Klima-udfordring, måske
Fra : Bo Warming

Dato : 30-09-07 22:51

news:hK2dnUT5bfYeYmLbnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com...
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Sig mig - VIL du ikke lytte? Er din religiøse overbevisning SÅ fast, at du
> virkeligheden ikke har nogen grund til at debattere på dk.politik?
>
> INGEN påstår, det er tilfældigt, at CO2-indholdet i atmosfæren stiger.
> INGEN
> påstår, at det er tilfældigt, at den globale gennemsnitstemperatur stiger.
> Mange seriøse forskere, der ikke er underlagt politisk pres, påstår, at
> dette IKKE er menneskeskabt. De kan sågar underbygge deres påstande med
> [...]

Hvis pol-is smelter i nord, men ikke i syd, får vi lettere adgang til olie
under havet, som er delvis dansk.

Har det ulemper?

Hvis også indlandsis smelter , får vi nyt land og solbadning på Costa
Kalundborg kan øges med solbadning ved Costa Nuuk og Costa Thule.

Oversvømmelser ved Calcutta klares med moderne smart bygning af huse på
pæle - det er en udfordring, som vi har billig teknologi til og kan hjælpe
dem med - mere meningsfuldt end nuværende ulandshjælp

HVIS vor olie og kul afbrænding har betydet mere end hjorteprutter og
vulkangasser, så har vi stadig handlet i god tro og har ikke grund til slemt
dårlig samvittighed.
Hvis bornholmerne tømmer brøndene på øen, før de sælger den, har den ny ejer
så krav på nyt vand?
Der er vist ikke klar internatonal jura, og folk der er fattige pga egen
befolkningseksplosion, ligger som de har redt.
Inderne smed briterne ud og har derved forspildt retten til hjælp fra dem,
hvis de havde en sådan.
Størstedelen af arealet i alle ulande er ubeboet og med moderne
landsbrugsmetoder kan kornproduktion mangedobles.
USA-amerikanerne og i mindre grad kineserne producerer CO2, og HVIS det
har bidraget, så er det rige lande som nok kan udvikle teknologiske
løsninger sammen og evt omlægge hobby fra bilkørsel til internetbrug, pø om
pø.
JEg ser ingen ondskab eller kæmpeproblemer i vandstigning - som vistnok er
århundreder om at blive problematisk
Da Hollands diger brød sammen i 1954 var jeg med til at indsamle penge til
dem - det var en pludselig sag og vedrørte folk med vor kultur og gav ikke
sult som de havde oplevet ni-ti år før.
Hollænderne kunne have huset hinanden som tyskere gjorde da de dengang
skulle huse landsmænd fra øst, der blev fordrevet - det var et større
problem men sultedød var stadig ikke almindelig, og det man ikke dør af,
bliver man stærkere af.
Rettidig omhu er OK, men overdreven angst for angsten er ikke et statsligt
problem
Lad os nu se om 1. der ER klimaændringer 2. om de er positive eller
negative. Jeg gruer mere for kold vinter end jeg frygter en sommer med flere
solskinstimer end 2007-sommeren
Vi overlevede engang Den Sorte Død - og nu er vi blevet dygtigere til mange
ting.
Tegn en forsikring hvis du er bange - den der dør af skræk, skal begraves i
en rendesten

Så vidt jeg kan se står vandet i min kloak lidt højere end da jeg købte
huset - hvor dyrt kan det blive for mig hvis det når jordoverfladen. Godt
jeg har lært mig at skide i marmeladeglas, et fremskridt som jeg ikke har
patent på
Det blir ikke i min levetid at kældervinduerne behøver mures til og den
ydre kældernedgang erstattes med en indre