadig socialt accepteret at være ryger. Det er måske på deroute, men
ikke desto mindre....
Dårlig hygiene har altid været ilde set.

Lugten af tobak dårligt som denlugter, er udtryk for, at personen har valgt
et nydelsesmiddel, der afføder lugten.
En ryger kan sagtens være socialt stærkt funderet.

Dårlig hygiene er udtryk for at personen ikke evner at skifte beklædning of
især underbenklæder jævnligt og ikke har overskud til at tage et bad hver 3.
til 6. dag. Altså lugter du af urin og skidt, lugter du af taber - en
ubehjælpsom person.

Så snup et bad og skift til en ren skjorte Få en kort og kæk frisure,
klip neglene og jag en tandbørste i fjæset til de gule tænder, og verden vil
se helt anderledes på dig.

Tøjvask er blevet en overkommelig opgave, siden opdagelsen af vaskemaskinen
og tørretumbleren.
Prøv en gang at skifte sengetøjet, lufte dynen og snuppe et varmt bad inden
man kravler i sengen. Ahhh rent sengetøj og hud - god kombination....

Går man ud i verden velsoineret og rimeligt klædt er tingene meget lettere.
Man skal ikke forsvare sin position eller begrunde ens valg for at skabe
respekt. Det gir selvtillid. Og selvtillid er godt for både ens mentale og
fysiske habitus.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 05-10-07 19:46

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> En ryger kan sagtens være socialt stærkt funderet.
>
> Dårlig hygiene er udtryk for at personen ikke evner at skifte beklædning

Hygiejne lyder af SUNDHED, men der er ingen sygdom der øges af at man vasker
tøj og krop
kun sjældent

> især underbenklæder jævnligt og ikke har overskud til at tage et bad hver
> 3. til 6. dag. Altså lugter du af urin og skidt, lugter du af taber - en
> ubehjælpsom person.

Men ikke så sundhedsfarlig en person som en ryger

> Så snup et bad og skift til en ren skjorte Få en kort og kæk frisure,
> klip neglene og jag en tandbørste i fjæset til de gule tænder, og verden
> vil se helt anderledes på dig.

En verden med sans for kun facade, gider jeg ikke anstrenge mig for at gøre
indtryk på

> [...]
> lettere. Man skal ikke forsvare sin position eller begrunde ens valg for
> at skabe respekt. Det gir selvtillid. Og selvtillid er godt for både ens

Min pointe er, at hvis folk har travlt med vigtige ting og vælger bade og
rene skjorter fra (hvad jeg ikke gør)
så er de ikke så asociale som rygere

Det er dum tradition at se ned på snavslugt, som jo ikke gir smerte i næsen
og,
evt irritation ophører når man er 2 m væk fra den snavsede person.

HVis man ikke stopper at være irriteret over snavsligegyldigheden er man
intolerant - helt som hvis man ikke vil være i stue med en neger.

Man får interessante erfaringer ved at være doven og naturlig - men får jeg
besøg eller har aftalt møde så nyder jeg et timelangt karbad om morgenen og
med en datter og vaskemaskine i huset har jeg altid nobelt tøj parat til de
dage
Men der er sgu ikke meget kreativ udfordring i det pjat

Dem der tror sig moralsk hævet over de der tager renlighed afslappet, er de
kritisable, De har dømmesyge og ringe proportionssans.

JEg tror at naturfolk der oplever at spændende spekter af lugte fra personer
de er sammen med, har et bedre sanseapparat og kan fornemme partneres humør
liderlighed og andet på en spændende måde, hvor dem med renlighedsvanvid
lever i en trist og flad verden.

Dyr lærer meget af artsfællers dufte - hvorfor ikke eksperimentere med
naturlighed og blæse på snobberne. Der er meget tid at spare.

Jeg har selvtillid nok uden at skulle lege maskerade - og selvom en seng med
nystrøgne lagner var lækker - i tyve sekunder - da jeg boede hos min mor, så
kan jeg ikke mærke det mindste sus af ekstra selvitllid de dage jeg har
badet og fundet ny skjorte frem. HVis min selvtillid afhang af så
overfladiske ting, ville jeg findet at noget var hyklerisk - eller en
falliterklæring!

