Tekniker i fedtefadet - vedr. Crash 8 :)
Fra : cpeter

Dato : 03-10-07 11:00

Jeg tror SAS's marketingsdirektør må ha' fået en blodprop ved læsning
af dette:
http://politiken.dk/indland/article388555.ece

Teknikeren har jo givetvis ret, men man lader jo normalt ikke den
slags slippe ud uden spin på, især ikke, da SAS de sidste mange uger
har sagt det totalt modsatte til pressen.

I bund og grund ville vi ikke alle være bedre tjent med at teknikerne
fik lov til at kalde en spade for en spade, fremfor at få alt
filtreret gennem diverse spin-doktorer ? (Tænker her på energidebatten/
a-kraft osv osv).

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 04-10-07 10:40

cpeter wrote:
> [...]
> fik lov til at kalde en spade for en spade, fremfor at få alt
> filtreret gennem diverse spin-doktorer ? (Tænker her på

enig... spindoktorer er sandhedsfornægtere... skal man have forklaret noget
der bare er en lille smule videnskabligt så er det helt sikkert at det skal
en spindoktor nok få pillet ud... som du selv nævner med a-kraft, miljø,
energidebatten... de er jo blottet for enhver videnskablig saglig fornuft...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : ASKF

Dato : 04-10-07 21:31

cpeter ytrede sig i
<1191405585.105343.260180@50g2000hsm.googlegroups.com> med dette:

> [...]
>slags slippe ud uden spin på, især ikke, da SAS de sidste mange uger
>har sagt det totalt modsatte til pressen.

Faktisk er teknikerens udtalelse ret katestrofal for SAS, han siger jo
direkte at SAS sender et fly på vingerne som de ikke er sikre på er i
orden.

Herved siger han indirekte at SAS ledelsen prioriterer penge højere end
deres kunders sikkerhed og at flytypen faktisk ikke burde tages i brug
igen.

> [...]
>fik lov til at kalde en spade for en spade, fremfor at få alt
>filtreret gennem diverse spin-doktorer ? (Tænker her på energidebatten/

Politikere og direktører fatter jo ikke hvad teknikerne siger og de kan
så ikke formidle det videre. Desuden ved de jo også at journalister
heller ikke fatter en brik, hvis der bliver brugt blot enkelte tekniske
termer, så derfor skal at jo filtreres gennem "kommunikationseksperter",
hvis der skal være mulighed for nogen debat.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus