Anti-lægelig sundhedslære
Fra : Bo Warming

Dato : 25-09-07 20:21

Psykeskabt sygdom betyder læge-egenbetaling er bedst.

Hvis en bil kører dig ned, er det naturligt at vi forsikrer hinanden, så
pulsåreblødning stoppes, inden det er sikret, at du har penge på sin
sundhedsforsikrings eller anden konto.

Men folkesundheden kunne tænkes at stige, hvis småsygdom og kronisk sygdom
var noget, som du selv betalte lægen for at se på.

Man bliver hypokondrisk af, at kunne få gratis lægehjælp. Man lærer sig
selvhjælp og at ignorere småpjat, når man ser på lægens trøst som en luksus
på linie med dyr vin, og noget man måske med fordel kan spare væk.

Det er ikke meget sygdom, hvor læger bevisligt påvirker ondets rod.

Ofte er det symtombehandling, der leveres, og slet ikke noget langsigtet
gavnligt.

Bivirkninger og afhængighed er blandt ulemperne. Læger er opreklamerede -
men ærlighed varer længst og egenbetaling er et godt mål at stræbe efter -
men ikke så akut en sag som muslimudvisning

Vi bliver syge af, at muslimer får job, som danskere burde have haft, og det
gør os pessimistiske og dermed forringes vort immunforsvar.

Jo færre overfladiske tiltag vi blander ind i vort liv, jo mere
letgennemskuelige bliver tingene, og vi forstår, hvad gør os syge, og hvad
vi kan gøre ved det.

Selvfølgelig er civilisationen en gammel sag, og har gjort os afhængige af
læger, som en narkoman er afhængig af sin pusher. Men i morgen er første dag
i resten af dit liv, og sundhedsbesparelser med skattelettelser til følge
gør rask på mere end to måder.

Et undertrykkelsesmiddel i alles kamp mod alle, er at gøre konkurrenters
psyke splittet.

Det sker bl.a. ved at skabe afstand mellem forventninger og muligheder,
ønsker og fornuft.

Hvis man får underklassens mødre til at gejle deres børn op til vilde og
overdrevne ambitioner, så render de ofte panden ind i en mur og får
nederlag, og de er frustrerende og rammes af stress, der gør syg.

Afstanden mellem ønsker og fornuft gør syg ved at smadre sindets harmoni,
kontinuitet og sammenhæng. Når vi stresses til konstant alarmredskab, bliver
immunorsvaret nedsat, og dette protein-maskineri er altafgørende for hvornår
vi bliver syg - eller bedres. Måske dyrearter altid har udluget tabere og
derved har overlevet, og det sker ved at tabere pr miljø gives et
splittet sind .Det er gavnligt for dyrearten at tabere lægger sig syge og
ikke står i vejen for de bedre egnede artsfæller, så den hyppige idømning af
sygdom til halvdelen af en art, fx ved epidemi, kan være grunden til, at vi
er så relativ fri for arvelige sygdomsanlæg i dag, og det er måske stadig
gavnligt, at sygdom luger ud blandt de, der har mindst modstandskraft.

Et bevis på at sygdom ofte er psykeskabt, er placebo-effekten

Placebo betyder jeg-bedrager og er navn på al medicin, der ikke har bevislig
gavn og ikke er designet til det, fx sukkertabletter eller kalkpiller

Hvis en tilfældig halvdel af en gruppe ens syge patienter får placebo, og
den anden halvdel får den rigtige medicin ( som lægerne tror på)

så vil de fup-behandlede ofte bedres lige så godt som de rigtigt
behandlede.

Bedring kan dog ske, fordi lægen ved, at den og den, som han holder af, er
behandlet med rigtig medicin og derfor tror på helbredelse og har smittende
optimisme og udstråler "selvopfyldende profeti" om helbredelse.

Derfor bør medicinafprøvning ske "dobbelt blindt" så behandlerne heller ikke
ved, om der er givet placebo eller ej.

At en medicin i sådan dobbelblindtest klarer sig godt, er dog ikke bevis på
at den rammer ondets rod, for medicin kan have bivirkninger fx mundtørhed og
de kan give et signal til patienten, så han bliver optimistisk om at "nu
sker der noget", og denne optimisme kan helbrede, og så er det måske slet
ikke medicinmolekylerne, der er puslespilsbrikker og reservedele i legemet
og netop leverer en manglende reservedel for helbredelse.

Insulin er en bevist "manglende reservedel" for sukkersyge, og den virker
dybere end ren symptombehandling,

Men måske der bag sygdommen , diabetes, er en kompliceret psykisk forklaring
som insulinen slet ikke virker gavnligt på.