Hvert af døgnets minutter skal fyldes med noget meningsfuld aktivitet - og
sådan oplever jeg ikke at bruge tid på at fjerne støv og døde hudceller.De
fleste bakterier er neutrale eller gavnlige og at jeg kun har en
infektonssygdom hver tiende år , skyldes nok at jeg vaccinerer mig
naturligt.
Megen sygdom opstår af forfejlet eller overdreven renlighed.Engang
forebyggede man måske lidt hudsygdom, og i koleratiden var ham der sked nær
brønden en superskurk, man det er en myte at almindelige mennesker har gavn
af daglige bade og daglige tøjskift

Fra : Martin Bak

Dato : 05-10-07 20:35

> Hvert af døgnets minutter skal fyldes med noget meningsfuld aktivitet - og
> sådan oplever jeg ikke at bruge tid på at fjerne støv og døde hudceller.

Du bruger ufatteligt meget tid på at reflektere over og forsvare mangel på
rengøring af såvel legeme som bolig. Hvis du brugte den samme tid på netop
at soignere dig og holde din bolig ren, så ville en lang række af dine
problemer med andre mennesker være løst.

Martin

Fra : John Jensen

Dato : 06-10-07 10:55

Martin Bak skrev:

> [...]
> at soignere dig og holde din bolig ren, så ville en lang række af dine
> problemer med andre mennesker være løst.

Man kan da sige han får trænet sit imumforsvar. Hans hvide blodlegemer
må snart kende alle denne verdens mikroorganismer. Så ved en pandami vil
han være en af de få overlevende hehe.....

Fra : Bo Warming

Dato : 06-10-07 13:33

"John Jensen" <afdeling28@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Nope. Folk der for mig ikke er værd at samle på, ELSKER AT FORARGES

Ingen problemer ville løses af at jeg som en luderkunde søgte at købe mig
kærlighed.
Ved at være konform og fantasiforladt

> Man kan da sige han får trænet sit imumforsvar. Hans hvide blodlegemer må
> snart kende alle denne verdens mikroorganismer. Så ved en pandami vil han
> være en af de få overlevende hehe....

Eller måske jeg er født med gener for høj selvtillid og det giver godt
immunforsvar så jeg tør være mig selv og ikke en slave af
hygiejnesindsygen..

Sparet tid af varighed X minutter er ikke det samme værd som brugt tid af
varighed X minutter. Måske det ene giver ekstase af selvtillid og
rutinetidsforbrug giver selv-lede

Fra : Bo Warming

Dato : 07-10-07 03:23

> [...]

> snart kende alle denne verdens mikroorganismer. Så ved en pandami vil han

Her lidt om infektions-mysterierne og den gængse vildledning om dem

En smitte-fjer bliver 5 hygiejne-høns

Chimpanser taber al interesse for deres bedste ven, når denne får polio. Der
er ingen empati og omsorg for staklen som færdes blandt sine søskende men
ikke nyder godt af noget samarbejde. De har erfaret at der er ingen håb om
helbredelse og ingen fordele for gruppen ved at gøre tjenester.

Stenaldermennesker har nok engang været lige så rationelle og måske de har
bemærket af børn af en spledalsk mor ofte får spledalskhed, så selvom denne
infektion er meget lidt smittefarlig, isoleredes de smittede i lejre i
Mellemøsten. Vedr pest opdagede man klare tegn på at én smittet der få
adgang til at bo på et skib eller i en by, vil få følgeskab mht
sygdomsskæbnen efter ca 40 dage, og da 40 hedder quarante på fransk så hed
det karantæne når en gruppe der søgte adgang blev holdt i et halfway-house i
fyrre dage. og kun hvis ingen smittetegn afblæstes indvandrings-forbuddet.

Dette er een fjer-om-smittefare der har udviklet sig til mega-hysteri om
renlighed, hygiejne og udstødelse af afvigere.

Andre fjer eller inspirationer til hysteriske overdrivelser om infektonsfare
er at mad der er friskkogt og ser appetitligt ud giver sjældent tyndskid,
men mad der har stået og evt fået mug-misfarvning kan give
infektonsproblemer.

Vasker man sig selv og sit tøj hyppigt får man ikke hudsvamp i skridtet , så
renlighed disse og andre steder blev udråbt til sygdomsforebyggelse, selvom
99% af renlighed slet ikke kan tænkes at hindre end auktion. Vigtigste
værdifulde hygiejnetiltage i 200 år er adskillelse af kloakudløb fra
drikkevand-ledninger som indtil koleraepidemien i København i 1853 var årsag
til at kolera-ramte i en by kunne overføre deres sygdom til medborgere, via
lort og drikkevand.

