Drukket hjernen væk?
Fra : Spang

Dato : 05-10-07 16:00

Jeg har et nært familiemedlem som netop er blevet indlagt.

Hendes historie kort.:

Massiv indtagelse af alkohol (2-3 flasker Vodka om dagen)
i 9-10 år. Før det en HELVEDES masse hash.

Hun er svulmet op som en ballon, ligner elefantmanden, har
misten førligheden i arme og ben, og har de sidste 2 år ikke
kunnet bevæge sig ud af sit hjem, kan ikke spise selv, tage
tøj på og vaske sig.

Hun er lige fyldt 39 år.

Hun er netop blevet indlagt fordi hun har "svitset hjenen væk"
som en læge så ærligt sagde. Respekt for det! Hun er helt
udenfor rækkevidde, taler om diverse tegneseriefigurer og
helte, og griner hver gang man prøver at nå ind til hende.

Der er lige nu ingen respons fra hende.

Hvor kan jeg læse mere om hendes stadie?

Har søgt på netdoktor.dk men fandt intet brugbart.

Hjælp!

Spang

Fra : N. Foldager

Dato : 05-10-07 17:11

On Fri, 5 Oct 2007 16:59:47 +0200, "Spang" <øøøæøø@øæøå.dk> wrote:

> [...]
>
>Der er lige nu ingen respons fra hende.
>
>Hvor kan jeg læse mere om hendes stadie?
>
>Har søgt på netdoktor.dk men fandt intet brugbart.

Hun fejler utvivlsomt en række alkoholiske følgesygdomme; blandt andet
i hjerne, perifere nervesystem og lever. Måske også i bugspytkirtlen
med diabetes.

Prøv at søge på ord som hepatisk koma, leversvigt, (alkoholisk)
cerebral atrofi, alkoholisk polyneuropati, alkoholiske følgesygdomme,
skrumpelever, levericirrhose. (Hvad jeg sådan lige kunne komme på.)

Mvh

Niels Foldager

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-10-07 17:52

"Spang" <øøøæøø@øæøå.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er lige nu ingen respons fra hende.
>
> Hvor kan jeg læse mere om hendes stadie?
>
> Har søgt på netdoktor.dk men fandt intet brugbart.

Prøv fx at se her

http://www.alzheimer.dk/foreningen.php?pk_menu=104

Jan

Fra : Spang

Dato : 06-10-07 01:09

"Spang" <øøøæøø@øæøå.dk> skrev

Det var lige hvad jeg søgte, tak for jeres svar.

Spang

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 06-10-07 04:39

> Har søgt på netdoktor.dk men fandt intet brugbart.
>
> Hjælp!
>
> Spang

Ikke just videnskabeligt, men som jeg har forstået det kan hjernens
aktiviteter genopbygges, jvf. det såkaldte malesyndrom.
Grundideen er vist at synapserne i hjernen ikke går til grunde, men blot
"visner" og kan genoplives.

- cep

Fra : John Jensen

Dato : 06-10-07 13:12

Claus E. Petersen skrev:

> [...]
> aktiviteter genopbygges, jvf. det såkaldte malesyndrom.
> Grundideen er vist at synapserne i hjernen ikke går til grunde, men blot

Ja de skal bare have tilført noget vand igen så "vågner" de.....dog ikke
hvis de er helt døde f.eks. ved manglende blod/ilt forsyning.....

Deruover er der jo masser af reserver....områder af hjernen der ikke
bruges normalt...der kan inddrages til nye formål: motoriske som
kognitive....hukommelse lagres på en måde holografisk i hjernen så der
skal bare en lille smule reddes og resten kan graves frem igen....

Det er sådan noget de går og pusler med på landets neurocentre bl.a. der
de genoptræner folk efter hjerneblødninger / blodpropper i hjernen.
Om de også kan redde "alkoholhjerner" tvivler jeg dog på da alkohol
påvirkning tit afstedkommer altzheimer der er inrevasibelt....på
nuværende tidspunkt!