Når alvorlig fysisk-kemisk sygdom ofte let kan helbredes pr placebo og ikke
på anden måde, så er det et indirekte bevis på, at sygdommen er
psykeskabt - hvad skabes pr psyke, fjernes pr psyke - pr forventninger.

Læger kan være fremragende håndværkere, der uden uønskede bivirkninger
fjerner fremmedlegemer og skærer opsvulmninger og svulster væk

Og de er respekterede, så folk har tillid til dem og tror på deres
optismistiske råd om at "hvis du gør sådan og sådan, bliver du rask".

Men ikke kun deres trøst og deres medicin kan virke ad psykens vej - også
kirurgi kan være placebo, og hvis man udfører "sham-operation" hvor man blot
ridser i huden, kan patienten der vågner op af narkosen blive helbredt helt
så godt som den, der fik den rigtige dybtgående korrekte operation

Renlighed og "sund mad" kan virke pr placebo

Hvis japanere indlæres tidligt, at man er et godt menneske, hvis alt er
rent, så kan det give negativ selvopfyldende profeti ikke at være omgivet af
lutter renlighed.

Tilsvarende er vi vanemennesker mht vor subkulturs klassiske madretter, og
indespærres en stakkel, hvor der ikke er adgang til den vante mad( fx i kz),
så kan det give pessimisme, der udløser, at immunforsvaret "tænker" , at han
er ikke værd at samle på, men står i vejen for bedre eksemplarer af sin
dyreart, og så bliver man syg

"Gode vaner" fx sport og lyse luftige store boliger er måske ikke sunde i
sig selv, men hvis der i samfundet er skabt en tro på, at de bidrager til
sundhedsbevarelse, så kan afbrydelse af rutinerne føre til pessimisme, der
er selvopfyldende profeti og gør syg.

Det er dog ikke helt det samme som at aktiviteten var værdiløs. Selve det at
holde sig i gang og GØRE NOGET, kan bidrage til at legemet ikke går i stå -
passivitet er kedelig, og får organer til at svækkes.

Fra : Martin Bak

Dato : 25-09-07 20:27

> Vi bliver syge af, at muslimer får job, som danskere burde have haft, og
> det gør os pessimistiske og dermed forringes vort immunforsvar.

Nåh.. det er derfor at du er syg. Jeg tænkte nok at der måtte være en grund.

Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 25-09-07 20:57

> Nåh.. det er derfor at du er syg. Jeg tænkte nok at der måtte være en
> grund.

Hvad får dig til at tro at jeg skulle være sygere end fx dig - legemligt
eller psykisk?

Der er ikke een muslim i landet der kunne tage mit job som fysikkemi
gymnasielærer - det forlod jeg fordi det var sjovere at passe egne børn - og
siden da Sct Jørgens gymnasium blev nedlagt

Brug ikke sindsyg som bodega-skældsord - læs følgende
----------------

Forskellen på sindssyg og unormal

Glistrups svigerfar var retspsykiater , så han vidste en masse om de
tosse-patienter, der havner i retssystemet.

Hverken læger eller dommere er dygtige til at forudse om en person er
voldsfarlige efter så og så lang tid i fængslet.Mænd får diagnosen
skitzofren og evt paranoid - det er to store overlappende psykoser

Kvinder er oftere deprimerede, maniodepresssive og fobiske og
bulimi/anorexia

De farlige mænd behøver ikke være de der truer andre i opgangen - næsten
alle trusler er tomme trusler

Der er ikke megen sammenhæng mellem fredelig afvigelse/særhed og ufredelig.

Når folk hører stemmer eller ser syner(hallucinationer) kan det være for at
slippe for fængselssstraf ved at få behandlingsdom.

Psykopati er slet ikke sindsyge, selvom man overlader de hæmningsløse til
sindsyglægerne.

De fleste patienter er rethaveriske og forurettede og har ofte
storhedsvanvid der irriterer andre og som de ikke kan skjule - men det er jo
ikke sygdom i sig selv.

Tvang bør kun bruges når personen er farlig for andre, men bruges ofte når
man opdigter at han - og især hun - er farlig for sig selv. Er det så slemt
hvis et par af disse meget lidt vellidte afvigere begår selvmord. Er det
ikke et fjollet statussymbol for lægen at hindre det. Måske det er godt for
ham at aflive sig. Man ved bedst selv.

Bør man ikke forbeholde tvang til de der er farlige for andre og aldrig
frihedsberøve for "folks eget bedste"?

Bør man ikke forbeholde psykiatridiagnose til voldsdømte og voldsfarlige og
de der selv søger psykiaterhjælp.