"At gøre sit hus grimt", er en kærlighedsg~
Fra : Bo Warming

Dato : 26-09-07 05:20

"At gøre sit hus grimt", er en kærlighedsgave til Nørrebro-kvarteret, som
jeg elsker

"Ugly is beautiful" sagde Andy Warhol og Picasso, men jeg tilstræber aldrig
at gå imod gængs æstetik, som jo ofte har rod i noget praktisk.

Jeg tilstræber andre og ny praktiske resultater, fx at kommunikere et
budskab og få en tagterasse til at holde med minimum af resourcer.

Hvis noget ikke falder ud som "smukt" efter gængs smag, er jeg neutral,
ligeglad - og ser en anelse debatskabelse i det.

Det er en gave til kvarteret at få afprøvet sin tolerance for kun, hvis
fysisk skadelighed fx nedstyrtningsfare har nogen grund til forargelse. Men
folk forarges dvs får noget konstruktivt at tænke over. Og indser
forhåbentlig, at selvom de hæver sig over mig overfor egen indre domstol,
som nazier hævede sig over jøder, så bør de tøjle deres intolerante
forargelse og ignorere og ikke klage.

Og kommunen, som desværre forlanger nedrivning pga klager bør træde i
karakter og kun bekymre sig om det væsentlige.

Glistrup gav den som klovn for at kommunikere nogle vigtige budskaber.
Belært af ham og af min far gør jeg noget tilsvarende, og jeg ved at folk
glæder sig ved at forarges, men ofte modnes og kommer videre, når de har
tænkt lidt over bagatellen.

Bo Warming, folkeoplyser, cand.scient. , pensioneret fysikkemigymnasielærer,
Bjelkes Alle 46, 2200 N, 35861000