Sindsyges charme>Re: Underholdende mangel ~
Fra : Bo Warming

Dato : 29-09-07 02:23

"Jørn Ibsen (slet FB9CO)" <j.ibsen@FB9COiteration.dk> skrev i en meddelelse
news:11907558680.61103547026622@dtext.news.tele.dk...
> Jeg plejer at korse mig over uopdragne børn i supermarkedet - i dag
> var det tæt på at blive underholdende i stedet for.
>
> En mor kom med en indkøbsvogn hvor der sad en rigeligt stor dreng på
> barnesædet - han var nok 5 år. Moderen kiggede på tøj, men det gad
> ungen ikke. "Kør så NU mor jeg gider ikke det her". "Nej nej, vi
> skynder os da bare videre", sagde hun og kørte.
>
> Så nåede de kødmontren. "Skal vi ikke have frikadeller i aften?"
> spurgte moderen. "NEJ DE SMAGER AF LORT! Jeg skal have pølser". "Ih
> men det fik du da også i går. Nå men der er da nogle flere derhjemme".

> [...]

Mark Twain skrev at ofte bliver de mest forkert opdragnebørn til
pragteksemplarer.

Min 19-årige datter, der nu igen bor hos mig, boede hos moderen i Hjørring
fra alder 2 til 18 og blev opdraget til hystade helt som den dreng du
beskriver, men havde det godt og har valgt at være velopdragen nu

Jeg har aldrig kritiseret noget fx at hendes sengevædning førte til at
stedfar, der er skolepsykolog, kurerede det hysteri med endefuld.

Glistrup mener at sindsyge skyldes at børn er blevet alt for
forventningsfulde af en forkælende opdragelse og så bliver de pga skuffelser
i voksenlivet så kræve og klynkesyge at de må søge hallucinationer og
tvangstanker for at holde livet ud.

Vi er alle sindsyge og det handler om at finde omgivelser og partnere så
"neuroserne går i hak"

"Charming people live up to the very edge of their charm, and behave just as
outrageously as the world will let them. Logan
Pearsall Smith(mange skitzofrene er charmerende - men ikke nok til at
parforhold holder længe)

"All charming people, I fancy, are spoiled. It is the secret of their
attraction Oscar Wilde

"Charm is a product of the unexpected. Jose
Marti

There is a charm about the forbidden that makes it unspeakably desirable.
Mark Twain