Et hospitals operationsstue er et sted hvor der formodentlig ville ske langt
flere smitteoverførsler hvis ikke man desinficerede med stor omhu.

Alligevel ses også her at psykisk modstandskraft hos den truede (fx
opererede) patient er det vigtigste og måske rengøringen er ret uvæsentlig -
også her.

Hospitaler er arnesteder for sprednng af stafylokokker og streptokokker fra
patient til patient.

Men det er ikke bevist at det problem mindskes ved hygiejnetiltag.

Den uhyggelig høje smitterisiko på hospitaler og lasaretter kan handle om at
man unatujrlig koncentrerer folk der er blevet syge af lav selvtillid og
pessimisme og deres kopiering af hinandens adfærd gør selvtillid og
pessismisme endnu værre, og derfor - ikke pga bakterier i luften, på
gulvene, i tøjet, i maden - sker sygdomsophobning der ligner en
bakteriespredning fra patient gil patient.

I = a thief of time.

My mother rewarded my asking questions, that gave her the satisfaction to
be a teacher and spreading her tremendous amount of remembered knowledge to
me

My early stuttering, that I partly copied from my older brother and my
sister copied it from me, was partly about getting attention and stealing
the time of those, who "had to" listen to me.

When I feel bored, I often telephone a friend, that soon might not be a
friende any more, and I ask questions the way my mother did, and I want to
be admired and loved by suggesting clever answers to the interesting and
intelligent questions.

You get children to get an inborn friend" it is said by Charles Schultz in
cartoon "Peanuts" and with my psychological handicap I fathered children,
partly to have somebody to admire me!.

But having created a new original "psychotic deviation" may not be 100%
negative, because I have a strong and clever solution - the market
mechanisms.

Glistrup showed no empathy or pity when I stuttered.

The market will never reward a person as irritating as me. The market is
the road to the greatest good for the greatest number, and hopefully I will
get rid of some bad habits and write what may be usefull to other people
about this or other subjects and at the internet you cannot steal time from
anybody

I am not violent - thus the autonome rebels are a million times more
unpleasant than me.

Jeg - en tidstyv. A la autonome og bøsser

Min mor belønnede at jeg stillede hende spørgsmål, for hun var arbejdsløs
skolelærer og elskede at docere og uddanne mig, så jeg fik tårnhøje
karakterer i alle fag.

Min og mine søskendes stammen gik på, at lægge beslag på empatiske
tilhøreres opmærksomhed.

Når jeg keder mig, ringer jeg til en ven, som jeg derfor mister mange af!

Så stiller jeg kloge spørgsmål med indbyggede provokerende svar, så vi får
et skænderi ,der af mig opleves som konstruktivt og lærerigt, for jeg har jo
kridtet banen op, så jeg bliver vinder!

Glistrup havde rette modgift mod min irriterende facon - han fastholdt mig
på fremskridtsemnet og antydede i sin minik extrem misbilligelse, når jeg
stammede - medlidenhed ville have skadet mig, han leverede det modsatte -
berettiget (mild) ærlig kritik.

Løsning: markedsmekanismer. Børn, unge og voksne skal ikke belønnes hvis de
ikke leverer noget, som andre vil frivilligt give penge for. Min farmor
belønnede mig for at slå græs og anlægge staudebed - timeløn der lærte mig
modenhed og fornuft som alternativ til egoflip.

Godt at man på internettet ikke kan stjæle folks tid - stammere og
selvoptagne kan ikke overdøve andre - kun hvis de leverer en spændende vare,
bliver de læst.

Jeg er ikke en afstumpet skiderik som de autonome, for jeg bruger ikke
vold - folk er aldrig tvunget til at høre mit selviscenesatte show..

Tåregas i mit kvarter:Autonome tidstyve&hærværkere

Elektroniske fodlænker og advarselstatovering i panden bør mærke de
voldssvin, som hærger mit kvarter, nu ikke mod syd men mod nord. Jeg bor
midt mellem Nørrebros Runddel og min barndoms S-station, Fuglebakken og jeg
ville købe ind i SuperBest nær denne og var heldig omsider at få prøvet at
få tåregas i øjnene. 65 anholdte. Gymnasiaster rejste engang fra NordJylland
til Prag for at opleve hærværkspjattet, men i udlandet griber politiet det
ikke så ødselt an som her.

