Fortynding af ved passiv rygning
Fra : Bo Warming

Dato : 28-09-07 10:11

> Det er en perfekt måde at sammenligne på. Den vil jeg huske! Selvføgelig
> ved
> røg ikke at det ikke må bevæge sig ind i andre rum.

Når en millilitertis eller røg diffunderer 5 meter fra et rum til et anden
så vil det på første meter fortyndes 8000 gange og næste meter ca 44000
gange og og næste + næste + næste gir en cirka million gange fortyndring så
snak omskade af sådan passiv rygning er til grin, og tis der fortyndes så
meget kan ikke ses lugtes - eller smitte (Tis kan aldrig smitte, selv hvis
det er mættet med bakterier , der gjorde syg hos tissemandsejeren.
Disse blærebetændelsesbakterier kommer altid fra legemet selv og kan aldrig
nå blæren via mund eller sår)