Fuldstændig meningsløst har politiet stoppet alle tog til og fra Fuglebakken
station, uden anden grund end at de velorganiserede hegnsklatrende autonome,
der vil erobre Grøndalsvængevandhus ved stationen, kunne finde på at løbe
over jernbaneskinnerne. Men de unge har hørelse og ville aldrig blive ramt
af et tog. Togførerne ville ikke få køreplanen til at bryde sammen hvis de
kørte langsomt med fod på bremsepedalen fra Godthåbsvej til Fuglebakken, som
er eneste strækning berørt af demo-pjattet. At der er op mod 3000 fremmødte
skyldes det gode vejr og de flotte ballon og musikvogne, som forlyster på
alle tilkørselsvejene og laver trafikpropper. 2 bevidstløse og mange ømme
efter knipler og hundebid, 200 anholdte - så kan de lære det - sku man tro -
hvis man er dum som en politichef. Men disse afstumpede empati-manglende
fyldebøtter er ulykkesfugle og masochister og glade for at politiet giver
dem noget at prale af.

Avancerede journalister og autonome bærer gasmaske "Forældre mod
politibrutalitet" bærer farvestrålende veste og har - ligesom de autonomes
førstehjælps-uniformerede , intet at lave

Nu siger TV2News, at bzer er trængt ind til huset. Hvorfor er der ikke
tåregasset omkring huset? eller lagt milde landminer.At beskytte et afsides
liggende hus er så nemt, at der ikke behøvede være over 5 politibetjente på
stedet overhovedet. Politiet har pigtrådsruller på stedet. En skarpskytte
med gummikugler eller vandkanon kunne holde samtlige demonstrations-fjolser
væk fra at komme ind i huset Ild i affaldkontainere og malingbomber viser at
destruktions-galskaben er rendyrket - sadist-ungdommen ønsker intet andet
end at spolere trivsel hos dem, de er misundelige på.

De unge er stolte af at have været inde VED huset "uden at bruge vold". Men
at politi har lært at beskytte sig, så der ikke har været risiko for
lemlestelser er ikke nok til at kalde det en civiliseret demo. Vold er brug
af fysiske, ulovlige, truende og beskadigende magtmidler. - selv papirkast
og ægkast mod Pia og Fogh er vold. TRillefløjteoverdøvnng er vold mod
ytringsfrihed og politiet er dybt inkompetente, at de ikke fokuserer på
volden og sørger for, at de unge ikke får én eneste triumf.

Politiet burde betales af G13s rekruteringsafdeling for, at de øger
fremtidens voldskriminalitet og udvisker skellet mellem alvorlig og
acceptabel demo-kriminalitet.

"Fejlprogrammer din fjende" er århundredernes vindertrick

- med usandheder - med moralisme og lovjungle

- Uanset velfærdsstaternes borgere foregiver en masse kærlighed mod
hinanden, så styres ethvert samfund af ALLES KAMP MOD ALLE

- Et af våbnen i kappestriden om selv at næ til tops og få mange
børn er at fejlprorammere sine fjender, så de selv slår de streger de falder
over.

- Regulær løgn er sjælden. Biblen fokuserer på promille af hvad i
dag er strafbar løgn - at bære falsk vidnedbyrd mod sin næste, Der er
gråzoner og indirecte faconer, demagogiske langtidsstrategier og ond
dobbeltbundet humor-løgn og innuendo.

- Dertil kommer at budskabets afsender kan tilsværtes så budskabet
bliver utroværdigt, fx pr æstetik. Skønhedsdyrkelse opreklamerer det skønnes
bagmænd og de andre daler i status og mister troværdighed så budskabet står
svagt, uanset hvor sandt det

- REGLER er også goe til at gøre folk forvirrede og selvmodsigende
så deres status styrtdykker.

- Moralregler hvormed overklassens moralister søger at give taberne
skyldfølelse er en slags regler. En anden er statsmagternes mere
veldefinerede love

- Alt er et spørgsmål om smag, siger nogle. Smag og behag er
forskellig men påvirkes af regler og moral i samfundet